Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Tesla in de pers (NL/BE)

This site may earn commission on affiliate links.
Gast.

Niemand bestrijdt dat er auto's zijn uitgeleverd met hw2.5. Waar totaal geen onderbouwing voor bestaat, echter, is het gezever over de typegoedkeuring waarvan jij blijft beweren dat het ervoor zorgt dat die auto's niet de weg op mogen etc. De enige bron die jij daarvoor hebt is een willekeuige Tesla-bestuurder die iets geroepen heeft tegen een of andere publicatie.

Tenslotte, het vragen een negatieve te bewijzen en vooral de fanboi-uitsmijter zijn standaard uitvluchten van de man die geen argumenten meer heeft.

Heb je het stuk van CNBC gelezen? Heb je de tweet van Musk gelezen? Wat valt er nog te ontkennen? Denk je dat CNBC publiceert zonder bronnenonderzoek?
 
[
CNBC produceert zeker ook onzin
nu je het vraagt: ja, en dat zal niet de eerste keer zijn.

Wat betreft de typegoedkeuring: ik heb net hetzelfde type op het conformiteitscertificaat als een kennis enkele straten verder. Ik werd een boot vroeger bediend; ik heb HW2.5 en hij heeft HW3.

Dus in Europa heeft de introductie van een nieuwe HW-versie geen invloed op de homologatie gehad.

Met andere woorden: veel gebleit en weinig wol.

Ik vermoed dat het in China net zo is, maar dat is een vermoeden en geen feit.

Als je de bronnen _volgt_ dan merk je trouwens dat de mensen die klagen geen FSD besteld hebben, en dus voor een dubbeltje op de eerste rij willen.

Of stuklijsten in documentatie die aan de overheid verschaft worden immer bindend zijn —ik zie niet hoe HW2.5 vs. HW3 een invloed zou hebben op de gehomologeerde ecologische impact—, daar zijn ze zelf niet zo zeker van: “you may have broken Chinese law”. Tja, proberen gaat mee ;-).
 
Last edited:
Je hebt hier iemand die niet eens voor FSD betaald heeft, klagen dat er geen HW3 in z'n bak zit.

Het is een beetje klagen dat je Europese iPhone niet compatibel is met een specifieke frequentieband in de VS, behalve dat in dit voorbeeld Apple je beloofd heeft om - wanneer die frequentieband ook in Europa beschikbaar wordt, je iPhone zal uitgerust worden met nieuwe hardware om die frequentieband aan te kunnen. Ik kan je nu al zeggen dat Apple dat niet doet voor alle huidige verkochte iPhones.

Maar goed, we zijn al 3 keren hetzelfde aan het zeggen: jij ziet 3x reden om Tesla af te fakkelen, en ik zie 3x dat je aan het overdrijven bent want het probleem stelt zich niet.
Ik zeg "Is wel een dingetje" en jij noemt dat het "affakkelen vanTesla". Ik denk dat je zelfs een beetje moet ontstressen @wooter :D
 
  • Funny
Reactions: horta
Heb je het stuk van CNBC gelezen? Heb je de tweet van Musk gelezen? Wat valt er nog te ontkennen? Denk je dat CNBC publiceert zonder bronnenonderzoek?
CNBC is het grootste platform voor Tesla shortsellers, daar wordt inderdaad de grootste onzin uitgezonden.
Als dat nog niet duidelijk was, dan heb je je niet echt in de materie verdiept.
 
Heren, heren.
Ongebreidelde speculatie is wat het TMC forum voor mij zo leuk maakt. Zowel het lezen als het schrijven.
Maar laten we wel gewoon blijven inzien dat we allemaal slechts op basis van beperkte informatie een beeld c.q. mening proberen te vormen.
We kijken zelden naar de werkelijkheid, maar hooguit naar een 16:9 televisiebeeld en dat dan nog eens door het rietje van onze tunnelvisie.
 
Als het allemaal waar is is het best wel triest

Privacy settings

Hij kocht die Roadster voor een spotprijs. Probeer die maar eens voor 19.000 euro te kopen. Hoeveel zijn er van gemaakt? Heeft die niet de status van een uitermate zeldzaam auto type, waar je bij een ICE met dezelfde status gewoon hetzelfde aftikt voor de eerste de beste reparatie?

Probeer eens een service beurt voor een Ferrari, je bent gelijk genezen.

Gehypt nieuws over iemand die niet begrijpt wat hij heeft aangeschaft.
 
  • Disagree
Reactions: Superendo
Hij kocht die Roadster voor een spotprijs. Probeer die maar eens voor 19.000 euro te kopen. Hoeveel zijn er van gemaakt? Heeft die niet de status van een uitermate zeldzaam auto type, waar je bij een ICE met dezelfde status gewoon hetzelfde aftikt voor de eerste de beste reparatie?

Probeer eens een service beurt voor een Ferrari, je bent gelijk genezen.

Gehypt nieuws over iemand die niet begrijpt wat hij heeft aangeschaft.
Lees eerst het stuk voordat je commentaar geeft. Hij heeft hem 9 jaar gereden.
 
  • Like
Reactions: Superendo
Als Tesla destijds heeft aangegeven dat een vervangende accu van 19.000 euro zou kosten, dat zou je verwachten dat deze eigenlijk goedkoper is geworden op basis van de zakkende prijs/kWh. Wat dan in zijn nadeel werkt is het hebben van wat unieker product en daarmee zou de prijs weer wat duurder kunnen zijn. Dan is 35.000 euro wel schrikbarend duurder (bijna verdubbeld).
 
  • Like
Reactions: DutchTM3
Als Tesla destijds heeft aangegeven dat een vervangende accu van 19.000 euro zou kosten, dat zou je verwachten dat deze eigenlijk goedkoper is geworden op basis van de zakkende prijs/kWh. Wat dan in zijn nadeel werkt is het hebben van wat unieker product en daarmee zou de prijs weer wat duurder kunnen zijn. Dan is 35.000 euro wel schrikbarend duurder (bijna verdubbeld).
9 jaar na datum geloof ik er niks van. Vergeet niet dat de Roadster MK1 al heel lang niet meer in productie is, het verouderde batterijen zijn en de beste man zelf aangeeft dat hij niet de 3.0 upgrade wil, maar expliciet bij de 2.5 versie wil blijven, wat betekent dat er helemaal geen productiecapaciteit is opgezet om 2.5 accupacks te produceren. Logisch dat de prijs dan navenant is.

Vergelijk het met het willen vervangen van je motorblok in je BMW M3, en lastig zijn dat het NA achtcilinderblok een godsvermogen kost van 1/4e tegenover de nieuwwaarde van een auto.

Het motorblok van een 2010 BMW M3 kost overigens 24K ex BTW, en is een refurbished model en enkel beschikbaar als je de defecte motor inlevert.