Watts_Up
Well-Known Member
De ID.3 Max met de grotere batterij kan slechts vier passagiers hebben.Maar die ID.4 1st heeft wel een accu-pakket van 82kWh, de ID.3 1st moet het met een accupakket van 62 kWh doen.
You can install our site as a web app on your iOS device by utilizing the Add to Home Screen feature in Safari. Please see this thread for more details on this.
Note: This feature may not be available in some browsers.
De ID.3 Max met de grotere batterij kan slechts vier passagiers hebben.Maar die ID.4 1st heeft wel een accu-pakket van 82kWh, de ID.3 1st moet het met een accupakket van 62 kWh doen.
Goed punt, maar als je ook de doelgroep in gedachte neemt, dan is de IONITY oponthoud tijdens vakantieperiode een feit. Daarbuiten zijn het volgens mij voornamelijk thuisladers.Het beperkte laadvermogen, in een tijd dat de Model 3 al van 2018 aan 250kW kan laden, is volgens mij een groot teken dat Big Auto nog lang niet kan volgen met Tesla.
Dat je om kostenredenen een kleinere batterij steekt kan ik nog begrijpen, maar dat je met zo een gloednieuwe auto zelfs aan de grootste batterij aan 126kW de boel gaat ophouden aan een IONITY in Q4 2020 kan er bij mij niet in...
Ik bedoel maar, mijn Q2 2017 Model X kan tot 143kW laden aan V2 superchargers... Sindsdien heeft Big Auto enkel de Audi e-tron en de Porsche Taycan die dit kunnen evenaren, en meest recent een Polestar 2.
Ik vraag me af of dat echt zo is, of omdat de meeste mensen niet weten dat de Model 3 af-fabriek met de dimlichten op de laagste stand qua niveauregeling geleverd worden. De eerste weken dacht ik ook dat er iets mis was, tot ik zelf de lichten manueel instelde via het menu. Nu zijn ze beter dan onze vorige auto met xenon verlichting.veel betere verlichting dan een Model 3
Ik vraag me af of dat echt zo is, of omdat de meeste mensen niet weten dat de Model 3 af-fabriek met de dimlichten op de laagste stand qua niveauregeling geleverd worden. De eerste weken dacht ik ook dat er iets mis was, tot ik zelf de lichten manueel instelde via het menu. Nu zijn ze beter dan onze vorige auto met xenon verlichting.
De id3 als,test gehad voor een weekend, proberen te laden met mijne tesla charger van 2.5 meter en een id3 met de laadklep aan de rechtse kant, niet gelukt.
Zoals ik het gelezen heb, was de kabel te kort om aan de andere kant te kunnen komenJobbeke: . . . proberen te laden met mijne tesla charger van 2.5 meter en een id3 met de laadklep aan de rechtse kant, niet gelukt.
Moet je geen switch op je lader omdraaien om ook niet tesla's toe te laten te laden? (dacht zo eens iets gelezen te hebben).
Standaard staat de switch goed. Alleen bij DeC’s wordt die soms omge-’switched’.Moet je geen switch op je lader omdraaien om ook niet tesla's toe te laten te laden? (dacht zo eens iets gelezen te hebben)
However, Tesla AC EVSEs may be set to charge ‘only Teslas’, or to a ‘legacy’ mode where they will charge (most) EVs from other manufacturers.
klopt,maar ik heb een laadkabel van 2.5 m en dat is te kortMoet je geen switch op je lader omdraaien om ook niet tesla's toe te laten te laden? (dacht zo eens iets gelezen te hebben)
However, Tesla AC EVSEs may be set to charge ‘only Teslas’, or to a ‘legacy’ mode where they will charge (most) EVs from other manufacturers.
DeC = twc beide moet de dipswitch op legacy gezet wordenStandaard staat de switch goed. Alleen bij DeC’s wordt die soms omge-’switched’.
Sommige DeCs zijn ‘Tesla only’ en daarvoor verzetten ze de switch, zodat anderen niet kunnen laden. misschien stamt dit nog uit de tijd dat ze de TWC gratis kregen. Ik vermoed dat dat zo moest van Tesla toen ze de apparatuur nog gratis leverden.DeC = twc beide moet de dipswitch op legacy gezet worden
heeft iemand ergens een online vergelijker gezien die full operational lease met bijtelling en brandstof/laden naast elkaar laat zien voor ICE vs electrisch? bijvoorbeeld een Golf benzine vs een id3? Of een BMW 3serie vs Tesla M3?