Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Tesla Supercharger netwerk

This site may earn commission on affiliate links.
In frankrijk nog geen 1x boven de 118kw geladen ondanks dat in de navigatie stond dat de superchargers 150 kw waren. Model3 long range op dezelfde locatie kwam ook niet hoger dan 118 kw, was bij metz, val de meuse, macon en montelimar. Kan temperatuur dingetje geweest zijn was erg warm vandaag (dik 30 plus). En ja soc was laag genoeg plus superchargers als nav bestemming dus accu zou pre-conditioned moeten zijn.
 
In frankrijk nog geen 1x boven de 118kw geladen ondanks dat in de navigatie stond dat de superchargers 150 kw waren. Model3 long range op dezelfde locatie kwam ook niet hoger dan 118 kw, was bij metz, val de meuse, macon en montelimar. Kan temperatuur dingetje geweest zijn was erg warm vandaag (dik 30 plus). En ja soc was laag genoeg plus superchargers als nav bestemming dus accu zou pre-conditioned moeten zijn.

Ik ben in Frankrijk met geen van beide auto’s hoger dan 95 gekomen, echt om te huilen daar, laatst met 35 staan laden....
 
In ieder geval een verbetering dus ;). Voorgaande jaren in Frankrijk ook gewoon met 118 kw geladen, alleen na upgrade naar de ccs stals kwam ik een tijdje niet boven de 90 kw uit, op geupgrade stalls, op oude nog wel gewoon 118 kw dat is kennelijk opgelost, nu gewoon 118 op alle stalls.
 
Ik moet eerlijk zeggen het was voor mij de eerste keer met een Tesla op vakantie, maar ik vond het super. Ik reed toen nog op 24.3 en nagenoeg op 4500 km die ik heb gereden in de vakantie geen phantom brakes gehad. Kan ik van 28.3 niet zeggen heb nu constant (vrij vaak in ieder geval) dat hij afremt en niet alleen maar voor vrachtwagens rechts maar soms ook auto’s links.
 
Zijn er meer mensen die (met 2019.28.3, als dat een rol speelt) regelmatige onderbrekingen van het superchargen ervaren? Daarbij ontvang ik ook geen notificaties op mijn telefoon. Ik heb intussen ook twee boetes van Tesla binnen voor onnodig bezet houden van een stall, doordat het laden dus ongemerkt stopt. Bijzonder storend.
 
Zijn er meer mensen die (met 2019.28.3, als dat een rol speelt) regelmatige onderbrekingen van het superchargen ervaren? Daarbij ontvang ik ook geen notificaties op mijn telefoon. Ik heb intussen ook twee boetes van Tesla binnen voor onnodig bezet houden van een stall, doordat het laden dus ongemerkt stopt. Bijzonder storend.
Ik heb dat ook. Zie hoger.
Heb je ooit Jedlix geactiveerd? Verander dan best jouw paswoord (van Tesla). Ik had onderbrekingen tijdens mijn laatste 4 laadbeurten (3 ad SuC en vannacht thuis). Vanmorgen mijn paswoord veranderd en geen problemen meer.
Het lijkt er op dat Jedlix zelfs na het verwijderen van de app, het laden nog stopt vanaf hun servers.
1 test geeft natuurlijk geen 100% zekerheid, maar alles wijst in due richting. Ook het stoppen na 10 minuten komt overeen met hun pollfrekwentie. Ik heb 2 keer Tesla gebeld en aan de logs zagen ze niets. Voor de wagen was alles ok. Ik kreeg ook geen melding van het stoppen. Morgen test ik weer om mijn vermoeden te bevestigen.
Ik heb Jedlix gemaild en krijg meestal snel antwoord.
We hadden via het forum hier gevraagd om de auto niet meer te pollen als ‘slim laden’ uit staat. Ze zouden dit geïmplementeerd hebben, maar sedertdien gaat er van alles fout. De wagen wordt op 100% laadtarget gezet, starttijd wordt genegeerd...
Lijkt als een programmeur die bij een change request direct in de code duikt, zonder functionele analyse en daarna geen regressietestprotocol volgt.
 
Ja, een paar weken geleden geactiveerd inderdaad! Heb het nu uitgeschakeld en ben benieuwd naar de resultaten. Hartelijk dank voor het advies.
Bevestigt mijn vermoeden. Vanmorgen heb ik trouwens opnieuw foutloos geladen. Nog eens bevestigd.
Toch straf. Door een bug in een app die je al verwijderd hebt toch problemen krijgen. Illustreert wat we met de digitale transformatie zoal kunnen verwachten en hoe voorzichtig we moeten zijn met het geven van paswoorden aan third party apps. Zelfs al zijn ze ter goeder trouw.
 
Last edited:
Toch straf. Door een bug in een app die je al verwijderd hebt toch problemen krijgen. Illustreert wat we met de digitale transformatie zoal kunnen verwachten en hoe voorzichtig we moeten zijn met het geven van paswoorden aan third party apps. Zelfs al zijn ze ter goeder trouw.
Bij iOS weet ik dat je als applicatie geen bericht kunt sturen naar de server dat je wordt verwijderd. De server weet dus niet dat je de applicatie hebt verwijderd. Het enige dat ze zouden kunnen doen is controleren of je af en toe nog de app gebruikt. Als je die niet gebruikt, dan de login gegevens weggooien. Dat is alleen erg onhandig voor diensten waarvoor je de app vrijwel niet gebruikt.
 
Bij iOS weet ik dat je als applicatie geen bericht kunt sturen naar de server dat je wordt verwijderd. De server weet dus niet dat je de applicatie hebt verwijderd. Het enige dat ze zouden kunnen doen is controleren of je af en toe nog de app gebruikt. Als je die niet gebruikt, dan de login gegevens weggooien. Dat is alleen erg onhandig voor diensten waarvoor je de app vrijwel niet gebruikt.
Ik begrijp het probleem bij het verwijderen van de app. Maar ik had eerder al ‘slim laden’ inactief gezet in de app. Dit zou toch een status naar de server moeten sturen. Ook bij een actie als ‘stop laden’ zou kunnen gecheckt worden of het vinkje ‘slim laden’ nog actief staat. Maar ik heb ook wel wat affiniteit met IT en begrijp dat het soms eenvoudig lijkt maar in werkelijkheid heel complex is.
In ieder geval zou het laden nooit mogen gestopt worden aan de superlader (idle fees). Als dat niet rechtstreeks detecteerbaar is, kan je checken op de kW power (>32).
Ze werken ook niet alleen voor Tesla. Als ze voor elk type auto hun software moeten aanpassen...
Ze krijgen nog alle krediet van mij.