Kunnen we wel een beetje flauw blijven doen over de afstand Rotterdam - Amsterdam maar ik denk dat de meesten hier vanuit de luxe positie van een eigen laadvoorziening redeneren.
Als ik afhankelijk was geweest van de (trage) paaltjes hier in de buurt waar de hele dag van die hybrides staan te leunen, had ik de beslissing om een Tesla te kopen niet zo makkelijk genomen.
Goed dat Gunjanov dat toch gedaan heeft.
Ik heb in post
3324 de aanzet gegeven.
De insteek was enigszins verontwaardiging doordat zowat iedere Tesla-rijder een Suc om de hoek wil; of tenminste op de dagelijkse route.
Nergens is bepaald of beloofd dat Tesla zou zorgen dat we onze dagelijkse verplaatsingen via Suc zouden kunnen maken.
Het supercharger-concept is bedoeld om lage-afstandsreizen mogelijk te maken.
Elk van ons die een lange reis gemaakt heeft; en onderweg geconfronteerd werd met wachttijden aan de suc doordat locals staan te laden (en dikwijls ook de auto achter laten); heeft dat als storend ervaren.
Hoe moeten passanten dan de wachttijden in pakweg Gent tijdens de voetbalwedstrijden ervaren (om maar eentje te noemen) ?
Anderzijds was mijn reactie ook wat meewarig.
Ik volg Tesla en de fora reeds van toen Model-S niet meer was dan een concept. Heb mij uiteindelijk in dit forum aangemeld toen ik ergens midden 2012 mijn reservatienummer kreeg, en ben later nog eens van nick veranderd toen ik het vinnummer kreeg.
Ik denk bij een post "R'dam-A'dam" ook terug aan de tijden van de echte pioniers; de durvers die zonder dat er ook maar één suc was naar het zuiden trokken; niet zeker wetende hoe of waar ze konden laden. Met een plan A; B en C op zak toch strandden omdat de kapitein besloot zijn schip in een andere haven aan te leggen. Teslarijders die andere Teslarijders ter hulp snelden omdat ze niet konden laden en gestrand waren. Of meer recent, naar Turkije of Rusland op avontuur trokken.
Je mag mijn reactie dan ook zien als de reactie van een oude grijze brombeer die in het verleden leeft.
Laat er geen misverstand over bestaan : ik verheug mij over iedere Tesla op de baan; en ik weet hoe groot de drempel is om over te stappen; ook al omdat de omgeving nog steeds eerder vijandig is (zie ook de reacties in de media op ieder artikel over EV's of Tesla).
Ik ben dan ook bij dat
@Gunjanov (ook al enige tijd terug) de stap gezet heeft; en als hij of iemand anders zich gekwetst voelt door mijn reactie in post 3324, dan wil ik mij daar voor verontschuldigingen.
<out>