Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Wat de andere automerken doen

This site may earn commission on affiliate links.
De B-segmenter (Hyundai Kona) zit in dezelfde prijsrange als de Model 3 SR hoor, en is daarbij nog eens veel completer uitgerust.
Ja, en ik vroeg Hyundai dit jaar na het autosalon in Brussel (waar ze met veel tam-tam kenbaar maakten dat zíj tenminste al konden leveren) of ik eentje kon kopen. Eentje kopen wel, maar eentje krijgen, ergens in 2020 wel, ja...
 
@Frajamjo: Laat ik nu die topversie van de Kona besteld hebben ;) En ik weet eerlijk gezegd niet dat als ik nu de keus voor een Tesla zou hebben of ik dan de kaalste versie zou bestellen... De Model 3 was nog helemaal niet te bestellen toen ik de Kona bestelde (en ik moest wat, want het contract van de vorige auto liep af). Er was ook helemaal geen zicht op wanneer de Model 3 te bestellen of te leveren zou zijn, en tegen welke prijs.
 
@Frajamjo: Laat ik nu die topversie van de Kona besteld hebben ;) En ik weet eerlijk gezegd niet dat als ik nu de keus voor een Tesla zou hebben of ik dan de kaalste versie zou bestellen... De Model 3 was nog helemaal niet te bestellen toen ik de Kona bestelde (en ik moest wat, want het contract van de vorige auto liep af). Er was ook helemaal geen zicht op wanneer de Model 3 te bestellen of te leveren zou zijn, en tegen welke prijs.
Je kan de Kona altijd nog verkopen. Gezien de lange levertijden zul je er waarschijnlijk niets bij hoeven te eggen.
 
  • Like
Reactions: Tozz and PaulusdB
De leasemaatschappij vind het vast niet fijn dat ik hun eigendom ga verkopen, dus nee, dat is geen optie. Ook wisselen naar Tesla is geen optie voor de leasemaatschappij. :(
Verkopen is dan zeker geen optie. Maar wisselen naar Tesla zou toch moeten kunnen. Ze kunnen die Tesla snel verwerven en de Kona weer opnieuw aan iemand anders leasen is toch ook vlot te doen. Dan hebben ze twee klanten bediend.
 
  • Like
Reactions: PaulusdB
Als Hyundai de Kona gaat leveren met 39kWh accu zakt de prijs wel verder. En de SR+ is toch altijd al snel 50K en de basis versie van de Kona is 41K. De topversie met alles erop en eraan is 48K (incl geventileerde stoelen en verwarmd stuurwiel en heads-up display) En dat vind ik persoonlijk te duur en is idd in de prijsrange van een SR+. Nu proberen ze te cashen omdat ze toch een lange levertijd hebben. Ik verwacht niet dat die prijs handhaafbaar is als een e-208 voor iets van 36K op de markt komt en de meest luxe versie voor 39K. Ook de Corsa zit in de prijsklasse en ook de nieuwe Zoe. Zo lang echter de vraag hoger is dan het aanbod zullen fabrikanten de hoofdprijs vragen.

En jij en ik zouden voor de Tesla kiezen. En ik denk dat als Tesla de LR RWD had aangeboden voor 54K inclusief basis AP in december 2018 dat ik mogelijk een andere keuze had gemaakt. Ik kwam nu voor de LR AWD uit op 66K omdat ik EAP wilde voor de adaptieve cruise control. Dat is in de file een zegen. Tja en in dec 2018 moest je dan EAP erbij kopen a 5300 euro; inclusief ander kleurtje kwam ik als snel op die 66K. en dat was 20K meer dan de e-Niro. Heb trouwens geen spijt, de e-Niro is een heerlijke auto en super praktisch.

Heel eenvoudig: Kona electric Premium is veel te duur nu, kost 47.800,- (identiek SR+).
Heb hem 4 maanden hier gehad en verkocht (niks op verloren, binnen week kwijt) en een model 3 gekocht (nu LR RWD, SR+ komt eraan).
De SR+ is 99% premium uitvoering (dus zowat alles erop), wat heeft de kona meer: stoelventilatie, Hud en 30 km meer range..... de rest stuk minder.

E-Niro is wat goedkoper (in premium), ook hier staan en die is met name ruimer en beter afgewerkt (interieur). Dus die vindt ik qua SUV de betere.

Als EV en qua rijden, model 3 superieur aan beide.
 
Heel eenvoudig: Kona electric Premium is veel te duur nu, kost 47.800,- (identiek SR+).
Heb hem 4 maanden hier gehad en verkocht (niks op verloren, binnen week kwijt) en een model 3 gekocht (nu LR RWD, SR+ komt eraan).
De SR+ is 99% premium uitvoering (dus zowat alles erop), wat heeft de kona meer: stoelventilatie, Hud en 30 km meer range..... de rest stuk minder.

E-Niro is wat goedkoper (in premium), ook hier staan en die is met name ruimer en beter afgewerkt (interieur). Dus die vindt ik qua SUV de betere.

Als EV en qua rijden, model 3 superieur aan beide.
Maar wel weer een hoge zit.
Dat vinden veel.mensen van belang.
Ik heb 2 Kona's in bestelling staan. Vinden mijn mannen fijner voor hun gezin.
 
@prettig Ik weet nog dat ik tegen de verkoper van Hyundai zei (ik had nog mijn Ioniq): leuk die Kona, maar mij achterin te klein en te weinig bagagaruimte en sorry: als ik 45K voor een auto uitgeef wil ik een beter interieur; dat begreep hij probleemloos, vond het zelf ook ernstig aan de prijs. De Niro is idd beter afgewerkt, voelt degelijker aan en dan maar geen HUD. Niro is ook beter afgewerkt dan de Leaf(+).

En idd vraag zat, er zijn mensen die al 50K en meer geboden hebben gekregen op hun Niro. De Kona zal niet veel anders zijn. Eerste auto in mijn leven waar ik bijschrijving op heb i.p.v. afschrijving ;) voor zo lang het duurt uiteraard. Ik ga sparen en wachten op de model Y en dat ik daar een proefrit in kan maken. Ergens in 2022 misschien dan toch een Tesla bij leven en welzijn.
 
Wow, net méér dan de helft van het WLTP-bereik van mijn 3-tje!

Maar ja, alle EV bee(s)tjes helpen.

Ding kost ook ongeveer de helft (de e-208 dan). Zo'n karretje van +/- 30k gaat natuurlijk een lease-knaller worden met 4% bijtelling. Mits het karretje leverbaar is uiteraard.

Wat mij overigens opvalt.. De Peugeot e-208 heeft volgens informatie op Internet een 11kW (3-fasen) onboard lader, terwijl de Opel e-Corsa (wat dezelfde auto is, met ander plakkertje) een 7 kW (32A 1-fase) lader zou hebben. Wat zou daar de gedachte achter zijn?
 
Ding kost ook ongeveer de helft (de e-208 dan). Zo'n karretje van +/- 30k gaat natuurlijk een lease-knaller worden met 4% bijtelling. Mits het karretje leverbaar is uiteraard.

Wat mij overigens opvalt.. De Peugeot e-208 heeft volgens informatie op Internet een 11kW (3-fasen) onboard lader, terwijl de Opel e-Corsa (wat dezelfde auto is, met ander plakkertje) een 7 kW (32A 1-fase) lader zou hebben. Wat zou daar de gedachte achter zijn?

Waar haal je de 30K vandaan ?
Alles wat nu komt (met goede range/flinke accu)... gaat allemaal gewoon 40K+ kosten. Die 30K uitvoeringen (kale uitvoeringen), over paar jaar als ze de "premium/first edition/alleen-te-reserveren......blablabla uitvoeringen" hebben verkocht.