Heb ergens ook een beetje het idee dat het de schuld van de rijders (me included) is en dat men daarom de touwtjes tijdelijk wat strakker trekt. Als dat één ongeval, al is het met een gekneusde duim, kan voorkomen scheelt dat weer mediawaanzin.
Ik heb helaas ook het idee dat dit een beetje paniekvoetbal van Tesla is gezien alle media-aandacht bij elk ongeluk waar een Tesla bij is betrokken. Ik vraag mij echter af of dit wel zin heeft.
- Veel ongelukken was AP niet bij betrokken als je Tesla's persberichten mag geloven.
- Sommige ongelukken waar AP wel bij was betrokken heeft de bestuurder meerdere nags genegeerd.
- Bijvoorbeeld die man in de US die tegen die middengeleider aangereden is schijnt op Youtube filmpjes te hebben staan waar hij tijdschriften leest en dergelijke terwijl de auto op AP rijdt.
- Die dodo die van stoel ging wisselen terwijl AP actief was.
- Onze eigen Vincent Evers doet daar ook aan mee (met krantje lezen onder het rijden).
- En dan staat er ergens op Dumpert nog een Tesla rijder die met zijn jonge heer aan het spelen is
Kortom, op basis van wat ik gelezen heb nav. die ongelukken is het toch vooral de bestuurder die zelf stuurt danwel bewust risico neemt. Dat soort stupiditeit ga je niet oplossen door de nag interval te verhogen en het enige dat je er mee bereikt is dat mensen gaan proberen het systeem te omzeilen. Ik ben daar een goed voorbeeld van, want ik heb inmiddels die AP buddy gekocht (want een firmware downgrade ga ik toch niet voor elkaar krijgen bij Tesla)
Ik begreep ook dat heel vroeger de nag interval nog veel hoger was (30 minuten?). Is misschien wat voor mijn tijd, maar volgens mij zijn er niet minder AP ongelukken geweest door het verlagen van die nag intervals.
Ik denk dat dit een verkeerde keuze is. Dit is wel voor mij de laatste keer dat ik klakkeloos een nieuwe firmware installeer. Ik wacht eerst de reacties wel af