Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Superchargers in Nederland (NL)

This site may earn commission on affiliate links.
29077122-EFC5-4456-BB96-61CBFEF18CB9.jpeg DE92E1AB-BAFD-4581-B060-4D3C61883973.jpeg

Staan nog op de zelfde plek als op 5 december....
 
  • Informative
Reactions: FrankNL and Peewee
Allemaal legitieme redenen.
Ik heb wat moeite met lieden die de SuperChargers gebruiken als thuislader. Door dat vele oneigenlijke gebruik is Tesla gedwongen om beperkende maatregelen te nemen. Wat mij betreft zou Tesla de laadsnelheid van die mensen mogen halveren.
Heb meer moeite met mensen die de SuC onnodig bezet houden en anderen daardoor moeten wachten. Heb er begrip voor als iemand die grotendeels afhankelijk is van het publieke netwerk wat vaker gebruik maakt van de SuC’s. Sterker nog, hier moeten we niet moeilijk over doen als we willen dat elektrisch rijden breed wordt geaccepteerd. Het merendeel van de Nederlandse autobezitters heeft geen eigen parkeerplaats.
 
Last edited:
De leds zie je alleen branden als de sleutel in de buurt is. wanneer je op de knop van de SuC connector gaat duwen zie je de leds een tijdje branden en kan je controleren hoe ver hij is opgeladen. snel knipperen is snel laden, traag knipperen is bijna vol.
let op, de eigenaar krijgt wel een melding dat het laden is onderbroken, hetgeen niet het geval is. op deze manier kan je wel de aandacht trekken en hem een paar berichtjes sturen.

Heb ontdekt dat dat ook gebeurt als je bij een afgesloten auto en zonder de sleutel in de buurt eens drukt op de deurhendel van de chauffeur... . ( Had hier thuis in de garage eens getwijfeld of ie nu al dan niet gesloten was en op de klink gedrukt... deurhendels kwamen niet naar buiten maar laad-leds begonnen te branden. )
 
  • Informative
Reactions: robertvg
Ik heb heel vaak dat wanneer ik bij een Supercharger aankoppel dat of de kabel niet werkt, of het laden veel te langzaam gaat. Ik moet daardoor in 75% van de gevallen een andere stall proberen waar het dan gewoon normaal gaat. Ben ik de enige met dit probleem?

Er zijn echt heel veel redenen voor langzaam laden. Ik zal eens kijken of ik er een aantal kan opnoemen:

1. De stalls zijn in paren aangesloten 1a hoort hij 1b, etc.. Deze delen het totale vermogen, de gene die het eerst aansluit krijgt zoveel die nodig heeft, de tweede krijgt wat er over blijft. Probeer dus een leeg paar te nemen.
2. Temperatuur van je accu. Zorg met koud weer dat je minimaal zo lang rijd dat de gele stippellijn bij het regeneratief remmen helemaal weg is. Andere duurt het erg lang voordat de laadsnelheid op gang komt, het accupakket wordt dan eerst opgewarmd.
3. Hoe leeg je auto is. Ik sloot laatst m'n Tesla aan met maar een paar km over. Er gebeurde eerst niks, en daarna ging hij continu naar 8-10kW en vervolgens weer naar 0. Ik belde Tesla, dit is normaal vertelde ze. De accu wordt eerst een kwartier ofzo ge trickle charged en daarna begon het snel te gaan.
4. Een kapotte of defecte laadpaal. Geef dit altijd door aan Tesla. Laatst 3b bij Eindhoven en kreeg netjes te horen dat hij op 30 November gemaakt zou zijn.

Succes
 
  • Informative
  • Like
Reactions: Rqcg and robertvg
Bovengenoemde punten ken ik allemaal. Ook de gekoppelde paren van stalls. Maar ik verbaas me over het aantal keren dat ik laadproblemen heb bij Superchargers, dan even wissel naar een andere vrije stall en vaak meteen perfect resultaat krijg. Het zou me verbazen als al die stalls kapot zouden zijn. Gisteren nog in Urmond op de heen- en terugweg moeten wisselen van stall. Telkens een andere gekozen. Misschien heb ik gewoon elke keer pech.
 
Stond die er nog om 15:30? Was er rond 13:30 om te laden en toen lag er al een pak sneeuw op. Was een komen en gaan van Teslas maar meer dan 4 stalls waren er niet bezet. Geen idee of de idle fee dan gaat lopen maar hopelijk heeft hij een dikke rekening gehad. Was wel aangesloten, zag alleen geen leds branden.

Weet iemand hoe het gaat met de SuC bij Venray? Volgens supercharge.info sinds 12 dagen in aanbouw. Zouden ze dat nog gaan redden voor einde jaar?
dat verbaast me niks, want toen ik aankwam sneeuwde het al even niet meer en je kon zien dat hijj al geruime tijd daar stond. Het was druk, 1 stall deed het niet en stall 1a was gebruikt als stalling voor de sneeuw van de parkeerplaatsen, dus ook niet te gebruiken
 
Merk ook op dat de grijze pin bij Venlo is vervangen door de rode van Horst. Oftewel, kans op een andere SuC bij VdV Venlo lijkt me hiermee heel erg klein geworden.

Ja, dat ziet er helaas zo uit. Maar aan de andere kant hebben we op het A67 traject Eindhoven en Moers. Dus daar kunnen we ook best mee vooruit en bovendien zijn de afstanden niet zo groot.