Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Spraakherkenning na 2019.40.50.1 help mee!

This site may earn commission on affiliate links.
Waarschijnlijk is er niets mis met jouw auto maar werkt de back end weer eens niet. Ik had vandaag ook weer een paar hilarische momenten waarin ik vraag om te navigeren naar een plek, de tekst keurig volledig in beeld komt ondanks moeilijke leestekens en er vervolgens iets heel anders van gemaakt wordt. En het “command not understood” als resultaat.
Fijn te lezen dat ik niet de enige ben die dit probleem heeft...
 

Attachments

  • Uk.Nl.Voice.Cmds.pdf
    93.3 KB · Views: 107
  • Like
Reactions: shthpnz
De stemherkenning is nu toch zo goed dat je geen lijst van commandos uit je hoofd hoeft te leren maar deze gewoon natuurlijke taal interpreteerd?

Vind je? Ik gebruik de spraak herkenning eigenlijk nooit omdat negen van de tien keer mijn vraag/opdracht niet begrepen wordt of wordt geïnterpreteerd om een ander nummer af te gaan spelen.

"Zet wasstraat modus aan" is kennelijk hét commando om een willekeurig nummer op te zetten...

Maar ook "Zet mistlampen achter aan" of "Zet chill mode uit" levert steevast een andere playlist op.
 
  • Like
  • Funny
Reactions: phrank and job-lek
Vind je? Ik gebruik de spraak herkenning eigenlijk nooit omdat negen van de tien keer mijn vraag/opdracht niet begrepen wordt of wordt geïnterpreteerd om een ander nummer af te gaan spelen.

"Zet wasstraat modus aan" is kennelijk hét commando om een willekeurig nummer op te zetten...

Maar ook "Zet mistlampen achter aan" of "Zet chill mode uit" levert steevast een andere playlist op.
jij hebt de muzikale versie denk ik zo. Ik ga ook altijd liedjes zingen gebaseerd 🙃op eon paar woorden van een ander. Mijn vrouw wordt daar soms knettergek van 😇
 
  • Funny
Reactions: OttoR
De stemherkenning is nu toch zo goed dat je geen lijst van commandos uit je hoofd hoeft te leren maar deze gewoon natuurlijke taal interpreteerd?

Was deze opmerking serieus bedoeld, of ironisch?

Mijn eerste bevindingen (zoals ik al meldde in de beginnersvragen) waren dat ik met geen enkel commando de radio aan krijg (wanneer spotify op staat) of de zender kan wijzigen (wanneer de radio op staat). B.v. "zet radio op" of "zet radio 1 op" gaat op spotify een album of playlist zoeken met radio of radio 1 in de naam. Ook "speel afspeellijst favorieten" gaat een random playlist spelen ipv mijn playlist met de naam "favorieten".

Omdat de ruitenwisser op "auto" stand niet echt reageert zoals ik het wil, leek het me wel handig (en veilig) om die met voice commands te kunnen bedienen.
Hier enkele pogingen:

"ruitenwisser aan" -> Ramen ontgrendeld (huh???)
"ruitenwisser auto" -> ruitenwissers vertraagd met 1
"ruitenwisser automatisch" -> ruitenwissers auto (euh... ok, maar waarom werkt "ruitenwisser auto" dan niet???)
"ruitenwisser uit" -> ruitenwissers uitgeschakeld
"ruitenwisser 1" -> ruitenwissers vertraagd met 1
"ruitenwisser 2" -> ruitenwissers 2/4
"ruitenwisser 3" -> ruitenwissers 3/4
"ruitenwisser 4" -> ruitenwissers 2/4 (huh??????)

Conclusie: ik zal blijkbaar toch de juiste commando's van buiten moeten leren :rolleyes: (en voor sommige functies eerst nog de juiste commando's vinden...)
 
  • Like
Reactions: OttoR