Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Superchargers in Nederland (NL)

This site may earn commission on affiliate links.
De laatste maanden is het wekelijks raak dat ik de eerste de beste stekker van een charger in de S steek, dat deze het niet doet.
Laatst 7 dagen geleden in Hoorn, de charger was ook niet verlicht en 14 dagen geleden in Zwolle en vandaag weer een in Zwolle maar een ander charger.
Ook een andere S die aan de defecte charger trachtte te laden, had het zelfde probleem.
Dit is de 7 jaren dat ik met een S rijdt nog niet voor gekomen.
 
De laatste maanden is het wekelijks raak dat ik de eerste de beste stekker van een charger in de S steek, dat deze het niet doet.
Laatst 7 dagen geleden in Hoorn, de charger was ook niet verlicht en 14 dagen geleden in Zwolle en vandaag weer een in Zwolle maar een ander charger.
Ook een andere S die aan de defecte charger trachtte te laden, had het zelfde probleem.
Dit is de 7 jaren dat ik met een S rijdt nog niet voor gekomen.
Toeval bestaat nog steeds 😉
 
De laatste maanden is het wekelijks raak dat ik de eerste de beste stekker van een charger in de S steek, dat deze het niet doet.
Laatst 7 dagen geleden in Hoorn, de charger was ook niet verlicht en 14 dagen geleden in Zwolle en vandaag weer een in Zwolle maar een ander charger.
Ook een andere S die aan de defecte charger trachtte te laden, had het zelfde probleem.
Dit is de 7 jaren dat ik met een S rijdt nog niet voor gekomen.
Als de charger niet verlicht is zou ik die maar meteen overslaan…
 
Licht genoeg hier in Tilburg
8CC0F632-CD1C-49F1-807B-478079D8A2A7.jpeg
 
Tilburg van der Valk heeft de toegang tot supercharger gewijzigd. Kenteken herkenning is er af gehaald omdat vooral Tesla rijders massaal de kaartjes uit de raam gooide bij de paal. Ik heb het gezien en inderdaad 95% Tesla rijders. Nu moet je dus het kaartje in de automaat stoppen en liggen ze niet op de grond. En ja gelijk hebben ze. Bewaar het kaartje en gooi het thuis in de prullenbak. Niet vergeten eerst het kaartje binnen te laten valideren.
 
Je kunt je afvragen waarom je überhaupt nog een kaartje geeft bij kenteken herkenning?
Los daarvan is het ronduit asociaal om wat dan ook uit het raam te gooien.
Ik weet dat het dom lijkt, maar je hebt natuurlijk een kaartje nodig om aan de balie te laten valideren.

En ja, ik vind die kaartjes in de auto irritant, maar ze op straat gooien vind ik nog irritanter.
 
Bij mijn favoriete parking type je je kenteken in bij het afrekenen.. De eerste letters zijn vaak al genoeg, werkt prima.
Behalve als je een huurauto bij je hebt 😊
Ik ga ze niet mijn favoriete parking noemen, maar Ik heb een P-Card waarmee ik bij alle Interparking parkeergarages e.d. gewoon in- en uit kan rijden.

De P-Card was tot voor enkele jaren interessant omdat je er gratis mee kon laden aan AC laders bij Interparking terreinen. En nu nog is het handiger om gewoon in en uit te rijden, en een maand later een afrekening in de brievenbus te krijgen met 10% korting.
 
  • Like
Reactions: fivari
Ik reed maandag de 31e langs Tilburg en had in de Superchargers app een opmerking van 13 januari gelezen over het moeten valideren van je ticket. Bij mij ging bij oprijden, de slagboom open en kreeg ik ook geen ticket. Het leek dus toch op kentekenherkenning, of het hele systeem stond uit.

Daarnaast zag ik wel een parkeerautomaat buiten voor de ingang staan.

Dat rijders hun kaartje weggooien is idioot, maar de oplossing lijkt me inderdaad om bij kentekenherkenning juist geen kaartje te geven.
 
Ze vertelde ook dat ze de mensen binnen willen krijgen omdat Tesla ze had verteld dat de mensen ook wat konden drinken binnen. Dus die opmerking was dubbel zinnig. Ik werk zelf in de media als fotograaf en mijn beelden komen bij alle publicaties voorbij. Ik moest deze week met de Mercedes EQS 580 op stap en ook even aam de SuperCharger gehangen in Tilburg. Voor diegene welke het leuk vinden het verhaal te lezen. De link is hier. Mercedes EQS 580 Hele leuke auto maar ben ook heel blij met mijn M3P 😉