Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Superchargers in Nederland (NL)

This site may earn commission on affiliate links.
Mijn eerdere post moet ook niet al te serieus worden genomen, inderdaad complimenten aan iedereen die zoveel moeite moet doen om te laden. De openbare laadpalen zijn vaak een frustratie. Ik probeer ze zelf meestal te vermijden, dus het lijkt mij een aardig grote ergernis soms om daar volledig van afhankelijk te zijn. Altijd als ik ergens een aantal openbare laadpalen zie (zoals Bataviastad of Schiphol Smart Parking) zie ik 1 Tesla staan en 7 PHEV's. Nou heb ik liever dat die PHEV's op elektriciteit rijden dan op benzine natuurlijk, maar als je volledig afhankelijk bent van elektriciteit zoals met de Tesla, is het soms wel vervelend.
 
  • Like
Reactions: Desiré
Maar de grote vraag blijft: Wanneer gaat de SuC Schiphol open en blijft hij voor iedereen toegankelijk?

Een slagboom ivm ICE's die er anders lang gaan parkeren klinkt niet vreemd, maar wel een slagboom om hem taxi-only te maken.
 
Maar de grote vraag blijft: Wanneer gaat de SuC Schiphol open en blijft hij voor iedereen toegankelijk?

Een slagboom ivm ICE's die er anders lang gaan parkeren klinkt niet vreemd, maar wel een slagboom om hem taxi-only te maken.
Ik denk idd dat ze een slagboom doen om lang parkeren tegen te gaan. Lijkt me typisch als ze er eentje echt specifiek voor de Taxi branche gaan neerzetten, ik weet dat de schiphol taxi's in Aalsmeer nog een "semi" SuC hebben.
 
Ik begreep laatst dat als de SuC schiphol opengaat taxi's niet meer mogen laden bij de SuC in Zuid-Oost.
Wat ik ook begreep is dat de taxi's tot 100% laden en daardoor erg lang blijven staan.

Wat mij betreft dan een prima oplossing om ze naar een aparte plek te laten gaan. Zorgt voor betere doorstroming bij Zuid/Oost aangezien daar dan gemiddeld korter geladen zal worden.
 
Lijkt me typisch als ze er eentje echt specifiek voor de Taxi branche gaan neerzetten, ik weet dat de schiphol taxi's in Aalsmeer nog een "semi" SuC hebben.

en daarnaast deze op Schiphol centrum - met slagboom dus.
taxi only - 1.jpg
 
@HWS Ik bedoel niet dat we ze uitsluiten. Alleen scheiden omdat we de SuC anders gebruiken. Als ik hier kom is het om er even te laden. De Taxi's staan er ruim een uur en daarop wachten omdat je zelf maar een paar minuten moet laden om thuis te komen is wel een irritatie factortje.
 
@HWS Ik bedoel niet dat we ze uitsluiten. Alleen scheiden omdat we de SuC anders gebruiken. Als ik hier kom is het om er even te laden. De Taxi's staan er ruim een uur en daarop wachten omdat je zelf maar een paar minuten moet laden om thuis te komen is wel een irritatie factortje.

Ik vraag me af of de taxi's inderdaad alleen maar tot 100% laden. Ervan uitgaande dat voor hen tijd geld is kan ik me voorstellen dat ze snel tot 80% laden, wat vanaf leeg 40 minuten duurt, en dan gaan rijden. Die laatste 20% duurt 35 minuten en dat is kostbare tijd. Daarnaast is er in Amsterdam steeds vaker iemand aanwezig die in de gaten houdt of men de maximaal toegelaten tijd van ik meen 40 minuten niet overschrijdt.
 
  • Like
Reactions: Steven
Ik vraag me af of de taxi's inderdaad alleen maar tot 100% laden. Ervan uitgaande dat voor hen tijd geld is kan ik me voorstellen dat ze snel tot 80% laden, wat vanaf leeg 40 minuten duurt, en dan gaan rijden. Die laatste 20% duurt 35 minuten en dat is kostbare tijd. Daarnaast is er in Amsterdam steeds vaker iemand aanwezig die in de gaten houdt of men de maximaal toegelaten tijd van ik meen 40 minuten niet overschrijdt.
Het ligt wat complexer, door verplichte rusttijden en wisselen van shifts heb ik begrepen. Een nieuwe shift begint bij voorkeur met volle accu, en tijdens de shift laden gaat van de tijd af die je max achter elkaar mag rijden. Logisch dat pauzes en laadtijd daarop worden afgestemd, en daarom waarschijnlijk ook de piektijden.
 
Als het een taxi suc wordt om Amsterdam te ontlasten, maar beweren dat ze er niet meer mogen laden lijkt mij onmogelijk tenzij zij een ander koopcontract hebben gehad dan wij. Ze moeten dan nog een speciale software versie krijgen om niet te kunnen laden op die plaats. Daarom mijn eerder opmerking, deze mogelijke taxi suc verplicht niemand om enkel die te gebruiken, dus dat zal weinig invloed hebben op de bestaande suc.

Ik ga er dus gewoon inderdaad ook van uit dat er een slagboom komt met ticket dat binnen het uur moet gevalideerd worden anders moet men betalen.
 
Misschien in dat het een soort systeem wordt waarbij je een credit card moet invoeren voordat je binnen rijdt. Heb ook al eens berichten gezien van lui die hun S bij een supercharger in Londen een weekje parkeerde. En het lijkt me niet onwaarschijnlijk dat ook op vakantie gaande S/X bezitters die SUC anders een prima (goedkoop) alternatief vinden voor P3.
 
Prima actie van Tesla.

Als er ergens ter wereld een grote groep taxi's op een vlieghaven gemeenschappelijk een vloot met Tesla's aanschaffen dan krijgen ze een eigen Suc- plek. Helemaal top!

Zo voorkomen ze gezeur met de andere Teslarijders en wordt het netwerk niet onevenredig belast. ( lees nog maar eens terug hoe het begin is verlopen bij SuC Amsterdam. Als iedereen puur vanuit zijn eigen positie blijft redeneren dan worden we het toch nooit eens.

Tesla = Tesla en achteraf blijken ze het vaak bij het rechte eind te hebben.
Niet zeuren dus, maar afwachten ..........komt vast goed!
 
Ik ben er vandaag even langs geweest. (Helaas nog steeds niet met mijn eigen auto).

De werkers bevestigen dat deze SuC uitsluitend voor taxi's zal zijn.
Klopt ook wel. Deze SuC staat zo goed als alleen in het open veld. Geen faciliteiten in de buurt. Dat is vrij uitzonderlijk.

Ik vroeg de man wat hun volgende job zal zijn. Hij mocht daar geen uitspraak over doen. Maar, er staan er wel genoeg op de planning. Welliswaar niet in de directe omgeving.
 
Kunnen we wel een beetje flauw blijven doen over de afstand Rotterdam - Amsterdam maar ik denk dat de meesten hier vanuit de luxe positie van een eigen laadvoorziening redeneren.
Als ik afhankelijk was geweest van de (trage) paaltjes hier in de buurt waar de hele dag van die hybrides staan te leunen, had ik de beslissing om een Tesla te kopen niet zo makkelijk genomen.
Goed dat Gunjanov dat toch gedaan heeft.

Ik heb in post 3324 de aanzet gegeven.

De insteek was enigszins verontwaardiging doordat zowat iedere Tesla-rijder een Suc om de hoek wil; of tenminste op de dagelijkse route.
Nergens is bepaald of beloofd dat Tesla zou zorgen dat we onze dagelijkse verplaatsingen via Suc zouden kunnen maken.
Het supercharger-concept is bedoeld om lage-afstandsreizen mogelijk te maken.

Elk van ons die een lange reis gemaakt heeft; en onderweg geconfronteerd werd met wachttijden aan de suc doordat locals staan te laden (en dikwijls ook de auto achter laten); heeft dat als storend ervaren.
Hoe moeten passanten dan de wachttijden in pakweg Gent tijdens de voetbalwedstrijden ervaren (om maar eentje te noemen) ?


Anderzijds was mijn reactie ook wat meewarig.
Ik volg Tesla en de fora reeds van toen Model-S niet meer was dan een concept. Heb mij uiteindelijk in dit forum aangemeld toen ik ergens midden 2012 mijn reservatienummer kreeg, en ben later nog eens van nick veranderd toen ik het vinnummer kreeg.
Ik denk bij een post "R'dam-A'dam" ook terug aan de tijden van de echte pioniers; de durvers die zonder dat er ook maar één suc was naar het zuiden trokken; niet zeker wetende hoe of waar ze konden laden. Met een plan A; B en C op zak toch strandden omdat de kapitein besloot zijn schip in een andere haven aan te leggen. Teslarijders die andere Teslarijders ter hulp snelden omdat ze niet konden laden en gestrand waren. Of meer recent, naar Turkije of Rusland op avontuur trokken.

Je mag mijn reactie dan ook zien als de reactie van een oude grijze brombeer die in het verleden leeft.


Laat er geen misverstand over bestaan : ik verheug mij over iedere Tesla op de baan; en ik weet hoe groot de drempel is om over te stappen; ook al omdat de omgeving nog steeds eerder vijandig is (zie ook de reacties in de media op ieder artikel over EV's of Tesla).
Ik ben dan ook bij dat @Gunjanov (ook al enige tijd terug) de stap gezet heeft; en als hij of iemand anders zich gekwetst voelt door mijn reactie in post 3324, dan wil ik mij daar voor verontschuldigingen.

<out>
 
Ik moet zeggen dat ik met enige regelmaat de afstand Rotterdam-Amsterdam-Rotterdam aandoe en dat ik misschien 1 of 2 keer de SuC Amsterdam gebruikt heb. En dan alleen omdat ik dan laat thuis was en slaapdronken vergeten ben de stekker erin te duwen :confused: met een lage SOC.

En ja, ik praat vanuit de luxepositie van een eigen laadpunt ;).

Respect voor de mensen die zelf geen eigen laadpunt kunnen aanleggen. Dit was waarschijnlijk voor mij wel een dealbreaker geweest...
 
Dank voor het respect.
het is echt niet moeilijk gebleken om een laadpaal in de buurt bij te laten plaatsen (r'dam), toen de aanwezige nogal bezet bleken. Duurde ivm vergunning zes maanden, zeer bereidwillige gemeente. Alle hulde daarvoor. Zelf hoefde ik alleen maar een mail te sturen, dat was alles.
Rotterdammers zonder oprit behoeven zich dus niet te laten afschrikken!
 
Idem voor Den Haag, ook ik ben aangewezen op publieke laadpalen en heb met een mailtje een "eigen" paal op 50 meter afstand gekregen (de gemeente garandeert niets, maar er kan heel veel). Dus ook Hagenezen hoeven niet te schromen.

En de heel enkele keer dat deze paal bezet is als ik zelf wil/moet laden (schandalig toch dat anderen mijn laadpaal ook gebruiken :mad:) zijn er op redelijke afstand voldoende alternatieven zodat ik altijd met voldoende lading kan vertrekken. Ik snap dat er Tesla-rijders zijn die die luxe niet hebben en op de SuC's zijn aangewezen, maar verder moeten de "locals" naar mijn mening wegblijven van de SuC's en deze vrijlaten voor auto's op doorreis. Anders werkt het systeem niet meer.