Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Superchargers in Nederland (NL)

This site may earn commission on affiliate links.
Ik hoop echt dat dat een vergissing is. DeC's zijn erg duur in gebruik of zeg maar onbruikbaar voor roadtrips. Ik kan geen meer voor de hand liggende locatie dan deze bedenken zo tussen de A2, A27 en A12. Zou ook direct de drukste worden denk ik.

Argumenten waren weinig ruimte, alleen voor Tesla en ook commercieel: minder interessant omdat SuC'ers niet lang blijven. Maar ben het met je eens - toplocatie en past ook goed bij een "groene" stad als Utrecht. Geef ze ook niet helemaal ongelijk - de gasten komen toch wel. Er komen 12 22kW aansluitingen.
 
Als je het vergelijkt met Apeldoorn is het wel een heel stuk verder. Maar Emsbüren is niet meer dan 38km van Hengelo vandaan.
Zo bekeken zou Drachten ook 'te ver' van Groningen vandaan zijn als SuC.

ik bekijk het meer vanuit het oogpunt dat je in Twente moet zijn vanuit het westen, op die route ligt geen SuC, en dat is vreemd gezien de importantie van deze route voor zakelijk verkeer van en naar de randstad en Duitsland. Hengelo is wat dat betreft een logische lokatie daar de A1 en de A35 richting Enschede elkaar daar kruizen en bij de afrit ligt ook nog eens een VdV met parkeerruimte voldoende...
Die 50km is gemiddeld genomen vanuit regio Twente...
Drachten kun je daarentegen vergelijken met Apeldoorn of Deventer, rijd je van of naar Groningen dan kan je Drachten pakken of zelfs Zwolle, richting Twente is die mogelijkheid er dus niet
 
Argumenten waren weinig ruimte, alleen voor Tesla en ook commercieel: minder interessant omdat SuC'ers niet lang blijven. Maar ben het met je eens - toplocatie en past ook goed bij een "groene" stad als Utrecht. Geef ze ook niet helemaal ongelijk - de gasten komen toch wel. Er komen 12 22kW aansluitingen.
De ander 3 locaties waar ik lang reed, De Meern, Houten en Vianen, beschikken wel over voldoende parkeergelegenheden maar liggen vanuit bepaalde richten niet zo mooi centraal. Net als Oosterhout onhandig ligt op de as Den Haag - Antwerpen, Breda/Princeville is dan prettiger.
 
Ik zal proberen vandaag langs Vd Valk in Zaltbommel te rijden, die zijn nu bijna open.
Ongeveer 2 maanden geleden kreeg ik dit antwoord op mijn vraag of er ook SuC's kwamen.
Er komen in Zaltbommel vooralsnog geen Tesla superchargers, echter sluiten wij de komst van deze superchargers in de toekomst niet uit.
 
De kaart op de website van Tesla met de geplande superchargers voor volgend jaar is vorige week bijgewerkt.

Ik zie drie SuC's op 'opening soon'. De grijze linksonderin is Van der Valk Dordrecht. Boven lijkt in de buurt van de afsluitdijk, ik vermoed Van der Valk Wieringermeer. In het oosten van het land zit er een pin op Apeldoorn, maar ik denk niet dat het Cantharel is, dan zou ik 'm een tikje westelijker verwachten. Ik denk dat het bij de nieuwe Van der Valk (nog in aanbouw) bij afrit 24 is.

SuCNL.PNG


De kaart van 2017 laat nog 2-5 extra nieuwe superchargers zien, maar op dat zoomniveau is het niet uit elkaar te houden omdat de pinnen compleet over de kaart heen zitten. In ieder geval iets in het westen van Friesland, iets in de buurt van Utrecht (ik vermoed AC De Meern), en eentje richting Zeeland (ik denk Bergen op Zoom).

Wie doet Apeldoorn en Wieringermeer even aan?
 
  • Funny
Reactions: simonsmidt
De kaart op de website van Tesla met de geplande superchargers voor volgend jaar is vorige week bijgewerkt.

Ik zie drie SuC's op 'opening soon'. De grijze linksonderin is Van der Valk Dordrecht. Boven lijkt in de buurt van de afsluitdijk, ik vermoed Van der Valk Wieringermeer. In het oosten van het land zit er een pin op Apeldoorn, maar ik denk niet dat het Cantharel is, dan zou ik 'm een tikje westelijker verwachten. Ik denk dat het bij de nieuwe Van der Valk (nog in aanbouw) bij afrit 24 is.

View attachment 207693

De kaart van 2017 laat nog 2-5 extra nieuwe superchargers zien, maar op dat zoomniveau is het niet uit elkaar te houden omdat de pinnen compleet over de kaart heen zitten. In ieder geval iets in het westen van Friesland, iets in de buurt van Utrecht (ik vermoed AC De Meern), en eentje richting Zeeland (ik denk Bergen op Zoom).

Wie doet Apeldoorn en Wieringermeer even aan?
Wieringermeer lijkt me niet erg logisch. Deze is niet aan beide kanten te bereiken. Denk eerder dat het dan VdV Hoorn wordt.
 
Hey allemaal !

Ik ben Kwint Nees,
Ik studeer Automotive engineering aan de TU Eindhoven en ik doe een onderzoek naar het vertrouwen dat mensen hebben in Autonoom rijden. Zou het mogelijk zijn dat ik 5 minuutjes van jullie tijd in beslag kan nemen?
Onderstaande link gaat naar een korte survey die voornamelijk gaat over jullie ervaringen met de tesla autopilot.

Alvast Bedankt!

Trust in Automated Driving

Zalig Kerstmis en een Gelukkig Nieuwjaar aan iedereen