Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Tesla in de pers (NL/BE)

This site may earn commission on affiliate links.
Waar gaat dit draadje over?
Nogmaals, waar gaat dit draadje over?

Over deze:

Of over deze:

Of deze:

Of deze:

Of hierover:

????

Maar kennelijk niet over deze:

Mods?
 
Nogmaals, waar gaat dit draadje over?

Over deze:

Of over deze:

Of deze:

Of deze:

Of hierover:

????

Maar kennelijk niet over deze:

Mods?
Op de letter benaderd heb je gelijk. Maar bij iedere draadje heb je af en toe zijsporen en zolang deze binnen de perken blijven laten de mods dat toe.
Gelukkig maar, want dat maakt het een leuker forum. Als je alles blauw (bureaucratisch) benaderd dan is het forum gauw verlaten.
 
  • Like
Reactions: Phil V
Voor de EU update pakte de auto de bocht zo mooi en met een goede snelheid. Nu langzaam en vervelend voor het overige verkeer. Ik ben dan geneigd om het over te nemen van de auto.
Ik heb helaas de omgekeerde ervaring. Nog steeds met 100 aan komen rijden om een bocht van 50 te pakken... met alelmaal waarschuwingen qua overpakken ed.
 
De wet volgen, prima. Maar dat slimmere mensen er over gaan dan wij, wil ik betwijfelen na de software update van AP omdat het moest van de EU.

Zo'n "slimme" EU ambtenaar vindt het verstandig dat:
- auto lane change afwijkend functioneert tussen snelwegen en 100 km wegen. (overdag beide 100)
- De bochten tot een bepaalde G kracht automatisch mogen en daarna moet in ingrijpen in de bocht omdat de AP zich uitschakelt?
- De bocht nu aan de buitenkant wordt genomen vanwege de G krachten en daarmee het links passerende verkeer mij een irritante buitenrand klever in de binnenbocht vindt.


Sorry, moest weer even afstomen. ;)


Collateral damage. Wordt wel weer gecorrigeerd. Weet ook dat niet alle wegen er even goed bij liggen als in Nederland en ook niet alle ander bestuurders even gedisciplineerd (voorspelbaar) rijden. Er moet daarom wat extra voorzichtigheid ingebouwd worden.
 
  • Like
Reactions: SpeedyEddy
Nogmaals, waar gaat dit draadje over?

Over deze:

Of over deze:

Of deze:

Of deze:

Of hierover:

????

Maar kennelijk niet over deze:

Mods?
Nou, met z'n allen @BobbyKings linkjes volgen voor de juiste topics.

Volgende post moet over Tesla in de pers gaan.
 
  • Funny
Reactions: Maurice1
Tijd voor Tesla in de pers, tijd voor een roader roadster die ontzettend veel km heeft afgelegd:

DPG Media Privacy Gate = ad.nl/auto/zo-gaat-het-nu-met-de-tesla-die-door-elon-musk-de-ruimte-in-werd-geschoten
Weer een zeldzaam staaltje van AD-journalistiek: In 1 artikel vermelden dat (ik citeer):
1.
"alle organische materialen, zoals leer, rubber en de laklaag zijn allang verteerd", "wat overblijft is de aluminium bodemplaat en ander metaal plus eventueel het glas" en "de koolstofvezel body is waarschijnlijk ook al helemaal gedesintegreerd.”
2.
Bacteriebom: "sommige bacteriën gaan in een soort sluimerstand, om weer te ontwaken als de omstandigheden gunstiger worden. In het doemscenario landt de Tesla op Mars en worden eventuele marsmannetjes – in wat voor vorm dan ook – besmet en vernietigd door aardse organismen.

Weet die journalist niet dat een bacterie ook organisch is en gedesintegreerd? Denkt hij/zij dat die van metaal of glas is? :confused:
Of is dit weer een kans voor iets negatiefs te schrijven over Tesla. ;)
 
Last edited:

Tesmanian.com: Tesla Has Around 1 Million 4680 Battery Cells in Fremont Awaiting Shipment to Giga Texas for Model Y Production

1 miljoen lijkt veel maar met circa 3000 (?) cellen per auto kun je er net 300 auto's mee bouwen.
Het artikel zelf noemt 1000 cellen per auto. Dus er is genoeg voor ca. 1000 auto's.

Als de fabriek op volle toeren draait, komt er elke 45 seconden een auto uit de fabriek, zo is er eerder gepubliceerd. Bij een 8 urige werkdag zou dat 640 auto's per dag zijn (en bij 365 dagen/jaar dan 250.000 auto's per jaar).

Met die miljoen cellen is dus 1,5 dag aan (volle dag-)productie te maken.
Daarom denk ik dat die cellen voor het opstarten en inregelen van de fabriek in Austin zijn, niet voor de definitieve productie.
Net zoals in Berlijn waar ook de fabriek wordt ingeregeld (en er daarvoor) toestemming is gegeven voor max. 2000 auto's.
 
  • Like
Reactions: job-lek