Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Volkswagen ID.3

This site may earn commission on affiliate links.
YTD in juni, dus x2 voor het hele jaar, maar inderdaad niet zo veel. Dan zijn de verkoopcijfers in Noorwegen en Nederland opvallend hoog.
Naast de eerder vermelde cijfers voor Noorwegen vond ik voor Nederland voor september tot november volgende cijfers.
upload_2020-12-3_10-22-44.png

Ik schreef eerder dat de EV markt enkele % van het geheel vertegenwoordigt. Het is dan ook logisch, met enkele zuivere EV-spelers op de markt, dat de verkopen van de EV-modellen van een gemengde producent niet veel hoger komen dan die enkele %.
 
Deze toont nog eens de achilleshiel van VW: het verkoopsnetwerk moet mee willen

Study: German dealers refuse to sell ID.3 even as VW talks big on EVs - Electrek

German VW dealers failed to recommend the brand’s flagship electric car, the ID.3, to secret shoppers with a “suitable driving profile,” according to a new study by Greenpeace. Out of 50 dealers visited, only eight of them (16%) recommended the ID.3, and the percentage was even lower (4%) for customers who didn’t specifically mention they were considering the ID.3.
 
wow... in die thread 'verbazing en malaise' is het commentaar niet mals :eek:

Meerdere genoemde issues die daar staan heb ik ook wel gehoord van kennissen met een ID3 trouwens (klagen met name over de interface, traag en niet handig). Ik hoop voor VW dat ze de boel snel werkend krijgen.


Is best ernstig VW heeft het af kunnen kijken hoe het moest en heeft ook bijna 2 jaar getest met de ID3
 
het zal na een stormachtig Q4 qua leveringen wel rustiger worden. Maar vergeet niet dat VW met ID3 (ondanks E-golf) nu in tesla's 2012/13 zit: de kinderziektes... Over 8 jaar hebben ze pas onze problemen. Daarbovenop hebben ze een geringe range en dat is slecht voor de adoptie van EV's in het algemeen. Bij de eerstkomende consumentenbond/autovisie-check zullen de verschillen wel duidelijk worden. Momenteel wordt er veel goed nieuws over de andere merken geïnjecteerd met negatieve (en ongefundeerde) connotaties richting Tesla, maar net als bij Amerikaanse presidenten zal de waarheid uiteindelijk wel boven water komen. Zolang Tesla minder kan produceren dan wat de markt vraagt is dat verder geen issue. Daarom adverteren ze voorlopig niet en steken ze geen geld in oneerlijke vergelijkingen.

Zoals
 
  • Love
Reactions: FairFrank
VW zal ook wel goed komen (geen kleintje) en ze moeten. Helpt in iedergeval met de transitie.
Ik kan me nog goed herinneren dat Nokia en Ericsson, toch geen kleine spelers destijds op de mobiele telefoonmarkt, ook wel "moesten", maar het uiteindelijk niet op die markt meer hebben gered. Pure bedrijfsomvang, marktaandeel etc biedt zeker geen garanties voor de toekomst.
 
  • Like
Reactions: horta and FairFrank
Ik kan me nog goed herinneren dat Nokia en Ericsson, toch geen kleine spelers destijds op de mobiele telefoonmarkt, ook wel "moesten", maar het uiteindelijk niet op die markt meer hebben gered. Pure bedrijfsomvang, marktaandeel etc biedt zeker geen garanties voor de toekomst.
En vergeet Siemens niet...
 
het zal na een stormachtig Q4 qua leveringen wel rustiger worden. Maar vergeet niet dat VW met ID3 (ondanks E-golf) nu in tesla's 2012/13 zit: de kinderziektes... Over 8 jaar hebben ze pas onze problemen. Daarbovenop hebben ze een geringe range en dat is slecht voor de adoptie van EV's in het algemeen. Bij de eerstkomende consumentenbond/autovisie-check zullen de verschillen wel duidelijk worden. Momenteel wordt er veel goed nieuws over de andere merken geïnjecteerd met negatieve (en ongefundeerde) connotaties richting Tesla, maar net als bij Amerikaanse presidenten zal de waarheid uiteindelijk wel boven water komen. Zolang Tesla minder kan produceren dan wat de markt vraagt is dat verder geen issue. Daarom adverteren ze voorlopig niet en steken ze geen geld in oneerlijke vergelijkingen.

Zoals

Maar ze hebben iig wel een climate control en ruitenwissers die werken, iets wat tesla al jaren niet voor elkaar lijkt te krijgen
 
  • Disagree
Reactions: P51D