Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Wat de andere automerken doen

This site may earn commission on affiliate links.
De ID4 begint bij 47k, de MY bij 63k.
Toch een wezenlijk verschil (1/3 duurder). Niet iedereen wil voor een volledig uitgeruste auto betalen.
Ik bedoelde dan ook met dezelfde uitrusting/batterij. Maar idd niet iedereen heeft nood aan alle opties. De mogelijkheid om bepaalde opties te kunnen kopen is ook al veel. Dat is ook één van de minpunten bij Tesla, als je bepaalde opties wil dan moet je een zwaarder model kopen. Ik heb meer dan genoeg range met de SR+ maar wilde graag bijbetalen voor de premium geluidsinstallatie, de mistlichten en de sfeerverlichting maar dat is simpelweg niet mogelijk. Nu moet je alles aftermarket gaan zoeken maar Tesla gaat uit zijn weg om alles af te schermen.
 
  • Like
Reactions: Frabeb
Er zijn meerdere merken die (vrij ernstige) problemen kennen.
Hyundai Kona Electric niet probleemloos; verkoopstop in Zuid-Korea aanstaande
Sommigen kunnen dan wel klagen over de afwerking en software van de Tesla, maar een probleem met de remmen van de Kona lijkt mij gevaarlijker dan een phantom brake. Tenzij je een phantom brake hebt en er een Kona met een probleem met de remmen achter je rijd....
 
  • Funny
Reactions: arri and LaurensH
De ID4 wordt gewoon een erg serieuze concurrent voor de model Y. Nu is er markt zat dus beide hebben erg geen enkele last van.
Dus noem het maar een alternatief.

Voorlopig verkoopt alles met een stekker.

p.s van de week de honda E op de zaak gehad....... geinig karretje, wel bergen knopjes (onrustig interieur), maar wel weer anders en rijdt heel sportief. En hoop ongein, je kunt bijvoorbeeld de vissen in het aquarium voeren als je je verveelt.
 
ID.3 inschrijvingen zijn in ieder geval begonnen in NL.
Wat me daar vrolijk bij maakt zijn de kleurtjes : tot nu toe 9 % in 't geel en 21% in 't blauw. Wat extra kleur op de weg.
ID4 bedoel je denk ik, maar eens dat die kleuren wel geinig zijn. Ik zie/hoor trouwens heel veel problemen bij de ID3, die lijkt ook half in beta modus te zijn afgeleverd om dit jaar nog die CO2 targets te halen...
 
Dat hangt natuurlijk helemaal van wat voor soort probleem het is met de remmen. Overigens gebruik je die amper en wordt er meestal regeneratief geremd met de Kona.
Als er gesproken wordt over “faulty braking systems” en als de verkoop voor een groot deel wordt gestaakt, dan lijkt mij dit best een serieus probleem. Regeneratief remmen is leuk, maar als het er echt op aankomt heb je toch echt wel je remmen nodig.
Hyundai to end domestic sales of Kona EVs after recalls - reports
 
Er zijn meerdere merken die (vrij ernstige) problemen kennen.
Hyundai Kona Electric niet probleemloos; verkoopstop in Zuid-Korea aanstaande
Sommigen kunnen dan wel klagen over de afwerking en software van de Tesla, maar een probleem met de remmen van de Kona lijkt mij gevaarlijker dan een phantom brake. Tenzij je een phantom brake hebt en er een Kona met een probleem met de remmen achter je rijd....
Ze stoppen dan toch even met de verkoop en communiceren er ook voor. Ieder merk heeft wel eens ergens een probleem
Chinese Court Blames Tesla For Hiding Structural Issues In Used Model S
 
Last edited:
In Oostenrijk en Duitsland kon men deze week de nieuwe Hyundai ioniq 5 reserveren.
Op de website stonden eerst redelijk volledige specificaties, maar die zijn daarna ten dele terug verdwenen

Highlights
- 58 kWh of 73 kWh accu
- 450 km / 550 km WLTP
- tot 232 kW laadsnelheid aan snellader
- 11kW AC laden
- 3000 mm wielbasis -> dat is dus waanzinnig groot, wagen is 4640 mmm lang.
- 10-80% laden in 18 minuten
- bi-directionale laden (dus auto kan ook als batterij gebruikt worden?)

Beschikbaar vanaf juni-juli met de kleine accu, verderop in 2021 voor de grote accu

Dit lijkt me echt wel een volwaardige EV worden aan een scherpe prijs
 
Last edited:
Mooi dat er steeds meer concurrentie komt. De keuze wordt over een paar jaar reuze.

Enige jammere vind ik dat de concurerende auto's "volwassener" worden, daar waar Tesla steeds een beetje"onvolwassen" blijft. Daarmee bedoel ik dat Tesla de auto's een belachelijke snelheid meegeeft, eastereggs en games inbouwd en out of the box oplossingen biedt. Soms gewoon "omdat het kan". De concurrenten zijn "verstandiger", maar daarom wel een stuk saaier. Daar waar Tesla toch een beetje afstand neemt van gewone auto's, gaan de concurrenten eigenlijk op de voor hun bekende voet door.
 
Last edited:
  • Like
Reactions: nico180
Enige jammere vind ik dat de concurerende auto's "volwassener" worden, daar waar Tesla steeds een beetje"onvolwassen" blijft.
Grootste sympathie heb ik toch voor die onvolwassen auto's hoor. Ik vind de Fiat 500e een heel mooie niet-Tesla EV, net omwille van de quirky features, de muziek die kan spelen door de buitenste luidspreker, het feit dat je het ding in cabrio kan kopen, er toch ADAS op zit en het ziet er ook gewoon mooi en modern uit.

Kennis van me heeft een ID.3 in ontvangst genomen en ze heeft gelukkig de enige leuke kleur erop; maken turquoise...

Volkswagen-ID.3-1.jpg
 
Hier in de buurt rijdt een id4 (geel/goud), mooie auto en mooie kleurstelling.

En kleuren, is smaak, maar Tesla kleuren zijn nou ook niet geweldig (keuze uit saai, standaard en saai).

Met dat laatste ben ik het ook helemaal eens. Het blauw is te paars, het rood geeft de indruk alsof de wagen al 10 jaar in zon heeft gestaan en voor de rest is er zwart, grijs en wit.

Maar zoals wat hoger al aangegeven in dit draadje, kleuren van wagens worden bij alle auto's saaier. Omdat mensen nu eenmaal saaie kleuren kopen. Maar wanneer ik zo'n geelgoude ID.4 of een sunset orange BMW 3 zie maakt me dat toch blij (enfin, die BMW 3 niet echt want dat is een ICE).