Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Superchargers in Nederland (NL)

This site may earn commission on affiliate links.
Wat ik bemerk is dat genoemde nestors de laatste tijd Door new kidjes on the block flink getreiterd zijn. De toeschietelijkheid om met doorwrochte ervaringscijfers en handige inzichten te komen is daardoor zichtbaar afgenomen. En dat is een verlies voor dit forum.
Ben ook wel benieuwd. Vanaf welke datum ben je een “new kid” of moet ik “new kidje” schrijven omdat nog wat lager in de hierarchie is?
 
Last edited:
  • Like
Reactions: DutchTM3
Ben ook wel benieuwd. Vanaf welke datum ben je een “new kid” of moet ik “new kidje” schrijven omdat nog wat lager in de hierarchie is?

Om het beetje on topic te houden, denk iedereen die voor de SuC Urmond er kwam en een Tesla had een “Nestor” is en na Dordrecht een “New Kid”... maar vanaf M3 “tje”
 
Wat ik bemerk is dat genoemde nestors de laatste tijd Door new kidjes on the block flink getreiterd zijn. De toeschietelijkheid om met doorwrochte ervaringscijfers en handige inzichten te komen is daardoor zichtbaar afgenomen. En dat is een verlies voor dit forum.
Valt toch wel mee? Zonder voor de andere nestors te spreken... Ik heb er 2 of 3 (van die 'new kids') onder de ignore knop gezet maar verder vind ik het nog wel gezellig hoor. Alleen op den duur dan is alles al wel een keertje gezegd en verteld, ik als nestor heb dan nog maar weinig toe te voegen, en de nieuwigheid is er natuurlijk wel een beetje af... ;-)
 
Vandaag 4x ICE bij Hoorn. Was zelf even geen plek om te laden. Ook een Kana die dacht dat als de stekker er in zat hij er dan wel mocht staan.
Jammer... Die had ik even nodig.
IMG_20190616_193533.jpg
 
Waarom levert Tesla niet even een paar emmers rode asfaltverf bij die SuC stalls om de boel te markeren?

Wat ik me ook afvraag, is of deze “kijk mij eens een statement maken tegen die subsidieslurpende Tesla” (grappig, die Metsubsidi Foutlander is de moeder van alle subsidieslurpende regeltjes ;) ) ook op invalidenplekjes zouden staan. Of vinden ze dat dan weer asociaal? Ik zou het ze graag willen vragen.

Wat zeggen ze bij de VdV Hoorn op dat ICE’ing? Schouder ophalen, want de ICE gast is een betalende gast? Zonder verder te denken dat Tesla dat hele feest heeft bekostigd.
 
Last edited by a moderator:
  • Like
Reactions: Mad P***y
Ik zag dit ook afgelopen zondag. Ook aan de andere zijde stond een Duitser met fietsen achter op de auto. Je ziet de schaduw van de fietsen op de foto.
Let wel op, er staan aan weerszijde 6 stalls & 1 parkeerplaats. Op deze parkeerplaatsen staan altijd de zelfde auto's van medewerker van VdV.
Wegslepen of stickers plakken werkt enkel agressie op bij de mensen. Vriendelijk een gesprek aangaan & vertellen dat dit speciale plaatsen zijn om enkel Tesla's op te laden. Aan Het einde van het gesprek vragen wat zij ervan vinden als iemand die getankt heeft zijn auto laat staan om binnen nog even koffie te gaan drinken als zij graag zouden willen tanken? Dan krijg je meestal een verontschuldiging, is mijn ondervinding.
 
offtopic; mocht je mee met de normale dubbeldeks trein of werd je overgeplaatst naar de trein voor busjes, campers en aanhangwagens? Bij mij was het met de S het laatste...
None of the above; Calais heeft twee SuC's, één bij de Eurotunnel en één bij het Interhotel nog geen km verderop. Bij die laatste heb ik geladen op doorreis naar Nederland.
 
Last edited:
Als ik me niet vergis is met 2019.20.1 de laadcurve op een V2 SuC ook aangepast? Tot op heden ging ik fullspeed (meestal 117 kW max) tot 50% en daarna begon het zachtjes in te kakken. Gisteravond was ik op Zevenaar en daar blies ik tot ruim 62% door op 117 kW, waarna het langzaam begon in te kakken. Da's toch ook een prettige winst, ook al blijft de beloofde 140 kW op v2 hardware uit.

Vrijdag stond ik even bij Fastned en daar was mijn SoC (42%) kennelijk te hoog om richting de 150 kW te kunnen, ik bleef op 128 kW steken. Maar goed, dat is toch al weer meer dan de 119 kW die ik ooit bij Fastned als max haalde. Nu nog een keertje de 190 kW bij Ionity zien ;-)
 
Als ik me niet vergis is met 2019.20.1 de laadcurve op een V2 SuC ook aangepast? Tot op heden ging ik fullspeed (meestal 117 kW max) tot 50% en daarna begon het zachtjes in te kakken. Gisteravond was ik op Zevenaar en daar blies ik tot ruim 62% door op 117 kW, waarna het langzaam begon in te kakken. Da's toch ook een prettige winst, ook al blijft de beloofde 140 kW op v2 hardware uit.

Vrijdag stond ik even bij Fastned en daar was mijn SoC (42%) kennelijk te hoog om richting de 150 kW te kunnen, ik bleef op 128 kW steken. Maar goed, dat is toch al weer meer dan de 119 kW die ik ooit bij Fastned als max haalde. Nu nog een keertje de 190 kW bij Ionity zien ;-)


Die snelheid tot 60% viel me gisteren in Zaltbommel ook op. Overigens had ik 119 kW. :D
 
  • Like
Reactions: Odie