Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register
This site may earn commission on affiliate links.
In mijn eerste post hier ook maar even mijn eerste ervaringen.

Het elektrisch rijden valt me mee. Range anxiety is echt niet nodig, ik heb mijn 75D nog nooit leeg gereden. De auto rijdt en stuurt fantastisch. Met name de altijd aanwezige trekkracht is erg prettig.

Na drie weken ervaring met mijn S75D versie 17.17.17 ben ik dus erg tevreden over het rijden. Ik kan goed leven met de tekortkomingen in SP2 en gebruik het eigenlijk altijd, waarbij ik heel soms moet ingrijpen. Inhalen werkt prima, en zelfs in stromende regen blijft de auto mooi tussen de lijnen. Alleen als mijn vrouw meerijdt gebruik ik AP niet, want door het zoeken in de bochten wordt zij een beetje misselijk.

Ik heb wel de indruk dat alle developmentcapaciteit uitgaat naar autopilot, terwijll een aantal basisfuncties nog niet af zijn.

het is het zeurtopic, dus een paar dingen waar ik wat meer moeite mee heb:
Het is een auto van ruim 100.000 euro, dus baal ik van:
  • Het matige afwerkingsniveau: de chrome deurstrips lijnen niet mooi uit, zodat het lijkt dat een deur te laag hangt
  • Bij het openen van de achterportieren kleeft de ruit net iets te lang aan het rubber, zodat je hem echt los moet trekken
  • Dat het schuifdak af en toe dienst weigert. Dit is een bekende softwarebug volgens SC Tilburg
  • Dat je het interieur niet op temperatuur kan houden zonder het alarm uit te schakelen vind ik apart. Als je de airco handmatig inschakelt, doet ie het prima
  • Dat de ruitenwissers het niet automatisch doen maakt me het lachertje op ene feestje: "zelfs mijn polo van 15000 euro heeft dat"
  • Ook autopark wil het niet doen in een parkeerhaven zonder duidelijke stoeprand. Dat doet de Parkassist van alle andere merken wel gewoon
  • Spotify kan een live-album niet zonder pauzes afspelen. Ook onthoudt hij niet waar je in een playlist bent gebleven als je even naar de radio hebt geluisterd
Wat me wel echt gaaf lijkt is het updaten van je auto met nieuwe software. Zo is het elke keer net of je een nieuwe auto hebt, met nieuwe functies om te proberen. Ik reken er ook op dat Tesla de softwarepunten wel oplost.

Ton
 
De zilveren strips kunnen ze afstellen, de ruit dat plakken heb ik ook. Maar mijn S uit 2015 heeft toch echt een regensensor voor de wissers en gaan dus automatisch. Dat autopark gebruik ik echt nooit hij wil teveel ruimte houden van de stoep en dan sta je dus half op de weg.

Wat ik de laatste dagen heb is dat ik niet meer met mijn App kan inloggen.
 
Hallo,

Ik heb een vraag. Is er iemand hier die de nieuwste versie 17.24.28/30 al heeft/gebruikt? Er gaat namelijk het gerucht dat het hier gaat om TomTom. Iemand die hier iets meer over kan vertellen?? Hoor het graag.
Welkom op TMC, G.
Er zijn elke dag tientallen geruchten over Tesla. Vooral de firmware/software en de updates in het bijzonder zijn geliefde onderwerpen.
Ga er maar van uit dat het allemaal speculatie is. Er zijn maar een paar mensen op TMC die echt van de hoed en de rand weten en die zijn erg spaarzaam (geworden) met daarover communiceren.
Laat dit vooral je enthousiasme voor het merk en de auto's niet temperen.
 
De zilveren strips kunnen ze afstellen, de ruit dat plakken heb ik ook. Maar mijn S uit 2015 heeft toch echt een regensensor voor de wissers en gaan dus automatisch. Dat autopark gebruik ik echt nooit hij wil teveel ruimte houden van de stoep en dan sta je dus half op de weg.

Wat ik de laatste dagen heb is dat ik niet meer met mijn App kan inloggen.

Ik ben bij het servicecenter in Tilburg geweest, en daar gaven ze aan niks aan de strips te kunnen doen. Ook niet aan het plakken van de ruit overigens. De regensensor doet het volgens hun op een AP2 auto echt nog niet. Ze konden ook niet aangeven wanneer wel.
De App doet het bij mij prima
 
Ik ben bij het servicecenter in Tilburg geweest, en daar gaven ze aan niks aan de strips te kunnen doen.
Ik had dit optische probleem met mijn eerste S ook, heel storend.
SeC Amsterdam heeft de chroom strips meerdere millimeters verplaatst. Ze doen dat met de hand en is in een minuut klaar. Als ze het in Tilburg niet willen of kunnen en je hebt een keer een ritje richting Amsterdam, bel Amsterdam gewoon.
 
Herkent iemand dit?
 

Attachments

  • IMG_0838.JPG
    IMG_0838.JPG
    295.6 KB · Views: 76
Tijd om mijn problemen ook maar eens in dit draadje te dumpen. Vanaf maart vorig jaar heb ik al last van een hoge fluittoon bij 70 en 130-135 km/u. Het gaat toch echt irriteren. Bij SeC Den Haag proberen ze het af te wimpelen met de smoes dat het binnen de specificaties valt (wat dat ook moge zijn.) Maar het is echt niet te harden. Ik moet dus nu wel te hard rijden ;) om niet gek te worden.
Daarnaast blijkt nu de voor-aandrijflijn vervangen te moeten worden. Als ik het stuur flink naar links draai komen er allemaal enge geluiden bij het rechtervoorwiel vandaan. Dit wordt volgende week door SeC Den Haag opgelost. Hopelijk ben ik dan ook af van de brom voorin bij vol accellereren. Want dat speelt ook nog.
Zo, dat lucht op.
 
Ik zeg het -na 3.250 berichten in dit topic- nog maar eens: 'Janken helpt'.

Het helpt de jankerds zelf (gedeelde smart/opluchting), alle eigenaren (informatie) en wellicht Tesla nog het meest (product- en procesverbetering).
 
Ik had dit optische probleem met mijn eerste S ook, heel storend.
SeC Amsterdam heeft de chroom strips meerdere millimeters verplaatst. Ze doen dat met de hand en is in een minuut klaar. Als ze het in Tilburg niet willen of kunnen en je hebt een keer een ritje richting Amsterdam, bel Amsterdam gewoon.
dat hoor je toch wel vaker dat er in Amsterdam problemen beter worden opgelost. Er gaan ook wel denk ik de meeste auto's heen en het hele Europese hoofdkantoor kijkt mee :)
 
dat hoor je toch wel vaker dat er in Amsterdam problemen beter worden opgelost. Er gaan ook wel denk ik de meeste auto's heen en het hele Europese hoofdkantoor kijkt mee :)

In Amsterdam zitten de jongens (en meiden - Marlou, Johannes, Arjan etc) van het eerste uur, eind 2013, begin 2014 zeg maar.. die zijn net zo sterk met het fenomeen verbonden als velen hier op het forum... Denk dat dat ook meespeelt.
 
Tijd om mijn problemen ook maar eens in dit draadje te dumpen. Vanaf maart vorig jaar heb ik al last van een hoge fluittoon bij 70 en 130-135 km/u. Het gaat toch echt irriteren. Bij SeC Den Haag proberen ze het af te wimpelen met de smoes dat het binnen de specificaties valt (wat dat ook moge zijn.) Maar het is echt niet te harden. Ik moet dus nu wel te hard rijden ;) om niet gek te worden.
Daarnaast blijkt nu de voor-aandrijflijn vervangen te moeten worden. Als ik het stuur flink naar links draai komen er allemaal enge geluiden bij het rechtervoorwiel vandaan. Dit wordt volgende week door SeC Den Haag opgelost. Hopelijk ben ik dan ook af van de brom voorin bij vol accellereren. Want dat speelt ook nog.
Zo, dat lucht op.

Beste Pvkeep,

Mag ik vragen hoeveel km er op de teller staat? Bij mij zijn het er 55.000 maar reeds 6 aandrijfassen en 2 front drive units later ben ik terug bij af met opnieuw brom/trilling onder acceleratie en krakende aandrijfassen tijdens het bochten rijden. Ik zag onlangs een filmpje van een gefrustreerde TeslaBjorn waarin hij een permanente fix aankondigde! Ik hoop dat het klopt... Voila, dat lucht op.

K.
Ps: Zijn de P100dl loaners al aangekomen?