Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Software versie 8.1

This site may earn commission on affiliate links.
Ik heb gisteren versie 8.36 gehad. Toch een verbetering ontdekt.

Als ik thuis kom aanrijden dan komt hij binnen bereik van wifi en schakelt daarnaar over. Zoals ook hoort uiteraard.
Maar als ik aan kom rijden met TuneIn station, Efteling Kids radio is bij de kinderen favoriet, en ik wilde later wegrijden zat hij als het ware vast. Dan moest je eerst een ander TuneIn station klikken en starten en daarna kon je weer terug.

Nu kun je hem eenvoudig weer zelf starten want hij is gestopt maar doet het direct weer als je dat doet als je bent weggereden en buiten wifi bent.
Scheelt weer wat klikjes en gaat smoother zo.
 

Attachments

  • IMG_3022.jpg
    IMG_3022.jpg
    100.5 KB · Views: 77
Ik heb gisteren versie 8.36 gehad. Toch een verbetering ontdekt.

Als ik thuis kom aanrijden dan komt hij binnen bereik van wifi en schakelt daarnaar over. Zoals ook hoort uiteraard.
Maar als ik aan kom rijden met TuneIn station, Efteling Kids radio is bij de kinderen favoriet, en ik wilde later wegrijden zat hij als het ware vast. Dan moest je eerst een ander TuneIn station klikken en starten en daarna kon je weer terug.

Nu kun je hem eenvoudig weer zelf starten want hij is gestopt maar doet het direct weer als je dat doet als je bent weggereden en buiten wifi bent.
Scheelt weer wat klikjes en gaat smoother zo.

Dat zou echt perfect zijn, grote ergernis bij het wegrijden dat ik echt uit de buurt van de straat moet zijn, dan eerst naar radio en dan weer terug naar TuneIn!
 
Ik lees met regelmaat hier op het forum over freezes, maar heb hier tot nu toe geen last van gehad.
Behalve dan af en toe dat spotify een reset nodig heeft (niet heel vaak overigens).

Maar vandaag toch iets vreemds.

Via app probeerde ik contact te krijgen met de auto. Geen response.

Toen naar de S gelopen en ontgrendeld met de sleutel. Laadkabel zat er (al) in.

In de auto gaan zitten. Maar alle schermen op zwart en na enkele seconden alleen scherm bij stuur aan.
Grote scherm bleef zwart. Raar. Ik meende dat heel even vlak na openen deur het grote T logo te zien was.

Even gewacht, maar niets.

Toen maar een reset via scroll wheels gedaan. Alles weer operationeel zo lijkt het.

De auto heeft wel 2 dagen stil gestaan, maar als dit deep sleep oid is geweest lijkt me dit ook apart dat dit ineens ‘actief’ is. Auto staat vaker enkele dagen stil.

Firmware is 32.4
 
Ik lees met regelmaat hier op het forum over freezes, maar heb hier tot nu toe geen last van gehad.
Behalve dan af en toe dat spotify een reset nodig heeft (niet heel vaak overigens).

Maar vandaag toch iets vreemds.

Via app probeerde ik contact te krijgen met de auto. Geen response.

Toen naar de S gelopen en ontgrendeld met de sleutel. Laadkabel zat er (al) in.

In de auto gaan zitten. Maar alle schermen op zwart en na enkele seconden alleen scherm bij stuur aan.
Grote scherm bleef zwart. Raar. Ik meende dat heel even vlak na openen deur het grote T logo te zien was.

Even gewacht, maar niets.

Toen maar een reset via scroll wheels gedaan. Alles weer operationeel zo lijkt het.

De auto heeft wel 2 dagen stil gestaan, maar als dit deep sleep oid is geweest lijkt me dit ook apart dat dit ineens ‘actief’ is. Auto staat vaker enkele dagen stil.

Firmware is 32.4
Precies dat vandaag ook meegemaakt. En dat niet na een nacht, maar nadat ik weer wilde vertrekken na een rit vanuit Antwerpen.
Het grote scherm bleef op zwart, even later de grote T in beeld en vervolgens ging ie weer aan de gang.
Het beeld op de achteruitrijcamera was heel vreemd gedeeld.
Na een herstart met de scrollwieltjes alles weer normaal.

1 - 1.jpg
 
@Wim S. Ah, gelukkig. ‘Goed’ te horen dat ik niet de enige ben.

Dan kan ik dit fenomeen weer onder het kopje ‘normal Tesla behaviour’ plaatsen. :confused: #gerustgesteld
Hier ook. Had net nog met de auto gereden. Toen ik weer instapte bleef alles op zwart. Geen enkele indicatie of auto aan stond of niet. Toen ik hem in de versnelling zette reed hij gewoon. Maar de boel gereset. ‘Strange behaviour’ dan wel.....
 
Vorige maand een keer gehad....

Verder gaat het allemaal wel lekker. Behalve dat ik gisteravond twee maal Phantom Braking had. Niet leuk om met 120 naar 80 te gaan. Had waarschijnlijk te maken met reflecterende donkere plekken door de regen. PB juist de laatste weken niet meer gehad...

NB: 2018.32.4
 
Ik lees met regelmaat hier op het forum over freezes, maar heb hier tot nu toe geen last van gehad.
Behalve dan af en toe dat spotify een reset nodig heeft (niet heel vaak overigens).

Maar vandaag toch iets vreemds.

Via app probeerde ik contact te krijgen met de auto. Geen response.

Toen naar de S gelopen en ontgrendeld met de sleutel. Laadkabel zat er (al) in.

In de auto gaan zitten. Maar alle schermen op zwart en na enkele seconden alleen scherm bij stuur aan.
Grote scherm bleef zwart. Raar. Ik meende dat heel even vlak na openen deur het grote T logo te zien was.

Even gewacht, maar niets.

Toen maar een reset via scroll wheels gedaan. Alles weer operationeel zo lijkt het.

De auto heeft wel 2 dagen stil gestaan, maar als dit deep sleep oid is geweest lijkt me dit ook apart dat dit ineens ‘actief’ is. Auto staat vaker enkele dagen stil.

Firmware is 32.4

Had vandaag (ook) precies hetzelfde :confused:
Kan bijna geen toeval zijn ....
 
Versie 34.1: Freeze!
Na een freeze vorige week, die zich nog met een softe reset liet oplossen, bleef mijn MS gisteravond op zwart. :mad::mad:
Met een telefoontje naar Tesla Assistance en een harde reset (houd de keyfob in de middenconsole op het vlak onder de 12V aansluiting op precies de goede plaats) bracht uitkomst. :)
Nooit eerder gehad; kom maar op met die update!
 
Versie 34.1: Freeze!
Na een freeze vorige week, die zich nog met een softe reset liet oplossen, bleef mijn MS gisteravond op zwart. :mad::mad:
Met een telefoontje naar Tesla Assistance en een harde reset (houd de keyfob in de middenconsole op het vlak onder de 12V aansluiting op precies de goede plaats) bracht uitkomst. :)
Nooit eerder gehad; kom maar op met die update!
Goed om te horen.
Wat betekent een harde reset? Ben je dan je instellingen kwijt?