Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Software versie 8.1

This site may earn commission on affiliate links.
Bij mij is sinds de update de 3G verbinding ook verdwenen. SeC gaat er eens naar moeten kijken. Lastig als je een langere trip plant, of als je maps niet meer updaten...

Als je toch (even) een verbinding nodig hebt om je route te plannen, je kunt even wifi tetheren met je telefoon. Dat werkt goed met met Android even 'Mobiele hotspot' aanzetten, in de auto de verbinding ff zoeken, passcode erin en je hebt iig volledige functionaliteit joh. Wel uitkijken met je databundel uiteraard. Als er een update binnenkomt kan het hard gaan.
 
  • Like
Reactions: xveys
Als je toch (even) een verbinding nodig hebt om je route te plannen, je kunt even wifi tetheren met je telefoon. Dat werkt goed met met Android even 'Mobiele hotspot' aanzetten, in de auto de verbinding ff zoeken, passcode erin en je hebt iig volledige functionaliteit joh. Wel uitkijken met je databundel uiteraard. Als er een update binnenkomt kan het hard gaan.

Let op, zonder updates trekt de Tesla jouw 3G mobile hotspot dood aan upload dataverkeer tijdens het rijden. Over een lange rit eens zitten analyseren (wireshark), ze sturen héél veel data door van de AP. Een 10Mbit upload gebruikt die maar al te graag!
 
  • Informative
Reactions: Tozz
Nog wat sinds de update; voordat ik van kantoor naar huis rij check ik altijd even de route (google maps) op files, zo ook vandaag,... niks te zien dus vol vertrouwen de weg op. Om na 2 km zo de file in te rijden.

Begreep er eerst niets van tot ik het scherm wat verder deed inzoemen en plop alle rode en oranje strepen tevoorschijn kwamen. Nu is het ook zo dat er met uitzoemen van alles zichtbaar werd. Enken op een bepaald niv is alles file/opstopping vrij. Volgens mij had ik daar voor de update geen last van.
 
Let op, zonder updates trekt de Tesla jouw 3G mobile hotspot dood aan upload dataverkeer tijdens het rijden. Over een lange rit eens zitten analyseren (wireshark), ze sturen héél veel data door van de AP. Een 10Mbit upload gebruikt die maar al te graag!

Vreemd: ik heb een wifi accespoint permanent in de auto liggen en daar zitten de Tesla en de dashcams aangekoppeld. Maar zodra ik ga rijden schakelt de Tesla over naar 4G. Dus dat geveer is er mi niet.
 
Nog wat sinds de update; voordat ik van kantoor naar huis rij check ik altijd even de route (google maps) op files, zo ook vandaag,... niks te zien dus vol vertrouwen de weg op. Om na 2 km zo de file in te rijden.

Begreep er eerst niets van tot ik het scherm wat verder deed inzoemen en plop alle rode en oranje strepen tevoorschijn kwamen. Nu is het ook zo dat er met uitzoemen van alles zichtbaar werd. Enken op een bepaald niv is alles file/opstopping vrij. Volgens mij had ik daar voor de update geen last van.
Het is jammer dat je niet kunt zien waar de files staan en wat de lengte is. Vandaag probeerde hij me bij Eindhoven om te leiden via de N2. Koos toch voor de A2 en bij de herberekening was dat weer sneller. 1 minuut maar toch.
 
  • Like
Reactions: Dwarde
Goedemiddag allemaal.
Ik heb sinds vorige week een Model X 75D, sinds enkele dagen 2018.21.9 en sinds enkele minuten lid van dit forum :)
Wat mij opvalt is dat er naast voertuigen op andere rijstroken ook (soms) tegemoetkomend verkeer op smalle wegen wordt getoond.
Heb je AP? Ik niet. Ik zie geen tegemoetkomend verkeer op het scherm. En een motor is zo bleek vandaag toch een auto. Ik heb geen AP, als gezegd, dus dan kan het anders zijn.
 
Vreemd: ik heb een wifi accespoint permanent in de auto liggen en daar zitten de Tesla en de dashcams aangekoppeld. Maar zodra ik ga rijden schakelt de Tesla over naar 4G. Dus dat geveer is er mi niet.
Klopt, die gaat er van af, maar je kan hem er terug opzetten tijdens het rijden, daarmee moet je dus opletten want je data gaat dan snel. Heb sharing van data al uit gezet en maakt geen verschil.

Maar tesla logt veel, ook de SNR waarden van je gsm ontvangst hebben ze mooi per minuut in een log staan, vandaar de hoge data stream.
 
Vandaag mijn 100D opgehaald - waarom staat daar 2018.14.2 op? Het merendeel van de auto's rijdt toch met 2018.21.9 rond nu? Vriend van mij heeft vorige week zijn 100D opgehaald en heeft 2018.21.9. Zijn ze gestopt met die uitrol vanwege issue met browser/Spotify?
 
Vandaag een S 85D met AP1 opgehaald als uitleen terwijl mijn X binnen blijft.

In eerste instantie dacht ik dat AP1 iets beter was (herkennen types van voertuigen, het volgen van een voertuig voor me) maar toen we in een stuk wegwerkzaamheden kwamen met dunne rijstroken merkte ik duidelijk dat mijn X met AP2 veel duidelijker en veiliger daarmee om gaat. De AP1 begon wat tussen de lijnen te pingpongen en gaf me geen vertrouwen. AP2 blijft strak tussen de lijnen rijden.
 
Terwijl ik naar mijn gevoel gewoon het stuur bovenaan vast hield, kreeg ik afgelopen weekend toch de melding het stuur vast te houden. Maw - zo te zien moet je meer druk uitvoeren dan je (soms) gewoon bent te doen..

Lastiger vind ik de beperkte werking van het lane-wisselen. Is eigenlijk niet bruikbaar bij. Is dit wat anderen ook hebben? , anders is het toch iets met mijn auto. (2018.21.9).