Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Superchargers in Nederland (NL)

This site may earn commission on affiliate links.
Ik denk ook dat de (meeste) SuC's in Nederland zijn aangesloten op een 1750kVA-aansluiting, dezelfde aanname.
Maar dat het laden bij 17 auto's dan sowieso beperkt zou zijn tot 100kW klopt natuurlijk niet. Als 8 auto's laden met 35kW, dan is er nog 1470kW beschikbaar voor de overige 9 auto's, dat is gemiddeld 163kW. Van die 9 auto's zullen er ook zijn die al teruggeregeld worden, dus een SuC met 17 auto's zal nog geen laadbeperkingen geven op een 1750kVA-aansluiting.
Dat wordt anders als er 32 stalls zijn op een 1750kVA-aansluiting. Als daar 32 auto's staan te laden waarvan 16 op het laagste laadvermogen gemiddeld 25kW (een aantal zal boven 80% geladen zijn) nemen, dan is er voor de andere 16 auto's nog gemiddeld 84kW per auto beschikbaar. Ook daarvan zullen er al een aantal teruggeregeld zijn dus het werkelijk maximum laadvermogen in zo'n situatie zal in de buurt van 100kW zitten.
Nog een ander puntje:
Zou de 1750 kVA beperking de introductie van de 250kW lader in de weg staan?
 
Ik denk overigens dat de SuC’s in NL zijn aangesloten met maximaal een 1750kVA aansluiting. Een zwaardere aansluiting brengt vele malen hogere kosten met zit mee zowel qua aansluitkosten als jaarlijkse netwerkkosten. De totale installatie kan dus niet meer dan 1750kW leveren. Als er meer dan 17 auto’s staan is dus sowieso meer dan 100kW laden niet mogelijk.
Als mijn aanname klopt.
En welke bron zegt dat 1750kW de max is?
 
In Uden is het grondwerk af, alleen de stalls moeten nog geplaatst en aangesloten worden

upload_2299.jpg
 
In Uden is het grondwerk af, alleen de stalls moeten nog geplaatst en aangesloten worden
View attachment 514600

Gisteren ook even gaan kijken maar geen verandering t.o.v. je foto. Kwam er gisteren ook achter dat het nieuw geplaatste verdeelstation nog aangesloten dient te worden. Lijkt erop dat de oplevering in week 2 van Maart dan ook niet gehaald gaat worden.
 
  • Informative
Reactions: slk-A4
Vandaag bij 2 verschillende Superchargers staan laden, Naarden en Emmeloord. Beide keren met een warme batterij, zeker er half uur op snelweg gereden voor het laden. Buiten temp 10 graden en soc bij starten laden rond de 7%. Normaal start de sessie met soms wel 150kw. Nu, 30kw. En ging ook niet snel omhoog. Naarden uiteindelijk 70kw. Dacht dat het aan de supercharger lag. Dus door naar Emmeloord. Daar wederom drama, 20 minuten met max 30kw. Het was redelijk druk bij beide chargers, maar ook dat heb ik wel vaker meegemaakt. En zelfs dan haal ik echt wel hogere snelheden. Heb een model 3 Sr+ op de laatste firmware. Mede Tesla rijders vergelijkbare ervaring gehad?