Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register
This site may earn commission on affiliate links.
0986CE16-4015-49E5-9E0C-FAC7BF27C6EE.jpeg
Nou Job LEK... dak gaat prima dicht, maar bij dit soort auto's is "dicht" een relatief begrip..
Deze lekt alleen als ik de hogedrukspuit net onder het dak zet maar is misschien net wat nieuwer dan die van jou ;-)
 
Beetje off topic en schrale teoost voor wie wacht op service, maar Tesla is niet alleen met problemen qua service termijnen. Mijn iphone heeft een nieuwe batterij nodig. Ik probeer al weken een slot te vinden in een apple store ben niet kieskeurig, alkes in de driehoek Brussel, Gent, Antwerpen is ok. Nooit is er een slot vrij. Ze geven maar slots voor een week ver schijnt het, maar ik heb er nog nooit een vrij weten staan.
En dit voor de keizer van de user experience. Bestaat er niet zoiets als een legale verplichting om in onderhoud te voorzien.
 
OT
Beetje off topic en schrale teoost voor wie wacht op service, maar Tesla is niet alleen met problemen qua service termijnen. Mijn iphone heeft een nieuwe batterij nodig. Ik probeer al weken een slot te vinden in een apple store ben niet kieskeurig, alkes in de driehoek Brussel, Gent, Antwerpen is ok. Nooit is er een slot vrij. Ze geven maar slots voor een week ver schijnt het, maar ik heb er nog nooit een vrij weten staan.
En dit voor de keizer van de user experience. Bestaat er niet zoiets als een legale verplichting om in onderhoud te voorzien.
Hier in Nederland ging ik doorgaans naar de Officiële Marokkaan, wiens reeks van 14-jarige neefjes voldoende kleine handjes hadden om met kleine gereedschapjes in de steeds kleiner wordende gsm-toestellen te peuteren. Accu's, schermpjes, plugjes vervangen, alles voor 1 of 2 tientjes en klaar terwijl je wacht. Totdat de neefjes iets anders zijn gaan doen en hij verdween. Inmiddels was ik 'over' op Apple en ging braaf naar de grote telecomwinkel en betaalde veelvouden van de vroegere prijzen. Bij een barst in het scherm werd € 245 me te gortig en klaagde ik bij mijn Marokkaanse kapper, waar zijn landgenoten gebleven waren. Zijn verhaal bracht me weer op het rechte pad; er was inmiddels een Officiële Afghaan geopend in het dorp! Die heeft dezelfde dag het scherm vervangen voor iets meer van de helft van die prijs en het toestel kon des avonds na sluitingstijd (19:30) weer opgehaald worden. Bij de grote winkel was ik het toestel twee weken kwijt geweest vanwege opsturen en zo. Inmiddels heeft de Afghaan al heel wat snoertjes en spulletjes mogen leveren en al twee keer een accu vervangen. Klein geluk bleek dichterbij dan ik dacht.

Dit zal in België vast ook wel haalbaar zijn.
 
OT

Hier in Nederland ging ik doorgaans naar de Officiële Marokkaan, wiens reeks van 14-jarige neefjes voldoende kleine handjes hadden om met kleine gereedschapjes in de steeds kleiner wordende gsm-toestellen te peuteren. Accu's, schermpjes, plugjes vervangen, alles voor 1 of 2 tientjes en klaar terwijl je wacht. Totdat de neefjes iets anders zijn gaan doen en hij verdween. Inmiddels was ik 'over' op Apple en ging braaf naar de grote telecomwinkel en betaalde veelvouden van de vroegere prijzen. Bij een barst in het scherm werd € 245 me te gortig en klaagde ik bij mijn Marokkaanse kapper, waar zijn landgenoten gebleven waren. Zijn verhaal bracht me weer op het rechte pad; er was inmiddels een Officiële Afghaan geopend in het dorp! Die heeft dezelfde dag het scherm vervangen voor iets meer van de helft van die prijs en het toestel kon des avonds na sluitingstijd (19:30) weer opgehaald worden. Bij de grote winkel was ik het toestel twee weken kwijt geweest vanwege opsturen en zo. Inmiddels heeft de Afghaan al heel wat snoertjes en spulletjes mogen leveren en al twee keer een accu vervangen. Klein geluk bleek dichterbij dan ik dacht.

Dit zal in België vast ook wel haalbaar zijn.

Ik denk dat het ondertussen wel gemeengoed is dat de officiele Afghaan, Marrokaan,... enkel met goedkope Alibaba nepschermpjes werken. Gevolg: touchscreen en ontvangst zijn meestal om zeep. Waar Phil het wellicht over heeft is een aktie waar bij sommige oudere Iphones voor een relatief lage prijs een originele batterij geplaatst kan worden. Bij Switch is het 38euro geloof ik.
 
Ik denk dat het ondertussen wel gemeengoed is dat de officiele Afghaan, Marrokaan,... enkel met goedkope Alibaba nepschermpjes werken. Gevolg: touchscreen en ontvangst zijn meestal om zeep. Waar Phil het wellicht over heeft is een aktie waar bij sommige oudere Iphones voor een relatief lage prijs een originele batterij geplaatst kan worden. Bij Switch is het 38euro geloof ik.
Volgens mij halen er ook genoeg hun spulletjes bij een vertrouwd adres als dat van @LuckyLuke. Je moet inderdaad niet de eerste de beste zolderkamerpiloot hebben, maar gewoon de betrouwbaar gebleken man/vrouw.
 
  • Like
Reactions: job-lek
Even andere vraag weet niet of het janken is, maar de afgelopen dagen veel onderweg geweest en bij elke keer veel en langdurige regen na een uur de melding dat auto-lane change niet beschikbaar was wegens beperkt zicht. is dit een kwestie van autowassen?
Kreeg nog andere foutmeldingen mbt het niet beschikbaar zijn van autopilot en dergelijke maar die weet ik niet meer.

Vraag van mij is, is dit normaal gedrag bij regen/motregen?
 
Even een vraag: hoe is jullie ervaring met de telefoon in de nieuwe S 75d 2019?
In mijn S85 werkte dit uitstekend. Nu moet ik het volume erg hoog zetten: 8-9, en ben ik zelf zeer slecht te verstaan krijg ik te horen. Vrijdag noemde iemand het alsof ik in een aquarium zat en de bubbeltjespomp beter te horen was dan mijn stem.
Ook heb ik regelmatig een harde toon schriek... over de speakers.
En nog maar een: ik hoor een soms soort knettergeluid in of bij de B-stijl.
 
Inderdaad, Ik heb na een half jaar melding gemaakt van los zittende matten, het klittenband systeem werkte gewoon niet meer.
Bestellen duurde wel lang, maar gewoon vervangen door Tesla, en op de order stond:
- Concern: Customer: Floor mat folding over on itself.
- Corrections: Install 3rd Generation Floor Mats

Echt geweldig, 3rd generation floor mats!!! en inderdaad, ze zitten muurvast.
Ik mocht het oude setje van de Mobile Service monteur houden voor de paar sneeuwdagen die we misschien gaan krijgen..
Dat laatste moet dan eigenlijk weer in het goede service ervaringen topic :)

Nu ik toch bezig ben... de matten; waar heeft Elon die op Alibaba gescoord? Voor een Premium merk is de kwaliteit dramatisch. Ze slijten kapot in 3 maanden. Iets om aanhangig te maken?
Nee, je krijgt gewoon nieuwe/betere wanneer je daarom vraagt.
Alle problemen die je tegenkomt zijn doorgaans al bekend bij Tesla, inclusief de oplossing.
 
Afgelopen vrijdag een setje winterwielen laten monteren en na 10min rijden de TPMS gereset zoals beschreven in de manual.
Vervolgens een melding terug in de MCU dat dit was gelukt maar er is geen bandenspanning af te lezen in het dashboard.
Nog een paar keer geprobeerd maar geen soelaas totdat er een melding kwam dat in contact moest opnemen met het SeC voor de TPMS.

Ik gebeld en toen kreeg ik de melding dat deze melding heel normaal is en soms wel een week blijft staan totdat de TPMS uit zichzelf weer zou moeten gaan werken. Dus gaan we deze week maar met continu een foutmelding rijden.
 
Even andere vraag weet niet of het janken is, maar de afgelopen dagen veel onderweg geweest en bij elke keer veel en langdurige regen na een uur de melding dat auto-lane change niet beschikbaar was wegens beperkt zicht. is dit een kwestie van autowassen?
Kreeg nog andere foutmeldingen mbt het niet beschikbaar zijn van autopilot en dergelijke maar die weet ik niet meer.

Vraag van mij is, is dit normaal gedrag bij regen/motregen?

Als het regent e.d. hem ik ook al een paar keer gehad met V9 dat autosteer niet aan wilde.
Met V8 nooit gehad maar die gaf weer veel last met phantom breaking.

Ik heb dan ook liever dat hij autosteer weigert dan dat hij foute dingen gaat doen.
 
Inderdaad, Ik heb na een half jaar melding gemaakt van los zittende matten, het klittenband systeem werkte gewoon niet meer.
Bestellen duurde wel lang, maar gewoon vervangen door Tesla, en op de order stond:
- Concern: Customer: Floor mat folding over on itself.
- Corrections: Install 3rd Generation Floor Mats

Echt geweldig, 3rd generation floor mats!!! en inderdaad, ze zitten muurvast.
Ik mocht het oude setje van de Mobile Service monteur houden voor de paar sneeuwdagen die we misschien gaan krijgen..
Dat laatste moet dan eigenlijk weer in het goede service ervaringen topic :)

Toch eens informeren, ik was er eind november en toen kreeg ik deze.. (spoiler-alert: ik kreeg niks dus) :

- Concern: Customer: All weather floor mat will not anchor down. LF the mat does not anchor it is completely loose.
- MISC Items: NO LABOR PERFORMED customer is informed about this

In oudere modellen zouden ze makkelijk een ander type verbinding aan kunnen leggen, dat kan in mijn model (MX100D van mei 2018) niet meer? Echt bij elke rit mag ik nadien de mat weer terug op zijn plek leggen, het is gelukkig nog niet zo erg als in m'n S90PD loaner, dat de mat gewoon los lag en ander je stroom- en rempedaal kon ophopen.. Iemand hier met een MX die soortgelijke uitdagingen heeft met de matten?
 
  • Love
Reactions: clrx