Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register
This site may earn commission on affiliate links.
De wachttijden nemen inderdaad bizarre vormen aan. Ook bij mijn 5 maanden x is na 7000km het scherm vervangen gele streep. Ik had tevens vermeld dat de auto soms het gevoel geeft van een slippende koppeling bij het optrekken, ja meneer we hebben maar zoveel tijd voor deze vervanging en we weten niet als we daar naar kunnen kijken. Sta je dan met een 170k kostende auto. Ook bij het optrekken lijkt hij vermogen te missen en kon een S 85 net bijhouden.
 
deze manier heb je geen enkele klant tevreden tenzij de auto in perfecte nieuwstaat is, en dat is nooit het geval.
Ik kan in
redelijkheid accepteren dat er gebruiksporen op de dorpels zitten. Ik heb vaker een tweedehands auto gekocht maar nooit meegemaakt dat hij zo werd afgeleverd (ik reken de sloopautos uit mijn studententijd even niet mee)
Waarbij lichte steenslag natuurlijk wel ok is, en een lagere waarde vertegenwoordigt dan de garantie die je op een CPO krijgt.
Ik heb een mooie fotoshoot van binnen en buiten gekregen maar daar zijn de afwijkingen niet op te zien.
Tesla geeft zelf in zijn handleiding aan dat steenslag direct moet worden bijgewerkt. Vind het bizar dat ze daar dan wel een auto mee afleveren.
Heb overigens wel een mailtje van de tesla verkoper dat er geen schade aan de auto was.
 
Ik kan in
redelijkheid accepteren dat er gebruiksporen op de dorpels zitten. Ik heb vaker een tweedehands auto gekocht maar nooit meegemaakt dat hij zo werd afgeleverd (ik reken de sloopautos uit mijn studententijd even niet mee)

Ik heb een mooie fotoshoot van binnen en buiten gekregen maar daar zijn de afwijkingen niet op te zien.
Tesla geeft zelf in zijn handleiding aan dat steenslag direct moet worden bijgewerkt. Vind het bizar dat ze daar dan wel een auto mee afleveren.
Heb overigens wel een mailtje van de tesla verkoper dat er geen schade aan de auto was.
I’m on your side here ;-)

Bijwerken is de steenslag aanstippen met een lakstift, zodat er geen corrossie ontstaat. Ik bedoelde alleen te zeggen dat spuiten eventueel goedkoper is dan wat de garantie voor de komende tijd waard is. Heb je 2 jaar tot 160.000 of 4 jaar 80.000?

Mijn 2e CPO had ook steenslag, waarbij onder mijn druk het voorraam is vervangen, die zag er echt niet uit. De motorkap wilde tesla buiten polijsten niks aan doen.

Ik zou nogmaals aangeven dat je de auto niet gezien hebt voor aankoop en dat de huidige staat niet accepteert en heel duidelijk aangeven wat je gedaan wil hebben, bijvoorbeeld motorkap en bumper gespoten.
Ik denk dat je een heel eind komt, mocht je willen dan heb ik in een pm een mail adres voor je van een bestuurslid en in uiterst geval een goede advocaat gespecialiseerd in dit soort zaken. Met hem heb ik mijn 1e CPO kunnen inruilen na een jaar voor de 2e.
 
I’m on your side here ;-)

Heb je 2 jaar tot 160.000 of 4 jaar 80.000?

Ik denk dat je een heel eind komt, mocht je willen dan heb ik in een pm een mail adres voor je van een bestuurslid en in uiterst geval een goede advocaat gespecialiseerd in dit soort zaken. Met hem heb ik mijn 1e CPO kunnen inruilen na een jaar voor de 2e.

Thanks voor je support
Zat net op 21 dagen en heb daarom ook aangegeven dat ik als alles niet in goed overleg kan worden opgelost afzie van de aankoop. Er is toch sprake van een online aankoop? Dat betekend 21 dagen bedenktijd vanaf het moment van leveren?
Heb 2 jaar of 160k garantie
 
Ja, dat hoor ik ook wel vaker in het Engelse deel. Ik vind dat bizar. Ik koop geen tweedehands vloerkleed (kon even niets beters bedenken :)) zonder die eerst te zien, laat staan een auto. Als Tesla de auto niet eerst wil laten zien hebben ze blijkbaar wat te verbergen.

Ik vind die werkwijze ook bizar. Wat voor de een een drama is is voor de ander geen probleem en vice versa. op deze manier heb je geen enkele klant tevreden tenzij de auto in perfecte nieuwstaat is, en dat is nooit het geval.
Je kunt een auto op het moment dat je deze voor het eerst ziet en niet in orde vindt toch gewoon niet afnemen.
Ik zou Tesla de zaak eerst laten oplossen en dan nog een keer een aflevering plannen.
Het is algemeen bekend dat als je met een auto bij Tesla wegrijdt en je vindt later afwijkingen die de gebruiker ook zelf heeft kunnen veroorzaken, Tesla niet thuis geeft. Vlekken in bekleding, stoepschade aan velgen e.d moet je echt bij aflevering melden. Daarna is het helaas pindakaas, zelf aan den lijve ondervonden.
 
Je kunt een auto op het moment dat je deze voor het eerst ziet en niet in orde vindt toch gewoon niet afnemen.
Ik zou Tesla de zaak eerst laten oplossen en dan nog een keer een aflevering plannen.
Het is algemeen bekend dat als je met een auto bij Tesla wegrijdt en je vindt later afwijkingen die de gebruiker ook zelf heeft kunnen veroorzaken, Tesla niet thuis geeft. Vlekken in bekleding, stoepschade aan velgen e.d moet je echt bij aflevering melden. Daarna is het helaas pindakaas, zelf aan den lijve ondervonden.
Probleem is dat je met de verlichting bij tesla de vlekken in de bekleding niet kunt zien.
 
Probleem is dat je met de verlichting bij tesla de vlekken in de bekleding niet kunt zien.

Dat had ik dus ook! Sterker nog, zelfs buiten in de zon zag ik het niet. Pas tijdens het rijden zag ik een licht vlekje op de bijrijdersstoel en ook andere interieur puntjes.

Maar meteen doorgereden naar SeC Rotterdam en foto's laten maken. Nu is hij een ruim een week weg en hopelijk krijg ik heb morgen terug met alle punten verholpen.

Nu een 90D loaner, wit, 19", AP1. AP1 rijd toch echt anders, rijbaanwisselen mag altijd wat wel fijn is maar OMG afremmen voor stilstaande auto's bij het stoplicht is gewoon een beetje angstig. Gaat veel te laat beginnen met remmen. Ook heb ik het gevoel dat AP1 wat meer heen en weer gaat op de rijbaan maar inmiddels meer kilometers gereden met de loaner volgens mij :)

Verder heeft deze loaner ook wat mankementjes. Deurhandle bijrijder stuk, opendak moet eens grondig gesmeerd worden en continue verbindingsissues op het mobiele netwerk waardoor Spotify vaak hangt. Geen verlichting in de zonneklep vind m'n vriendin nogal een beperking :)
 
  • Funny
Reactions: job-lek
Probleem is dat je met de verlichting bij tesla de vlekken in de bekleding niet kunt zien.
De led zaklantaarn bestaat echt al een tijdje hoor ;)
De Tesla onder de zaklantaarns, zie hieronder.
image.png
 
Last edited:
Het is algemeen bekend dat als je met een auto bij Tesla wegrijdt en je vindt later afwijkingen die de gebruiker ook zelf heeft kunnen veroorzaken...

De led zaklantaarn bestaat echt al een tijdje hoor ;)..

Ik ken je niet persoonlijk Wim maar ik hoop, en vermoed op basis van de knipoog ook een beetje, ten zeerste dat dit grapjes zijn.
 
  • Disagree
Reactions: Barend
dan is de volgende quote naar mijn idee enorm op zijn plaats:

Voor 130k mag je zeuren, heel veel zeuren. Het is natuurlijk ff slikken voor Tesla dat de early adopters, oftewel fans, nu plaats maken voor 'echte klanten' die weinig waarde hechten aan het pionieren maar meer aan kwaliteit en service. Er moet dus echt een tandje bij in afwerking, voorraad en service. Hoe goed het produkt ook is, klanten herinneren zich vooral service, met name slechte service.

Ondanks dat ik gigantische fan ben van Tesla en Elon, ben ik het hier volledig mee eens. Ik hoop dan ook dat ze dit op korte termijn gaan oplossen voor the future of Tesla..
Ik heb zelf nog nooit bij een nieuwe auto met een ledlampje de auto hoeven nalopen, niet bij C-merken, B-merken of A-merken (overigens gelukkig ook niet bij mijn Model S).
 
De behandeling van klanten door Tesla is ongelofelijk slecht, men spreekt elkaar tegen over oorzaken en de legal afdeling reageert ook niet. Ik ga er maar eens een advocaat op af sturen om schadevergoeding te eisen.
Ik ken je specifieke probleem niet. Tesla doet zijn uiterste best om problemen op te lossen. De druk om veel auto's einde kwartaal af te leveren veroorzaakt slordigheden die over het algemeen altijd worden opgelost.
Problemen die bij de aflevering aan het licht komen moeten wel duidelijk worden vastgelegd.
Doe je dit als klant niet en je komt later terug met vlekken in de bekleding of een beschadigde velg, dan zul je bot vangen.

Kom je er met Tesla niet uit, dan is een brief van een advocaat inderdaad nogal eens een wake-up call voor Tesla.
En ook hier is enige assertiviteit een pré.
 
Voor coulance en medewerking hoef je ook niet bij Pon (importeur Volkswagen, Audi, ...) aan te kloppen. Daar zijn ook genoeg drama's geweest (en nog gaande) met distributiekettingen, verstopte olieschraapveren, Bosch CP4 hogedrukpompen, ... Pas na heel veel klachten, consumentenorganisaties en rechtzaken komen die langzaam over de brug.

Ook bij mijn Apple producten heb regelmatig problemen gehad die in eerste instantie niet onder garantie vielen (loslatende GPU, accu-problemen, ...) en daarvoor soms dure reparaties heb moeten laten uitvoeren. De eerlijkheid gebied mij te zeggen dat voor al deze reparaties uiteindelijk een coulanceregeling is geweest, waar ik schadeloos ben gesteld. Het had alleen niet zo lang hoeven duren, want echt heel internet stond vol met deze ellende.

Overigens ontslaat dit Tesla niet van het fatsoenlijk oplossen van de problemen en het verbeteren van de verschillende processen. Wel een verschil met Tesla is dat dit vaak echte productfouten zijn en bij Tesla lijkt het vaker fout te gaan tijdens het productieproces. De ergste kinderziektes lijken wel uit de Model S te zijn. Met de concurrentie van de Audi e-Tron ben ik wel heel benieuwd wat Tesla gaat doen. Ik ga zeker even bij Audi kijken als die wagen uit is.

Ik ben vorige week bij Tesla geweest en alle issues die ik had zijn serieus bekeken en lijkt er ook een passende oplossing voor te komen. Jammer dat het niet in één keer goed is, maar als het correct wordt opgelost dan is het ook goed.
 
Mijn probleem is dat ze iets kapot gemaakt hebben waardoor ik de auto niet kon gebruiken. Ik heb er alles aan gedaan om te zorgen dat ze het op konden lossen maar ben dus een dag omzet kwijt. Die wil ik vergoed hebben.

En de manier waarop ze hier mee om gaan is liegen over de oorzaak en alles vertragen.
Tesla zal in zijn leveringsvoorwaarden hebben opgenomen dat gevolgschade niet voor hun rekening komt.
Wel zou Tesla je een vervangende auto moeten vergoeden. Meer zit er vrees ik niet in.
 
  • Helpful
Reactions: Geendiesel