Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Software versie 8.1

This site may earn commission on affiliate links.
Eigenlijk verwonderlijk dat er nog steeds niets gebeurd is.
Ooit ramt er iemand achterop (wat zal Tesla dan doen?)
En de media smult weer.
En anders is men op zijn minst kwaad door het vol op de rem trappen pal voor hun auto zonder enige rede.
Hoe lang zou het duren voordat zowel de bestuurders als de TACC-automaten van andere automerken ophouden met bumperkleven achter Tesla’s?
BFD68567-9E27-447A-967D-68D52E0C4061.jpeg
 
Last edited:
Ik word vooral gek van die plotse remmingen als ik een vrachtwagen voorbijsteek , ik denk dat hij om de een of andere reden vaak denkt dat die op het andere rijvak zit voor een stuk, en dan gaat hij dus inderdaad vol in de remmen, bijzonder irritant voor mezelf en mijn achterliggers!

Ik heb dit ook aangegeven in deze Survey voor MIT survey.
Hopelijk dat er dan iets mee gedaan wordt.
 
Ritje Amsterdam Groningen: tweemaal zonder reden in remmen.
Op de snelweg (twee baans) gaat het redelijk in de rechterbaan, maar slecht in de linkerbaan. Veel te veel naar rechts, truck lust...

Idd de positionering in de baan is dramatisch ook als er feitelijk een file is.
Op de linkerbaan hoor je dan ook links op de baan te rijden zodat ook motorfietsen kunnen filtreren.
Ok de rechterbaan juist weer aan de rechterkant van de baan.

Hij doet ook geen bochten aansnijden en sinds de laatste update rijdt de AP als een VAG lane assist.
Hij stuitert van de ene kant van de baan naar de andere kant van de baan nog net tussen de lijnen.
 
Bocht naar rechts op provinciale weg (Hoenderloo-Apeldoorn): mijn auto op AS kleeft tegen de middenstreep aan (links van de rijbaan dus), tegenligger vrachtauto doet hetzelfde en zit zelfs iets over de streep heen, dus op mijn rijbaan. De Tesla reageert totaal niet (geen enkel signaal of actie) en door heel snel ingrijpen en een ruk naar rechts kon ik een aanrijding voorkomen! Levensgevaarlijke actie (geen actie).
 
Echt mensen, ik lees hier allemaal van dit soort verhalen, maar geven jullie dit nou ook door aan Tesla? (voicecontrol: "Note: Allmost got killed by Autopilot!" of iets van die strekking gelijk na het incident). Ze lezen misschien wel mee hier (weet ik niet) maar met die note of report optie krijgen ze meer informatie over de situatie heb ik begrepen. Dit zou bij zowel bestuurders als bij Tesla een behoorlijk hoge prio moeten krijgen lijkt me.
 
Echt mensen, ik lees hier allemaal van dit soort verhalen, maar geven jullie dit nou ook door aan Tesla? (voicecontrol: "Note: Allmost got killed by Autopilot!" of iets van die strekking gelijk na het incident). Ze lezen misschien wel mee hier (weet ik niet) maar met die note of report optie krijgen ze meer informatie over de situatie heb ik begrepen. Dit zou bij zowel bestuurders als bij Tesla een behoorlijk hoge prio moeten krijgen lijkt me.

Gisteren in totaal 8x en vandaag al 2x. :confused:
Als dat de gemiddelde score is van alle 500.000 Tesla's in de wereld, dan zou het toch geen geheim meer mogen zijn. o_O
 
  • Like
Reactions: BjörnTM
Echt mensen, ik lees hier allemaal van dit soort verhalen, maar geven jullie dit nou ook door aan Tesla? (voicecontrol: "Note: Allmost got killed by Autopilot!" of iets van die strekking gelijk na het incident). Ze lezen misschien wel mee hier (weet ik niet) maar met die note of report optie krijgen ze meer informatie over de situatie heb ik begrepen. Dit zou bij zowel bestuurders als bij Tesla een behoorlijk hoge prio moeten krijgen lijkt me.

In plaats van dat wij informatie aan Tesla geven zou Tesla informatie aan ons moeten geven: laat zien hoe of waarom en op basis van welke informatie de auto hier onterecht ingrijpt. Als je weet waarom hij het fout doet weet je ook welke correctie je kan aandragen.
Nu is het een blackbox waarvan je geen idee hebt waarom het zo (niet) werkt.
 
  • Like
Reactions: PaulusdB
In plaats van dat wij informatie aan Tesla geven zou Tesla informatie aan ons moeten geven: laat zien hoe of waarom en op basis van welke informatie de auto hier onterecht ingrijpt. Als je weet waarom hij het fout doet weet je ook welke correctie je kan aandragen.
Nu is het een blackbox waarvan je geen idee hebt waarom het zo (niet) werkt.
De autopilot van Tesla laat volgens mij al heel veel meer zien dan de concurrenten met lanekeeping, maar dit duidt volgens mij eerder op een bug, en een bug visualiseren zal nog niet meevallen denk ik. Tenzij je tail -f /var/logs/autopilot.log op je grote display wilt zien natuurlijk :D
 
  • Like
Reactions: Erik-S85
De autopilot van Tesla laat volgens mij al heel veel meer zien dan de concurrenten met lanekeeping, maar dit duidt volgens mij eerder op een bug, en een bug visualiseren zal nog niet meevallen denk ik. Tenzij je tail -f /var/logs/autopilot.log op je grote display wilt zien natuurlijk :D

Als je daar een |grep radarbraking achter doet dan wil ik die log wel zien ja.
 
  • Funny
Reactions: BjörnTM
Echt mensen, ik lees hier allemaal van dit soort verhalen, maar geven jullie dit nou ook door aan Tesla? (voicecontrol: "Note: Allmost got killed by Autopilot!" of iets van die strekking gelijk na het incident). Ze lezen misschien wel mee hier (weet ik niet) maar met die note of report optie krijgen ze meer informatie over de situatie heb ik begrepen. Dit zou bij zowel bestuurders als bij Tesla een behoorlijk hoge prio moeten krijgen lijkt me.
Goeie tip Björn!
 
  • Like
Reactions: BjörnTM
Echt mensen, ik lees hier allemaal van dit soort verhalen, maar geven jullie dit nou ook door aan Tesla? (voicecontrol: "Note: Allmost got killed by Autopilot!" of iets van die strekking gelijk na het incident). Ze lezen misschien wel mee hier (weet ik niet) maar met die note of report optie krijgen ze meer informatie over de situatie heb ik begrepen. Dit zou bij zowel bestuurders als bij Tesla een behoorlijk hoge prio moeten krijgen lijkt me.

Ik moet bekennen dat ik dat nooit doe. Meestal iets te druk met bloeddruk en hartslag weer onder controle te krijgen...
Op de achtergrond speelt ook mee, dat ik niet het idee heb dat ik iets nieuws meld. Iedereen die 100 km rijdt heeft te maken met truck lust en onverwacht remmen.

Zou Tesla trouwens echt al die calls analyseren? Ik hoop het, maar eerlijk gezegd zou ik er geen stuiver om durven te verwedden.

Maar je hebt een punt: dus op terugweg keurig melding gemaakt.
 
Even een ander geluid. Ik ervaar geen van bovenstaande problemen met 24.1. Lane change werkt perfect, autopilot blijft strak binnen de strepen zonder heen en weer te gaan. Nog nooit phantom braking gehad op de snelweg. Afstand instelling ben ik ook tevreden mee, reageert ook sneller bij veranderen dan voorheen.

Alleen bij 100 provinciale weg pakt ie inderdaad vaak de buitenste streep waardoor de auto teveel links in het vak rijdt, maar met voldoende marge nog.

En Soms warning die uit het niets lijkt te komen. Vaak als auto ergens voor van rijbaan wisselt.

Al met al zie ik flinke verbeteringen met autopilot tov een aantal maanden geleden.
 
  • Like
  • Informative
Reactions: Lucky1 and robertvg
Heb nu bijna 5000 km gereden met mijn nieuwe S 100D en tot nu toe geen enkele phantom brake actie.
Ook blijft de auto prima binnen de lijnen op Autopilot. Raar dat sommigen van ons veel problemen hebben en anderen niet.
De auto is net 4 weken oud, zouden ze iets verbeterd hebben??