Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Superchargers in Nederland (NL)

This site may earn commission on affiliate links.
Dank je, daar ben ik inmiddels ook al aanwezig :)


Uitgelezen met ScanmyTesla. Ik denk inmiddels echt dat mijn batterij stuk is, ik wilde kijken of de BMS te resetten was door hem helemaal vol te laden en leeg te rijden, dus heb ik hem donderdag met 11kW op de zaak tot 100% gelden (wilde niet verder dan 99%) en gisteren tot precies 0% en 0 km leeg gereden. Dat was 190,4 km en 40,8 kW uit mijn 60kW batterij. Dat zou een degradatie van 32 % zijn? Bij uitlezen zijn echter geen echt 100% kapotte cellen te zien. Onbalans is niet extreem als de batterij niet belast wordt, alleen onder wat zwaardere belasting lopen de verschillen flink op. Geen idee wat Tesla daar van vindt. Hij staat nu nog een keer tot 100% te laden, thuis, met 4kW, dus dat duurt vandaag ook nog de hele dag..

Wow, 40kWh! :-(
 
Mag er wel een beetje van uitgaan dat iemand die in een Tesla taxi rijdt weet hoe het werkt.

een rijbewijs, daar mag je wel vanuit gaan :D

Ik verwacht juist erg weinig kennis over de auto's bij taxi chaufeurs, heb 3x in een Tesla taxi gezeten en elke keer vertellen ze niet de waarheid of weten ze uberhaubt niet de feiten die er zijn (er wordt veel gepraat maar lang niet altijd met de juiste inhoud dus, vooral spektakel en negatieve punten worden uitvoerig benoemd)
 
Rijdt nu een Witte 3, maar vragen kan altijd aan @robertvg
Ik lees nu dit draadje pas bij.
@one-ten voor zo ver ik weet begint mijn MS60 (nu met 120k+ km op de teller) nog steeds op100kW te laden als hij bijna leeg is. Mijn laatste SuC sessies waren van Juni, hij begon toen op 70kW op 40% SoC.
Batterycell health heb ik in December eens bekeken bij 100k km, er zat toen max ongeveer 200mV verschil tussen de modules.
21999B41-3928-4964-9D83-1404361997A9.png

Range van de MS60 is ongeveer 264km als ik hem tot 90% vol laad, zo’n 4% degradatie.

En ik rij een rode Model 3 LR
Vanaf eind deze maand :)
 
Last edited:
Heb je al eens, ik zeg maar wat, een service geboekt via de app?

Om nog effe het topic te hijacken.. serviceafspraak maken heeft dus kennelijk ook al geen zin. Voor morgen een afspraak staan, net onderstaand mailtje ontvangen. IK HEB NIKS AFGEZEGD!
Bah geen reactie op email, telefonisch niet te bereiken, geen reactie op hun eigen vraag op reactie per SMS en kennelijk werkt een afspraak maken via de app ook niet!


tesla.jpg
 
Dan kunnen ze toch zeggen dat ze diagnose op afstand hebben uitgevoerd in plaats van helemaal nergens op te reageren en te zeggen dat ik mijn afspraak gecancelled zou hebben? Krijg nu net nog een sms of ik een offerte zou willen accorderen voor een diagnose, die ik per mail zou hebben ontvangen, maar ik heb niks ontvangen. Als ik op de SMS reageer wordt er weer niet gereageerd. Ik heb ook maar weer gereageerd op het mailtje dat ik de afspraak zou hebben afgezegd maar daar zal ik ook wel weer geen reactie op krijgen.

Maar ik zal in dit draadje verder niks meer zeggen, want het moet hier over nieuwe superchargers gaan, excuses voor de vervuiling.
 
Afgelopen zondag supercharger dordrecht. Lekker druk en lekker stalls sharen.
Hopelijk is V3 er snel...

Ik ben bang dat we nog wel even moeten voor een grote uitrol van de V3 in NL. Aangezien de netbeheerders nu al problemen hebben met congestie op het net. Ik begeleid met enige regelmaat nieuwe aansluitingen voor teruglevering van zonnestroom. Dit duurt allemaal zo lang dat projecten on hold gaan voor een jaar of meer.
Wat voor aansluiting zou een V3 eigenlijk nodig hebben?
 
Ik ben bang dat we nog wel even moeten voor een grote uitrol van de V3 in NL. Aangezien de netbeheerders nu al problemen hebben met congestie op het net. Ik begeleid met enige regelmaat nieuwe aansluitingen voor teruglevering van zonnestroom. Dit duurt allemaal zo lang dat projecten on hold gaan voor een jaar of meer.
Wat voor aansluiting zou een V3 eigenlijk nodig hebben?
Afhankelijk van hoeveel je er neer zet natuurlijk, niet echt anders dan met de oude V2.
1MW per transformer, voor 4 stalls.
Maar met de toenemende snelheid kan je ook meer auto's bedienen.
Dus 1 x V3 van 1MW die 4 stuks Model 3 kan laden vervangt 6 stuks V2 die 12 oude MS/MX kan laden.

Daarnaast: 2/3 van de verkochte Model 3 zijn de LR versie.
Hoeveel extra Superchargers heb je nodig in Nederland als men 400-500km op 1 lading kan rijden ?
 
  • Helpful
Reactions: MvN.on.Tour
Voorheen zag ik niet het bedrag van de huidige sessie op mijn scherm, wellicht omdat ik gratis superchargen had.
Nu zie ik het bedrag wel maar ik kan niet zien of het bedrag richting lease gaat.
Weet iemand waar ik die vraag kan stellen bij Tesla?

Waarschijnlijk kun je dit terugzien in je Tesla-account als je inlogt via de website. Er bestaat zelfs een kans dat je daar ook een openstaand bedrag ziet staan met verzoek om dit te voldoen (of koppelen aan cc).

Bij mij was voorgaande het geval. In de praktijk heeft echter niet iedereen dezelfde opties/indeling in het account waardoor het bij jou anders kan zijn.