Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register
This site may earn commission on affiliate links.
@Stefanvg Het lijkt wel een televisie-soap. Erg veel respect voor je geduld. Zelf onderschrijf ik de reactie van @Edi99, want 'mijn' communicatie met A'dam ZO en Tilburg verliep uitstekend. Maar dit kan en mag natuurlijk niet. Vanaf dag 1 ging eigenlijk alles mis. Ik hoop en verwacht dat alles toch op zijn pootjes terecht komt, Tesla leest immers mee (kom op, Tesla jongens en meisjes!), en dat jullie kunnen genieten van de MX.
 
Wow @Stefanvg ; Wat een verhaal! Ik zou zeggen, vertaal het naar het Engels, neem een twitteraccount en tweet @elonmusk een link naar de engelse vertaling.

Dit hoort niet te kunnen! Afspraak is afspraak. Zeker wanneer Tesla "de andere kant op" uitsluitend volgens procedures en algemene voorwaarden werkt.

Moet zeggen dat ik erg weinig contact heb gehad met Tesla. Niet vreemd als "slechts" reserveringshouder. Toch....

Bij de reservering aangegeven dat ik een proefrit wilde. Afgelopen zomer kreeg ik contact met Tesla dat er een Model 3 reserveringsevent. Of wel een dag dat de gewenste Model S proefritten voor reserveringshouders georganiseerd zou worden. Nadat ik een voicemail had ontvangen om aan te geven wat mijn voorkeur had (datum/moment), heb ik een sms gestuurd. Daar een week geen reactie op gekregen. Zelf gebeld...."sorry meneer, de groep is vol". Kan gebeuren natuurlijk. Er zou een tweede ronde georganiseerd worden en mijn naam zou op de lijst daarvoor worden gezet.

Tot nu toe nooit meer wat van gehoord.

Het gaat me natuurlijk niet om de proefrit...deze kan ik ook individueel organiseren via Tesla of een kennis. Maar het gaat wel over communicatie. Een vitaal onderdeel van de service(beleving). Afspraken nakomen, op de juiste momenten contact zoeken met de klant. Heel belangrijk. Vooral omdat Tesla hierin wil uitblinken! Wanneer Tesla de structuur en de kwaliteit van de communicatie op orde heeft, hebben ze naar mijn mening echt een uniek concurrentievoordeel.

Ik wacht rustig af en ondertussen hoop ik dat dit soort verhalen niet te vaak blijven voorkomen....
 
Wat een verhaal, dit staat echt haaks op mijn ervaringen met Tesla eigenlijk. Ik weet niet of de Service Centers in België wellicht iets minder klantgericht werken? Ik lees wel vaker op het forum of Facebook wat minder goede ervaringen met een Tesla Service Center qua communicatie, maar volgens mij is dat relatief vaak in België.
 
Communicatie kan soms idd echt amateuristisch zijn, die soms alle verbeelding tart.
Ikzelf heb bij de aflevering gelukkig geen problemen gehad. Alles verliep vlot. Ook dienst na verkoop is tot nu toe altijd ok geweest.
Je staat wel wat meer in de SeC dan met een gemiddelde ICE maar dat neem ik er 'graag' bij.

Echter goede kameraad heeft eind vorig jaar ook een S besteld. Mede dankzij mijn enthousiasme over de S.
Maar zijn contact met Tesla is alles behalve.
3 weken geleden moest hij verschillende documenten invullen voor de levering in orde te brengen.
Kreeg korte tijd geleden telefoon van Tesla dat hij nog eens moest langs komen voor wat documenten. Bleek dat ze de vorige 'verloren' waren .... Dus opnieuw alles in orde gebracht. De wagen stond ondertussen al in Antwerpen maar het was dus nog wachten op het papierwerk van de leasing.
Ik dus oja, maar heb idd nog wel eens gehoord dat er soms wat vertraging kan zijn met het papierwerk omwille van de leasing .... Mijn kameraad repliceerde van ja, maar dit is de leasing van Tesla zelf. Oeps, ja dat mag dan toch vlotter verlopen.

Daags na het opnieuw invullen van de papieren krijgt hij telefoon van iemand van Tesla. "Meneer, ik heb heugelijk nieuws, uw wagen staat hier dus kunnen we dag inplannen om hem op te halen.". Antwoord; van ja, dat kan goed zijn maar de papieren zijn nog niet helemaal in orde. "O sorry, meneer dat wist ik niet".
Weer dag later opnieuw iemand van Tesla die belt. "Meneer, ik heb heugelijk nieuws voor u ..." Antwoord: laat me raden, mijn wagen is binnen ....? "Euh ja hoe weet u dat?" .... Weer het hele verhaal.
Er gaat een weekend over, dinsdag telefoon van Tesla. "Meneer ik heb goed nieuws voor u..."

Dus er hebben in totaal 3 VERSCHILLENDE personen gebeld voor hetzelfde. 3 verschillende personen die niet wisten dat het nog wachten was op de papiermolen. Dat is toch gewoon puur amateurisme.
Dat betekent dus dat nergens in het dossier er een melding van wordt gemaakt en dat iedereen er zowat mee bezig is zonder iets van elkaar te weten.

Overigens wist mijn kameraad ook nog te melden dat hij paar keer naar SeC heeft gebeld maar dus amper of nooit iemand aan de lijn krijgt.

Hoop maar dat de dienst na verkoop hem heel deze grap snel laat vergeten.
 
Heel vervelend om te horen dat het zo misgaat @Stefanvg . Hopelijk komt het uiteindelijk nog goed.

Op een humoristische noot: ik denk dat Tesla je model X gebruikt voor testritten, zie deze reactie van @KristofL

Dat was dan dezelfde dag waarop ik een testrit met de Model X had op de planning staan en mijn ouders had meegenomen, voor niks, want de wagen was plotseling in reparatie zonder voorafgaand telefoontje zodat ik mijn ouders beter thuis kon laten, de melding kwam slechts bij het aanmelden voor de testrit in de showroom.
 
Het verhaal van @Stefanvg toont maar weer eens dat alles voor een groot deel mensenwerk blijft zijn.
En daarvoor ben je afhankelijk van een manager die zijn mensen scherp houdt en actief inspeelt op zaken die beter moeten.
Zoals @Edi99 vermeldde, heb ook ik heel positieve ervaringen in Amsterdam.
Maar goed, ik heb dan ook met een aantal mensen taarten langs gebracht in een grijs verleden. ;)
Stefan, ik vind je geduld bewonderenswaardig, maar ik zou vlot gaan escaleren naar een hoger echelon.
Dit kan ècht niet en is Tesla onwaardig. Zo kennen heel veel van ons het bedrijf niet.
 
De fouten zijn nog niet voorbij. Deze ochtend tweemaal proberen bellen zonder resultaat. Dan maar naar mijn oude verkoper van model s op zijn gsm gebeld. Daar wel een antwoord maar was te druk bezig en zou me terugbellen. Toen heb ik zelf besloten van onder de middag naar de garage te rijden. Onderweg in de auto krijg ik wel telefoon. Auto kan niet bezichtigd worden in body repair shop. Levering van zaterdag wordt nogmaals bevestigd. Ik rij toch door naar de garage en geef er nog mijn huidige nummerplaten af en mijn inschrijvingsbewijs dat ik vandaag met de post had toegekregen thuis.

Vanavond om 18u plots opnieuw telefoon. Ze hadden nieuwe nummerplaten besteld, en die moet ik morgen van de postbode gewoon weigeren... Ze wisten zeer duidelijk dat ik mijn huidige nummerplaten ging behouden. Pff!

Misschien candid camera?
 
Last edited:
@Stefanvg ; Dat ga je menen! Wow. Die gasten die jouw order in behandeling hebben, moeten zich inmiddels echt kapot schamen! Ik zou je jurist alvast inlichten en op telefonisch standby laten zetten voor zaterdag....kan je hem direct met de manager van Tesla laten babbelen...want zo te lezen ga je erg snel die kant op.

Het is maar een auto leveren....hoe moeilijk kan dat nu zijn....wow....en nog een keer wow...
 
De fouten zijn nog niet voorbij. Deze ochtend tweemaal proberen bellen zonder resultaat. Dan maar naar mijn oude verkoper van model s op zijn gsm gebeld. Daar wel een antwoord maar was te druk bezig en zou me terugbellen. Toen heb ik zelf besloten van onder de middag naar de garage te rijden. Onderweg in de auto krijg ik wel telefoon. Auto kan niet bezichtigd worden in body repair shop. Levering van zaterdag wordt nogmaals bevestigd. Ik rij toch door naar de garage en geef er nog mijn huidige nummerplaten af en mijn inschrijvingsbewijs dat ik vandaag met de post had toegekregen thuis.

Vanavond om 18u plots opnieuw telefoon. Ze hadden nieuwe nummerplaten besteld, en die moet ik morgen van de postbode gewoon weigeren... Ze wisten zeer duidelijk dat ik mijn huidige nummerplaten ging behouden. Pff!

Misschien candid camera?

En dat allemaal om nog maar de auto te krijgen! En dan begint het pas... In maart ben ik 12 maanden eigenaar maar zal ik misschien 8 of 9 maanden met mijn eigen Tesla gereden hebben, de rest met loaners (ik heb er een tiental of meer gehad en kan elke generatie MS vergelijken). Op de 40.000km die ik met mijn eigen auto heb gereden ben ik al 2 maal gestrand met een dooie m(u)s... op de 1.000.000 km die ik ervoor heb gereden met een ice is me dat nooit overkomen.

De lijst met gebreken, waarvan sommige ernstig, is ellenlang en dus ben ik het zat zoals ze in het noorden zeggen, maar nu ik een bod van tesla wil om mijn auto terug te nemen (of een alternatieve oplossing) dan geeft de commerciële afdeling ook al meer dan een week niet thuis!

Over de mensen in het sec kan ik echt alleen maar heel positief zijn maar ook zij kunnen helaas van een kikker geen prins maken!

Een fan van het eerste uur maar nu wordt het toch echt wel zuur... zoals je voetbalploeg die degradeert van eerste divisie naar derde nationaal, pfff moeilijk.
K.
 
Tesla België heeft wel wat te doen zo te horen...

Het lijkt erop. In mijn geval worden e-mails naar de commerciële directie gewoon gebounced hoewel insiders me bevestigen dat het adres wel degelijk juist is. Ook een manier om alleen maar tevreden klanten te hebben natuurlijk... niets is zo erg als een verkoper die twijfelt aan zijn eigen product.

Ik vraag me alleen af hoe ze dit gaan blijven bolwerken, voor mij moeten ze bijna MS op reserve hebben staan om me rijdende te houden.
 
Bij is de aflevering ook niet vlot gegaan. Ik heb de wagen nu wel enkele weken en maakt deze wel veel goed. Maar de communicatie was een drama en afspraken werden niet nagekomen. Ik werd voor de 2de poging tot afhaling op dinsdag gebeld. Hierbij een afspraak gemaakt voor eerstvolgende zaterdag. So far so good. Maar toen ik donderdag nog geen papieren had, heb ik weer zelf moeten bellen. Geen papieren dus bij afhaling zaterdag. Gelukkig dat ik geen nieuwe nummerplaten nodig had anders was het weer geen afhaling geweest. De afhaling zelf was wel in orde maar de wagen stond er niet volledig zuiver bij. Ook waren er op verschillende plaatsen krassen op de lak, zucht. Gemeld en opgeschreven toch de wagen maar meegenomen. Toen vroeg ik naar de laadpaal die ik al in oktober besteld had (en die niet opgestuurd kond worden, enkel afgehaald volgens Tesla service) waren ze deze vergeten klaar te leggen. Na excuses werd beloofd de laadpaal op maandag langs te brengen. Maandag weer niks gehoord dus maar weer zelf gebeld en toen heeft de verkoper de laadpaal woensdag langs gebracht. Hoe de krassen worden opgelost weet ik nog niet. Waarschijnlijk ga ik er nog eens zelf voor moeten bellen.

O ja blijkbaar waren de sleutelhangers om de Tesla sleutel aan de rest van je sleutels te hangen ook op. Deze gingen ze ook nasturen maar ook hier heb ik nog niets van gehoord. Ik zal nog maar eens bellen zeker...

ps gelukkig is dit forum zeer aangenaam en nuttig want ik heb ondertussen volgende sleutel houders maar zelf besteld. En ondertussen ook ontvangen. Silicone FobPockets (Model S) - The Colors
 
Tesla België heeft wel wat te doen zo te horen...

Vreemd, ik heb totaal deze ervaringen niet gehad in Antwerpen.

Bij de aankoop zeer vriendelijk geholpen. Zelfs 2de testrit aangeboden gekregen om te zien of ik luchtvering nodig had (steile ondergrondse parkeergarage).

Bij de aflevering ook tijdig geïnformeerd geweest. Alles netjes geregeld en goed geïnformeerd.

Enkel service afspraak duurt altijd even, maar dit komt eerder door de lange wachttijden van onderdelen. De mensen van het service center zijn altijd al vriendelijk geweest en me goed verder geholpen.
Merk wel dat ze het daar heel druk hebben.

Spijtig genoeg is bovenstaande uiteraard geen troost voor de mensen met een heel andere ervaring.
 
Ik hoor van andere Tesla eigenaars ook meer positieve verhalen over Antwerpen.

Kunnen jullie met negatieve ervaringen erbij vermelden welk service center jullie bezocht hebben? Dit zonder in persoon te gaan.

Hierbij past men trouwens het systeem van de banken toe. Telkens een andere verkoper die het probleem gaat verhelpen en waar je niet kwaad op kan zijn, omdat die invalt voor een andere collega. Bij deze levering heb ik zo al vijf andere mensen gehad.

Dit verhaal krijgt misschien nog een staartje. Ik ben gecontacteerd door een journalist die deze getuigenis zou willen opnemen. Ik sta hier niet om te springen en hou de boot nog af. Als de levering zaterdag alles goed maakt laat ik het weten.

Bij de levering van mijn model S eind november, had ik trouwens ook geen echte problemen. Behalve dat ze mijn gelijkvormigheidsattest waren vergeten en de zwarte map die ik nooit ontvangen heb. En enkele krasjes op de waxlaag die terstond zijn weggewerkt.

Wordt vervolgd...
 
Dat er journalisten staan te kwijlen op uw verhaal, kan ik best geloven.:confused:
Hopelijk komt alles goed zaterdag. Uw verhaal doet er mij aan denken dat ik 3 jaar geleden ook vernomen had dat mijn auto was aangekomen in Brussel. Enkele dagen voor de levering ging ik al eens een kijkje nemen en de auto was ook verdwenen. Hij stond mogelijks in één op ander depot. Maar uiteindelijk is alles ook wel goed gekomen.;)
We duimen voor u!