Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Superchargers in Nederland (NL)

This site may earn commission on affiliate links.
IMG-5001.JPG


Even de CCS upgrade testen in Rijswijk, tot 40% 134 kW en daar ben ik best tevreden mee. Hele vooruitgang dat je de stall niet meer deelt met de buurman..
 
Weet iemand of mijn MX 2018 p100d nog iets gaat hebben aan de snelheid van een SC V3?
Als er alleen CCS beschikbaar is, zoals nu in Rijswijk en zoals je steeds vaker zult gaan zien, is het snelheidsvoordeel van de upgrade 100%.
(Nou ja, eigenlijk is het snelheidsnadeel van het niet hebben ten opzichte van het wel hebben: 100%, en het voordeel van het wel hebben ten opzicht van het niet hebben: ... oneindig...? Eindeloos!)
 
  • Funny
Reactions: DuurzameHenk
Alleen V3, dus ccs only. Maar 10 km verder staan nog 12 V2 150 KW chargers bij De Cantharel in Ugchelen.

Overigens over Apeldoorn gesproken, een walhalla voor snelladende Tesla's:
- Shell De Somp A50 , 2 x 175 KW;
- Shell in de binnenstad van Apeldoorn (Laan van Mensenrechten) 2 x 175 KW;
- Ionity in Apeldoorn Zuid 4 x 300 KW;
- Tesla Motel Apeldoorn 12(20) x 250 KW;
- Tesla Motel de Cantharel 12 x 150 KW;

Dus ruim 32 snelladers met een vermogen van 150KW of meer in een straal van nog geen 10 km.

Ik denk dat de komst van de V3 chargers de wake up call is voor de retrofit naar CCS voor een hoop S en X eigenaars.
 
Last edited:
  • Informative
Reactions: MLKRMR and nico180
Filmpje Rijswijk geeft inderdaad beter beeld van de snelheid. Op speciaal verzoek van @Keezje. Dit was afgelopen zondag. @HansNoorsij kon zelfs nog iets sneller laden.

Zo snel kan het laden van een elektrische auto tegenwoordig gaan. Na een kwartier en heb je er weer 250 km range bij. Amper tijd voor een kop koffie&toilet! Als je met een volle accu uit Utrecht naar Berlijn vertrekt hoef je onderweg nog maar een kwartier te stoppen om bij te laden. Een van de laatste argumenten om op brandstof (of waterstof) te willen rijden is hiermee definitief van tafel.

 
Filmpje Rijswijk geeft inderdaad beter beeld van de snelheid. Op speciaal verzoek van @Keezje. Dit was afgelopen zondag. @HansNoorsij kon zelfs nog iets sneller laden.

Zo snel kan het laden van een elektrische auto tegenwoordig gaan. Na een kwartier en heb je er weer 250 km range bij. Amper tijd voor een kop koffie&toilet! Als je met een volle accu uit Utrecht naar Berlijn vertrekt hoef je onderweg nog maar een kwartier te stoppen om bij te laden. Een van de laatste argumenten om op brandstof (of waterstof) te willen rijden is hiermee definitief van tafel.

Dat is echt gaaf om te zien, hopelijk snel ook in Apeldoorn!

Ik vind je berekening voor Berlijn nog wel wat aan de positieve kant, aangezien de ICE rijder het zal vergelijken met een voor hem normale rit, dus hogere snelheid in Duitsland ipv er op letten of je je verbruik haalt en ga je er van uit dat je leeg aan komt en op locatie gaat verder laden.

Dat zou ik zelf wel zo doen als je beschrijft, alhoewel ik een half uur zou laden onderweg en dan lekker gas zou geven en Audi’s en BMW’s zou plagen, maar iemand met een ICE kan het in 1x rijden qua brandstof en kan zijn auto gewoon ergens neergooien in de stad en op de terugreis 5 min gebruiken om hem weer te vullen.

Ongeacht hoe snel het laden ook is, het vergt nog steeds planning en niet iedereen heeft daar zin in merk ik wel eens om me heen.