BjörnTM
Member
Voor de duidelijkheid: ik heb ook geen last tot nu toe van rare acties van AP, maar áls je zoiets meemaakt lijkt het mij belangrijk om het te melden.
You can install our site as a web app on your iOS device by utilizing the Add to Home Screen feature in Safari. Please see this thread for more details on this.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Ik moet bekennen dat ik dat nooit doe. Meestal iets te druk met bloeddruk en hartslag weer onder controle te krijgen...
Op de achtergrond speelt ook mee, dat ik niet het idee heb dat ik iets nieuws meld. Iedereen die 100 km rijdt heeft te maken met truck lust en onverwacht remmen.
Zou Tesla trouwens echt al die calls analyseren? Ik hoop het, maar eerlijk gezegd zou ik er geen stuiver om durven te verwedden.
Maar je hebt een punt: dus op terugweg keurig melding gemaakt.
Jaja al gecorrigeerd Paul
(I’m on a holiday break, vandaar)
Ik heb het dashcam fragment gevonden. Hier het fragment op 36 seconden:Bocht naar rechts op provinciale weg (Hoenderloo-Apeldoorn): mijn auto op AS kleeft tegen de middenstreep aan (links van de rijbaan dus), tegenligger vrachtauto doet hetzelfde en zit zelfs iets over de streep heen, dus op mijn rijbaan. De Tesla reageert totaal niet (geen enkel signaal of actie) en door heel snel ingrijpen en een ruk naar rechts kon ik een aanrijding voorkomen! Levensgevaarlijke actie (geen actie).
Ik heb het dashcam fragment gevonden. Hier het fragment op 36 seconden:
Heel eerlijk?Ah..stond op privé.... nu doet hij het wel.
1 zijweg op het hele stuk en een normale breedte die ik 4x per dag rijdt. Normaal gaat het stuk van Apeldoorn naar Ede probleemloos, zelfs soepeltjes om verkeersheuvels heen. Alleen de rotondes uiteraard (nog?) niet.Heel eerlijk?
Je zou de auto pilot echt niet moeten willen gebruiken op dit soort B-wegen. Teveel zijwegen, te nauw en geen middenberm.
1 zijweg op het hele stuk en een normale breedte die ik 4x per dag rijdt. Normaal gaat het stuk van Apeldoorn naar Ede probleemloos, zelfs soepeltjes om verkeersheuvels heen. Alleen de rotondes uiteraard (nog?) niet.
Het beste argument om AP niet te gebruiken op dit soort wegen is het incident zelf. Met tegemoetkomend verkeer is het zoveel linker. Brrr. Op een snelweg ga je tenminste dezelfde kant op en is er meer gelegenheid om te corrigeren.1 zijweg op het hele stuk en een normale breedte die ik 4x per dag rijdt. Normaal gaat het stuk van Apeldoorn naar Ede probleemloos, zelfs soepeltjes om verkeersheuvels heen. Alleen de rotondes uiteraard (nog?) niet.
Ps er staat vast iets over in de Manual
Ondertussen contact gehad met Tesla, die hebben het filmpje bekeken en waren ervan geschrokken. AP en de veiligheidsystemen zouden gewoon moeten werken, ook op dit soort provinciale 80km wegen. Ze gaan de logs analyseren. Eens te meer reden om altijd je stuur vast te hebben ;-)Het beste argument om AP niet te gebruiken op dit soort wegen is het incident zelf. Met tegemoetkomend verkeer is het zoveel linker. Brrr. Op een snelweg ga je tenminste dezelfde kant op en is er meer gelegenheid om te corrigeren.
Ps er staat vast iets over in de Manual
Helemaal eens. Het is heel knap om vrijwel geheel van Apeldoorn naar Ede dwars over de Veluwe te kunnen rijden met AS, op de rotondes na! Alleen dat naar de buitenkant van bochten gaan zorgt in dit soort gevallen voor gevaarlijke situaties, zeker als de auto geen waarschuwing oid geeft. Maar verder een wereld van verschil met een half jaar geleden!Ik vind dit eerder reclame voor hoe goed AutoPilot nu al is. B-weg tussen de bomen met allerlei schaduw en toch keurig koersvast.
Stomme vrachtwagen.
Ondertussen contact gehad met Tesla, die hebben het filmpje bekeken en waren ervan geschrokken. AP en de veiligheidsystemen zouden gewoon moeten werken, ook op dit soort provinciale 80km wegen. Ze gaan de logs analyseren. Eens te meer reden om altijd je stuur vast te hebben ;-)