Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Software versie 8.1

This site may earn commission on affiliate links.
Die ervaring heb ik ook (niet in België maar toch). Vertrouwde in het verleden meer op de suggesties van Waze dan de Tesla suggesties. Met de nieuwe navigatie heb ik het zelfs mee gemaakt dat Tesla eerder een alternatief voorstelde dan Waze. Dus tot nu toe een erg positieve ervaring met de nieuwe navigatie
Ik ben er ook zeer tevreden over. Alleen ... die dame. Ze staat standaard uit maar bij veel aanwijzingen op plaatsen die ik niet ken mag ze wel even hoorbaar brabbelen.
 
Is er geen verschil tussen:
a) Handmatig zoomen door met twee vingers op het scherm het "zoom in"-gebaar zoals op een smartphone te maken en
b) Even op je navigatiescherm tikken met een vinger en dan herhaaldelijk op de + te tikken?
Ik doe persoonlijk altijd b) nadat ik bij a) ook meende vast te stellen dat ie de auto niet meer volgde. Met b) lijkt het hier alvast opgelost.

Is normaal dat hij bij inzoomen stopt de auto te volgen.
Even het traject icoontje rechtsboven aanklikken om het volgen weer te starten.
 
Is er geen verschil tussen:

a) Handmatig zoomen door met twee vingers op het scherm het "zoom in"-gebaar zoals op een smartphone te maken en
b) Even op je navigatiescherm tikken met een vinger en dan herhaaldelijk op de + te tikken?

Ik doe persoonlijk altijd b) nadat ik bij a) ook meende vast te stellen dat ie de auto niet meer volgde. Met b) lijkt het hier alvast opgelost.

Versie 28.5 hier trouwens, ter info.

Zojuist geprobeerd en dat werkt inderdaad. Bedankt voor de tip!
 
  • Like
Reactions: Petje1977
Nog een tip die ik gisteren gaf aan iemand die klaagde over de kwetsbaarheid van zijn 21” velgen bij parkeren:
Zet de auto in R(everse) en stel je spiegels in zoals je die wil hebben bij achteruit inparkeren.
Save dan je driver profile en je kan in het vervolg de stoepranden (borduren in België) zien bij je achterwiel, als je de spiegels omlaag hebt ingesteld.
Voor wie het nog niet wist...
 
Nog een tip die ik gisteren gaf aan iemand die klaagde over de kwetsbaarheid van zijn 21” velgen bij parkeren:
Zet de auto in R(everse) en stel je spiegels in zoals je die wil hebben bij achteruit inparkeren.
Save dan je driver profile en je kan in het vervolg de stoepranden (borduren in België) zien bij je achterwiel, als je de spiegels omlaag hebt ingesteld.
Voor wie het nog niet wist...
Gaat dat al niet automatisch in de “mirror tilt” setting via het voertuig menu?
Op de X vind ik het prima werken.
 
Nog een tip die ik gisteren gaf aan iemand die klaagde over de kwetsbaarheid van zijn 21” velgen bij parkeren:
Zet de auto in R(everse) en stel je spiegels in zoals je die wil hebben bij achteruit inparkeren.
Save dan je driver profile en je kan in het vervolg de stoepranden (borduren in België) zien bij je achterwiel, als je de spiegels omlaag hebt ingesteld.
Voor wie het nog niet wist...
Die simpele oplossing heb ik al een paar jaar geleden hier neergeschreven ;)
 
Het werkt bij mij ook zoals ik in post #2944 beschreef, maar het is niet een aparte setting mirror tilt bij een 2013 S, toch ?

Heeft er misschien mee te maken dat niet iedere Classic automatisch inklapbare spiegels heeft?
Ik heb deze optie er vorig jaar bij gekregen na een modificatie door gekraste portier ruiten. Had geen elektrisch inklapbare spiegels, na de modificatie wel, tevens was hierna de functie "mirror tilt" beschikbaar.
 
Wat mij opvalt is dat als je de wagen thuis oplaadt en vervolgens de volgende ochtend, na een afgeronde laadsessie, de auto ontgendelt, dan ontkoppelt de stekker ook direct. Voorheen moest je de stekker nog apart ontkoppelen.
Ontkoppelt hij echt meteen de laadkabel ? Hoor je die ontgrendelen ?
Net geprobeerd bij mijn S maar de kabel blijft vergrendeld als ik de auto open (ook op 28.5)
Wel ontgrendelde hij nadat ik de stekker er even probeerde uit te halen / wat rommelde.
 
Bij mij laat hij de stekker alleen maar los als ik op de keyfob de achterklep ingedrukt houdt of via de MCU de stekker ontgrendel.
Dit is al zo sinds versie 26.x daarvoor was hij automatisch ontgrendeld als hij klaar was met laden ook bij een SuC moet ik hem zo de stekker los laten koppelen.
 
Last edited:
Bij mij ontgrendelt de stekker gelijk op het moment dat ik de laadsessie op de laadpaal stop met mijn tag (sinds versie 28.5).
Normaliter deed ik dit ook met de achterklep op de keyfob
Klopt, dit bedoelde ik ook.
Had het nog niet aan het stoppen van de laadsessie met de laadpas gekoppeld. Mystery solved