Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Beginners vragen

This site may earn commission on affiliate links.
1. De rijrichting of Noord richting kun je veranderen door op het symbool rechtsboven in je navigatie te drukken. Bij mij onthoud hij de laatst geselecteerde voorkeur, de volgende keer als ik instap. Je kunt ook switchen tussen totaal route en rijrichting(of noord, afhankelijk van je voorkeur) door op de eerstvolgende route stap te drukken, dan zoomt hij uit naar de totale route. Nogmaals hierop drukken, dan zoomt hij weer terug. Ik ken inderdaad niet de optie om altijd de uitgebreide route te displayen, ik doe dit altijd handmatig.
2. Nee, maar ik gebruik ook geen Tune-in.... Staat hij op mute of op pause? Met spotify moet ik hem volgens mij altijd weer aanzetten (op play) als ik in de auto stap....

Jules
Dank je Jules.
Sub 1, yes, in de MS onthield hij de gekozen optie, in de M3 herstelt hij het altijd naar optie Noord.
Sub 2
Op pauze. In de MS vaker op mute. Is ook geen halszaak maar handig is het niet.
 
1. De rijrichting of Noord richting kun je veranderen door op het symbool rechtsboven in je navigatie te drukken. Bij mij onthoud hij de laatst geselecteerde voorkeur, de volgende keer als ik instap. Je kunt ook switchen tussen totaal route en rijrichting(of noord, afhankelijk van je voorkeur) door op de eerstvolgende route stap te drukken, dan zoomt hij uit naar de totale route. Nogmaals hierop drukken, dan zoomt hij weer terug. Ik ken inderdaad niet de optie om altijd de uitgebreide route te displayen, ik doe dit altijd handmatig.
2. Nee, maar ik gebruik ook geen Tune-in.... Staat hij op mute of op pause? Met spotify moet ik hem volgens mij altijd weer aanzetten (op play) als ik in de auto stap....

Jules
De uitgebreide route blijft alleen staan zolang je niet op start navigeren klikt.
 
  • Informative
Reactions: Enzo63
Vraagje: met een gekoppelde gsm is het mogelijk om de deuren van de Model 3 te ontgrendelen zodra je de deurhendel bediend. Wat me tot nu toe alleen niet lukt is om (met gsm op zak) de kofferbak te openen wanneer de auto nog op slot zit.
Is dat inderdaad niet mogelijk? En kan de kofferbak inderdaad alleen ontgrendeld/geopend worden met de app of nadat de auto in zijn geheel van het slot gehaald is?
 
Vraagje: met een gekoppelde gsm is het mogelijk om de deuren van de Model 3 te ontgrendelen zodra je de deurhendel bediend. Wat me tot nu toe alleen niet lukt is om (met gsm op zak) de kofferbak te openen wanneer de auto nog op slot zit.
Is dat inderdaad niet mogelijk? En kan de kofferbak inderdaad alleen ontgrendeld/geopend worden met de app of nadat de auto in zijn geheel van het slot gehaald is?
Dit lukt bij mij wel. Mijn Model 3 heeft geen automatische kofferbak. Ik weet niet of dit meespeelt?
 
Dank voor de reacties.
Wel vreemd: ik heb al meerdere keren geprobeerd met een auto die op slot was om de kofferbak (met gsm op zak) te openen via de knop in de kofferdeksel, maar het lukte nooit.
Zou het een instelling of defect zijn?
Met auto op slot lukt het niet om kofferbank (Trunk) te openen mbv knopje op achterklep (en GSM in broekzak)
Lukt hetzelfde wel als de auto open is? (niet op slot)
Lukt hetzelfde wel als iemand anders met betreffende GSM rond de auto loopt?
Met een andere (gekoppelde) GSM lukt het ook niet?

Volgens mij is het in ieder geval geen menu instelling (op je scherm)

Een reset is een kleine moeite en het proberen waard (beide knopjes op stuur tegelijk ingedrukt houden tot scherm zwart wordt)

Als het met meerdere telefoons niet lukt en op alle andere manieren de achterklep wel werkt lijkt het op een probleem voor Tesla.
Je heb tenslotte nog garantie.
 
  • Like
Reactions: Fransosowitz
Niks vreemd. Je geeft aan dat je SoC 50% was en dan krijg je simpelweg dat vermogen niet.

Gewoon niet snelladen als je voldoende SoC hebt.

Voorverwarmen gaat je in de winter amper helpen. Gewoon zorgen dat je een rit van 1.5 a 2 uur hebt en dan laad je meteen met vol vermogen bij een lage (15% of minder) SoC.

Op de volgende pagina vind je wat charges curves voor de diverse Tesla modellen.

Op vakantie in Frankrijk accu rond de 80km range over en pre heat. Max opladen 135kw. Is toch minder geworden dan 2 jaar geleden. Tot haalde ik regelmatig 150kw plus. Accu toch meer beschermd dan eerder?
 
Ik kan dat zeker eens proberen. Maar zou het wel vreemd vinden als de gsm wel herkent/gezien wordt bij het portier van de bestuurder en niet bij de kofferklep. Terwijl in beide gevallen de gsm in dezelfde broekzak zit.
Bij mij wil het gebruik van de Spaarstand van de mobiele telefoon nog weleens zorgen dat er vertraging in zit. Dit heeft er ook al eens voor gezorgd dat ik Sentry mode boos heb gemaakt toen mijn telefoon erg traag was met koppelen. Spaarstand uit/mijn nieuwere telefoon gebruiken scheelt een hoop.
 
Op vakantie in Frankrijk accu rond de 80km range over en pre heat. Max opladen 135kw. Is toch minder geworden dan 2 jaar geleden. Tot haalde ik regelmatig 150kw plus. Accu toch meer beschermd dan eerder?

Hoelang was de (snelweg) rit tot aan de SuC? Als je niet een lange rit hebt gehad dan zul je zeer lang moeten pre-heaten wil je hoge vermogens halen.
 
  • Like
Reactions: job-lek
- LTE valt geregeld weg, soms voor meerdere kilometers. In die tijdspanne heb ik totaal geen ontvangst en kan ik dus ook geen "opdracht tot navigeren" inspreken. Hoe dikwijls en hoe lang mag/ kan LTE wegvallen?

- Na de carwash vandaag had ik geen camerabeelden meer bij het achteruit rijden. De dashcam had andere beelden wel opgeslagen en deze waren perfect te bekijken via de viewer.
Meerdere keren een reset via de scroll wieletjes gedaan en via "uitschakelen". Geen van beide gaf een oplossing.
Na het thuiskomen na een kwartier nog eens gaan kijken en alles was weer normaal.

Nog iemand ervaring met bovenstaande?
 
- LTE valt geregeld weg, soms voor meerdere kilometers. In die tijdspanne heb ik totaal geen ontvangst en kan ik dus ook geen "opdracht tot navigeren" inspreken. Hoe dikwijls en hoe lang mag/ kan LTE wegvallen?

- Na de carwash vandaag had ik geen camerabeelden meer bij het achteruit rijden. De dashcam had andere beelden wel opgeslagen en deze waren perfect te bekijken via de viewer.
Meerdere keren een reset via de scroll wieletjes gedaan en via "uitschakelen". Geen van beide gaf een oplossing.
Na het thuiskomen na een kwartier nog eens gaan kijken en alles was weer normaal.

Nog iemand ervaring met bovenstaande?
LTE valt al geruime tijd vaker uit, in mijn S al en ook nu in de 3. Bij het wegrijden thuis, als je ergens stopt en weer wegrijdt en natuurlijk, het kan niet anders, onderweg als je geen bereik hebt.
 
Bij het vertrekken heb ik soms dat LTE nog niet actief is. Komt wel terug.

Als je in de buurt van de grens rijdt, kan je soms ook problemen hebben met LTE, omdat ie al dan niet wil roamen. Vooral van Antwerpen naar Zeeland rijden duurt het nogal lang omdat ie ook nogal lang slechte ontvangst van België kan hebben alvorens helemaal niks meer te ontvangen en eindelijk over te schakelen naar roaming in NL.
 
Binnenkort hoop mijn mijn eerste Tesla te krijgen, een model Y. Totaal geen ervaring met EV, dus ik ben wel blij met een forum voor beginnersvragen :).

Ik zie in de Tesla shop dat je een converter kan kopen voor CHAdeMO.
Kan iemand mij vertellen of ik die converter dan moet kopen om bijvoorbeeld bij FastNed te laden? En weet iemand of er nog aanvullende adaptors nodig zijn voor Duitsland, België en Frankrijk?