Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Wat de andere automerken doen

This site may earn commission on affiliate links.
Wordt dit dan de (bijna) productie versie van de Porsche Taycan ?
Er zitten inmiddels geen nep uitlaten meer onder.
Het interieur is nog helemaal verborgen, zou het exterieur soms ook nog gecamoufleerd zijn ?
Wat de interieur ruimte betreft lijkt het wat krapper dan de Model 3.
Wel hele dikke voorremmen. Dat zal wel voor het circuit nodig zijn.
Zo... voor niets in een stereoinstallatie geïnvesteerd...

Ik ben heel benieuwd wat de verbruikscijfers gaan zijn met dergelijke rechte koplampen... En achterbank ziet er erg krap uit.

154a7c2c-e672-4889-a4e0-3c202de45f72-jpeg.497
 
  • Like
Reactions: job-lek
Via rdw is dit na te zoeken. Eens kijken of ik hem morgen weer zie en het volle kenteken kan zien
170 kilometer range voor de electrische Mini. Gaaf model maar het gaat geen verkoophit worden vrees ik.
Willen dit soort kleine auto’s electrisch worden dan zal het volume van batterypacks toch eerst moeten halveren.
BMW maakt de electrische Mini om de uitstoot van de rest van hun auto’s te compenseren.
 
e.Go: Cookies op AD.nl | AD.nl

Goedkoopste variant zou 16.150 euro gaan kosten.
Lijkt mij de ideale auto voor vele doelgroepen maar met name bejaarde mensen die niet meer of niet veel van de snelweg gebruik maken. Ik zou als grote supermarkt direct parkeerplaatsen met laadpalen voor dit merk plaatsen op minder valide plekken en dicht bij de deur plekken. Zorg dat je personeel deze mensen eventueel kan assisteren met laden aangezien het laden voor deze doelgroep de enige drempel zal zijn lijkt mij.
 
  • Funny
Reactions: CL600 and job-lek
Ik zou als grote supermarkt direct parkeerplaatsen met laadpalen voor dit merk plaatsen op minder valide plekken en dicht bij de deur plekken. Zorg dat je personeel deze mensen eventueel kan assisteren met laden aangezien het laden voor deze doelgroep de enige drempel zal zijn lijkt mij.
Dit is wel denigrerend. Je onderschat onze wijze ouderen. Laden is niet moeilijker dan tanken. Zeker als er een vaste kabel is.
 
Dit is wel denigrerend. Je onderschat onze wijze ouderen. Laden is niet moeilijker dan tanken. Zeker als er een vaste kabel is.
Ik constateer toch echt dat het voor het gros van de ouderen van zeg maar 70+ Echt een drempel is, alleen al de gedachte. Regelmatig probeer ik ouderen van die leeftijd in een Zoë te laten rijden van ons om het te proberen en dan hoor je dus allerlei zaken zoals te technisch, begrijp ik niets van, hoe moet ik laden.... vaak lukt het ze ook wel maar met name maken ze zich druk als ze het een keer niet zouden weten meer (is gewoon een gegeven, hoge leeftijd brengt ook wel eens dat soort ongemakken met zich mee) en dan vonden ze het fijn dat ze bij het pompstation om hulp kunnen vragen. Ze gaan namelijk niet vaak bij een onbemand station en dat us een laadpaal eigenlijk altijd.

Dus als jij dit als denigrerend ervaart ligt dat echt bij jezelf, maar dat is het eigenlijk altijd met dit soort zaken. Het is niet de persoon die het zegt het is de persoon die het beledigend of denigrerend vindt... voor de een is het wel en voor de ander niet. Veel tekst om aan te geven dat mijn doel niet is geweest om denigrerend te zijn en daar gaat het om... maar ik zie het de laatste tijd hier ook gebeuren, het doorslaan in politieke correctheid... erg jammer...
 
Laden is niet moeilijker dan tanken.
Ja en nee. Ik vind het gedoe met pasjes en laadpalen met diverse menus nu niet makkelijker of eenvoudiger dan bij het klassieke tankstation. Enkel de superchargers van Tesla zijn aanzienlijk makkelijker dan het tankstation van weleer. En als je er genoeg geld naartoe smijt, is thuis laden ook zo eenvoudig. Als je het op de goedkoop wil doen, ben je ook aan het zoeken en lezen. En zelfs als je er geld aan wil smijten, moet je nog geduld hebben. Ik wacht al makkelijk 2 maanden op offertes van 3 kerels die kleine graafwerken uitvoeren, nog niks ontvangen.
 
Dit is wel denigrerend. Je onderschat onze wijze ouderen. Laden is niet moeilijker dan tanken. Zeker als er een vaste kabel is.
Jij overschat de vaardigheden van de gemiddelde autobestuurder.
Bij het BNNVARA programma Kassa (afgelopen Maart) trok een vrolijke stoet reporters voorbij, die er vrolijk op los klungelde met het laden.
En dat waren dan mensen met enige vorm van opleiding, een betaalde baan, kennis van de Nederlandse taal en nog geen vergevorderde leeftijd.
37685.w940.r940-529.f7e3053.png

Kassa - Consumentenportal en elke zaterdagavond live op NPO 1
 
Ik constateer toch echt dat het voor het gros van de ouderen van zeg maar 70+ Echt een drempel is, alleen al de gedachte. Regelmatig probeer ik ouderen van die leeftijd in een Zoë te laten rijden van ons om het te proberen en dan hoor je dus allerlei zaken zoals te technisch, begrijp ik niets van, hoe moet ik laden.... vaak lukt het ze ook wel maar met name maken ze zich druk als ze het een keer niet zouden weten meer (is gewoon een gegeven, hoge leeftijd brengt ook wel eens dat soort ongemakken met zich mee) en dan vonden ze het fijn dat ze bij het pompstation om hulp kunnen vragen. Ze gaan namelijk niet vaak bij een onbemand station en dat us een laadpaal eigenlijk altijd.

Dus als jij dit als denigrerend ervaart ligt dat echt bij jezelf, maar dat is het eigenlijk altijd met dit soort zaken. Het is niet de persoon die het zegt het is de persoon die het beledigend of denigrerend vindt... voor de een is het wel en voor de ander niet. Veel tekst om aan te geven dat mijn doel niet is geweest om denigrerend te zijn en daar gaat het om... maar ik zie het de laatste tijd hier ook gebeuren, het doorslaan in politieke correctheid... erg jammer...
Mijn mening zal bepaald zijn door mijn omgeving. Bijna alle niet-Tesla EV rijders die ik ken (hoofdzakelijk Zoe en Leaf) zijn oudere gemotiveerde mensen.
Veel bewondering daarvoor.