Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register
This site may earn commission on affiliate links.
Zo, inmiddels 16.000km gereden na mijn niet fijne in ontvangstname bij de aflevering.
Vandaag naar Duiven gebracht met het volgende lijstje
i-nterval ruitenwisser is niet bruikbaar
-3 keer per dag centrale scherm moeten resetten als ik internet wil.
-muziek die af en toe hapert
-knakken van de voorschokbrekers
-linker voorwiel is steeds zwart van remstof en rechts niet
-linker spiegel ontwasemt pas na 5 km
-linker spiegel gaat zo traag naar beneden met achteruitrijden dat ik al geparkeerd ben
-achteruitkijk camera doet in donker niets en/of achteruitrijlampjes zijn te zwak
-uitlijning omdat de achterbanden aan de buitenkant afslijten
-autopilot gaat soms zwalken in filerijden en moet ff uitgezet worden

-tja en verbruik met de 75D op 19 inch is gelijk aan mijn P85+ op 21 inches
kom met keurig aan de snelheid en nooit hoger dan 120km op gemiddelde van 221 wh/km
Nog nooit onder de 200 wh/km gezien.

Op dit moment heb ik nog steeds spijt mijn mooie bruine P-85+ ingeruild te hebben.
 
-3 keer per dag centrale scherm moeten resetten als ik internet wil.
-muziek die af en toe hapert
-knakken van de voorschokbrekers
-achteruitkijk camera doet in donker niets en/of achteruitrijlampjes zijn te zwak

Denk dat velen deze punten met je delen. Ik vind de achteruitrijverlichting ook echt totaal onbruikbaar. Niet via de camera maar ook niet via de spiegels.

Voorschokbrekers beginnen bij mij nu ook steeds meer te kraken waar het in het begin marginaal was.

Verder is de browser ook echt brak als je die daadwerkelijk wilt gebruiken. Super onstabiel en dan moet je inderdaad weer resetten. Super hinderlijk!

De andere problemen heb ik (gelukkig) niet. Ik zit momenteel op 2018.44 maar zie dat er alweer een tijdje 2018.48 en 2018.46.2 uit zien. Ik had verwacht dat ik 2018.46.2 al zou hebben gekregen omdat al meer dan 50% van de AP2.5 S/X en op die versie zit.
 
Denk dat velen deze punten met je delen. Ik vind de achteruitrijverlichting ook echt totaal onbruikbaar. Niet via de camera maar ook niet via de spiegels.

Voorschokbrekers beginnen bij mij nu ook steeds meer te kraken waar het in het begin marginaal was.

Verder is de browser ook echt brak als je die daadwerkelijk wilt gebruiken. Super onstabiel en dan moet je inderdaad weer resetten. Super hinderlijk!

De andere problemen heb ik (gelukkig) niet. Ik zit momenteel op 2018.44 maar zie dat er alweer een tijdje 2018.48 en 2018.46.2 uit zien. Ik had verwacht dat ik 2018.46.2 al zou hebben gekregen omdat al meer dan 50% van de AP2.5 S/X en op die versie zit.

Met de 2018.46.2 gaat dit niet verbeteren. Ik heb hem gepushed gekregen i.v.m. veel van deze klachten maar zonder enig effect.
Dat de connectie problemen weer terug zijn is erg gek omdat ze dit net bij de laatste versies van de V8 onder controle hadden.

Met versie 2018.46.2 is het wel zo dat hij lastiger op autosteer wil.
 
Ik heb het gevoel dat AP lastiger activeerde sinds een aantal weken maar nog niet gecorreleerd aan de software update maar dat zou dan al in 2018.44 zitten.....

Het kan wellicht ook aan het weer liggen maar net als het lastiger activeren van de AP weigert ook de regensensor nu volledig dienst met de 2018.46.2 en is ook de internet verbinding slechter de laatste tijd.
 
Afgelopen vrijdag een setje winterwielen laten monteren en na 10min rijden de TPMS gereset zoals beschreven in de manual.
Vervolgens een melding terug in de MCU dat dit was gelukt maar er is geen bandenspanning af te lezen in het dashboard.
Nog een paar keer geprobeerd maar geen soelaas totdat er een melding kwam dat in contact moest opnemen met het SeC voor de TPMS.

Ik gebeld en toen kreeg ik de melding dat deze melding heel normaal is en soms wel een week blijft staan totdat de TPMS uit zichzelf weer zou moeten gaan werken. Dus gaan we deze week maar met continu een foutmelding rijden.
Resetten hoeft niet handmatig, dat verloopt automatisch. Je hoeft na enkele kilometers allen de automatische reset te bevestigen.
Daarna gaat bij mij de melding onmiddellijk weg en komt niet meer terug tot de volgende bandenwissel.
 
Het kan wellicht ook aan het weer liggen maar net als het lastiger activeren van de AP weigert ook de regensensor nu volledig dienst met de 2018.46.2 en is ook de internet verbinding slechter de laatste tijd.
Gisteravond in de stromende regen teruggereden uit Arnhem (E-laad evenement).
AP1 had moeite om de strepen op de weg te zien, ikzelf trouwens ook.
Zo lang er een voertuig voor je rijdt blijft ie, ook zonder enige streep te zien, deze trouw volgen. Het autootje in je instrumentenpaneel wordt dan blauw.
Neemt dan overigens ook een afslag die je voorligger neemt, maar ik graag voorbij wil rijden.
Al met al onder extreem slechte condities nog steeds een nuttige hulp.
 
Gisteravond in de stromende regen teruggereden uit Arnhem (E-laad evenement).
AP1 had moeite om de strepen op de weg te zien, ikzelf trouwens ook.
Zo lang er een voertuig voor je rijdt blijft ie, ook zonder enige streep te zien, deze trouw volgen. Het autootje in je instrumentenpaneel wordt dan blauw.
Neemt dan overigens ook een afslag die je voorligger neemt, maar ik graag voorbij wil rijden.
Al met al onder extreem slechte condities nog steeds een nuttige hulp.

Bij mij lukt het al lastig als ik op een tweebaansweg voor de rotonde in de file rij op AP, de rotonde even zelf stuur en dan na de rotonde hem weer in de file op AP wil zetten. Het was koud en donker maar verder een perfect zicht een ook de belijning is daar zo goed als nieuw en perfect zichtbaar.
Pas een paar honderd meter verder kruipen in de file met een ruime tussenruimte tot de voorganger kwam de AP weer beschikbaar.
Het is een weg die ik dagelijks rij en vandaar ook dat ik weet dat het daar normaal nooit een probleem was om op de AP te rijden.

Een EAP kijkt niet naar de voorganger om de richting te bepalen. Als heel kort achter je voorganger staat wil hij wel eens weigeren maar dat was hier niet het geval. Je moet dan overigens ook wel heel kort achter je voorganger staan.
 
Een EAP kijkt niet naar de voorganger om de richting te bepalen. Als heel kort achter je voorganger staat wil hij wel eens weigeren maar dat was hier niet het geval.

Correctie, AP1 doet dit wel, AP2+ doet dit (helaas) niet. Zo kan AP1 prima op de snelweg in de sneeuw file rijden. In sommige aspecten is AP1 nog steeds beter.
 
Correctie, AP1 doet dit wel, AP2+ doet dit (helaas) niet. Zo kan AP1 prima op de snelweg in de sneeuw file rijden. In sommige aspecten is AP1 nog steeds beter.

Ik kan het niet vergelijken maar ik ben onder de indruk na de nieuwste update 46.2. Tijdens zware regen met windstoten en slecht zicht als op rails over de A1 maximum snelheid 130km/h. Geen gebounce etc etc.

Hw2,5 ap2
 
Haha, ik begin er aan te wennen dat je niet in een auto rijdt maar in een PC op wielen...
Erg apart dat de softwareproblemen niet bij iedereen gelijk zijn.

Verder is het een heerlijke rijdende PC, maar mijn grootste ergernis is het afdekklepje van de trekhaak. Is er niet zonder gereedschap uit te halen en terugzetten is lastiger dan een draad door een naald wurmen.
 
Mysterie opgelost... Probleem bleek een verstopte dakgoot (je verzint het niet....:)) te zijn waardoor regenwater doorsijpelde in de carrosserie. Bij nadere inspectie bleek niet alleen de gordel nat maar ook de mat/vloerbedekking in de trunk doorweekt te zijn. Allemaal weer netjes opgelost door onze vrienden in Tilburg, hulde!

@SMU al tijdje geleden, maar hoe is dit uiteindelijk gefikst?

Kom er net achter bij wat schoonmaken van de trunk dat in de 'kelder' de onderliggende, onderliggende mat (heel) nat is. Het komt ook ergens van onderuit, want de stoffen en 'winter' mat zijn beide droog. Dit lijkt mij niet normaal. Is dit hetzelfde als wat jij had of lag bij jou de nattigheid 'hogerop' ? Of iemand anders dit al meegemaakt?
Ziet er zo uit:
20181212_155059.jpg
 
maar mijn grootste ergernis is het afdekklepje van de trekhaak. Is er niet zonder gereedschap uit te halen en terugzetten is lastiger dan een draad door een naald wurmen.
Ik vind de afdekklep verwijderen en weer terugplaatsen nog het eenvoudigste deel van het bevestigen van de trekhaak. Bij mijn X is de passing van de haak in de vatting zo nauw dat de vergrendelingspallen niet uit zichzelf naar buiten gaan. De oplossing: een grote rubberhamer. Hiermee een flinke knal tegen de haak en de pallen komen netjes op de goede plek naar buiten, waarmee de trekhaak vast zit.
Ook voor het weer verwijderen van trekhaak moet enig geweld worden gebruikt.
 
@SMU al tijdje geleden, maar hoe is dit uiteindelijk gefikst?

Kom er net achter bij wat schoonmaken van de trunk dat in de 'kelder' de onderliggende, onderliggende mat (heel) nat is. Het komt ook ergens van onderuit, want de stoffen en 'winter' mat zijn beide droog. Dit lijkt mij niet normaal. Is dit hetzelfde als wat jij had of lag bij jou de nattigheid 'hogerop' ? Of iemand anders dit al meegemaakt?
Ziet er zo uit: View attachment 360350

Dit lijkt toch wel anders dan mijn probleem. Mijn kelder was gewoon droog en de nattigheid kwam van boven. Wat zegt het SeC? Bij mij heeft het SeC de goot schoon gemaakt en alle matten en riemen vervangen.
 
Last edited:
  • Helpful
Reactions: SpeedyEddy
Dit lijkt toch wel anders dan mijn probleem. Mijn kelder was gewoon droog en de nattigheid kwam van boven. Wat zegt het SeC? Bij mij heeft het SeC de goot schoon gemaakt en alle matten en riemen vervangen.
Bedankt voor je reactie. Dat klinkt toch wel anders, van boven ipv van beneden. SeC zegt dat het geen bekend euvel is en moeilijk om zo in te schatten. Ik heb een afspraak staan op 3 januari in Duiven. Hopelijk niks te ernstig.
 
Bij mijn X is de passing van de haak in de vatting zo nauw dat de vergrendelingspallen niet uit zichzelf naar buiten gaan.

Dat ontdekte ik meteen nadat ik de X had opgehaald. Natuurlijk moest ik die avond iets ophalen met de aanhanger maar de haak ging er niet in. Even geprobeerd bij een andere X, lag helaas niet aan de haak. Dus meteen die andere X maar geleend.
De volgende dag terug naar Tilburg gegaan en die hebben het opgelost. Geen probleem meer nu. Zou het dus zeker even laten oplossen, dan is het klepje weer het lastigste...
 
Ik heb last van een koude luchtstroom in mijn MX. Aan de bestuurders kant komt koude lucht van buiten binnen voelbaar bij de voeten en je gehele linker kant. Heb dit gemeld bij de beurt maar enige wat ze gedaan hebben is kijken of het airco systeem een foutmelding geeft. Ik baal ervan dat ik in een € 137.200,- kostende auto zit te vernikkelen ook al zet ik de temperatuur op 24gr (zonder range mode aan). Ik heb het idee dat er koude lucht via de deurrubbers naar binnenkomt. Zijn er meer MX rijders die dit ervaren (of hebben gehad en waarbij het is opgelost)?
 
Ik heb last van een koude luchtstroom in mijn MX. Aan de bestuurders kant komt koude lucht van buiten binnen voelbaar bij de voeten en je gehele linker kant. Heb dit gemeld bij de beurt maar enige wat ze gedaan hebben is kijken of het airco systeem een foutmelding geeft. Ik baal ervan dat ik in een € 137.200,- kostende auto zit te vernikkelen ook al zet ik de temperatuur op 24gr (zonder range mode aan). Ik heb het idee dat er koude lucht via de deurrubbers naar binnenkomt. Zijn er meer MX rijders die dit ervaren (of hebben gehad en waarbij het is opgelost)?
Ik merk in mijn X soms een koude luchtstroom als ik een bocht maak. Dat duurt maar kort, dus niet echt een probleem.

Wat mij meer stoort is dat, bij dit koude weer, de ramen beslaan. Zeker met meerdere mensen aan boord. Range mode staat uit. Remedie is de blower op de ramen te zetten, knopje aan, probleem opgelost. Maar dan krijg je koude voeten, want daar gaat geen warmte meer naar toe.

Het komt erop neer dat je iedere 5 minuten de warmterichting moeten afstellen van ramen naar voeten en 5 minuten later weer terug. Bijzonder irritant en zelfs gevaarlijk, want dit kachel-gepruts leidt je aandacht af van het verkeer.

We hebben een auto van ruim meer dan een ton, maar sommige eigenschappen zijn van het niveau van een Lada.

Het zou overigens een EV-kwaal kunnen zijn, niet per se een Tesla kwaal. Het ontbreken van motorwarmte in combinatie met een krap bemeten verwarming.