Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register
This site may earn commission on affiliate links.
Ik merk in mijn X soms een koude luchtstroom als ik een bocht maak. Dat duurt maar kort, dus niet echt een probleem.

Wat mij meer stoort is dat, bij dit koude weer, de ramen beslaan. Zeker met meerdere mensen aan boord. Range mode staat uit. Remedie is de blower op de ramen te zetten, knopje aan, probleem opgelost. Maar dan krijg je koude voeten, want daar gaat geen warmte meer naar toe.

Het komt erop neer dat je iedere 5 minuten de warmterichting moeten afstellen van ramen naar voeten en 5 minuten later weer terug. Bijzonder irritant en zelfs gevaarlijk, want dit kachel-gepruts leidt je aandacht af van het verkeer.

Bij mijn X heb ik hier nauwelijks last van. Soms een korte tijd als we net wegrijden. Remedie is dubbelklikken op "voorruitverwarming" zodat de ventilator op high gaat. Meestal is een seconde of 30 genoeg, dan kan de climate control weer op auto.
 
Beslaan doet mijn S alleen als ook de airco uitstaat.

Als je de auto op 19-20C stookt en dan de airco uit zet dan beslaat deze niet meer.
Je kunt verder zelf ook instellen dat hij zowel op ramen, interieur blowers en op je voeten tegelijk moet blazen.
Standje 4-5 moet ruim voldoende zijn in een X lijkt mij waar standje 3-4 meestal al genoeg is.
 
Ik heb in onze auto last van een kraak in de buurt van de binnenspiegel. Hij wordt steeds erger en ik hoor hem alleen als de auto oneffenheden moet opvangen, dus vooral binnen de bebouwde kom. Ik ben naarstig op zoek naar waar het aan ligt, maar ik kom er niet achter. Dak open of dicht maakt niet uit. Heeft iemand anders hier ook last van?
 
Ik heb in onze auto last van een kraak in de buurt van de binnenspiegel. Hij wordt steeds erger en ik hoor hem alleen als de auto oneffenheden moet opvangen, dus vooral binnen de bebouwde kom. Ik ben naarstig op zoek naar waar het aan ligt, maar ik kom er niet achter. Dak open of dicht maakt niet uit. Heeft iemand anders hier ook last van?
Wordt het dan niet stilletjes aan tijd voor een nieuwe, J. ? :D
 
Als je de auto op 19-20C stookt en dan de airco uit zet dan beslaat deze niet meer.

Met Range Mode aan beslaat deze eerder maar gewoon bij het wegrijden de blower op defog zetten, dak op een kiertje en alle ramen ook en binnen no-time is het grootste gedeelte door de drogere buitenlucht verdwenen. Raampjes dicht en het op temperatuur laten komen.

Of.... voor verwarmen met het dak op een kiertje.
 
Ik heb in onze auto last van een kraak in de buurt van de binnenspiegel. Hij wordt steeds erger en ik hoor hem alleen als de auto oneffenheden moet opvangen, dus vooral binnen de bebouwde kom. Ik ben naarstig op zoek naar waar het aan ligt, maar ik kom er niet achter. Dak open of dicht maakt niet uit. Heeft iemand anders hier ook last van?

Heb dat ook gehad. Rubber afsluiting had volgens het SeC onderhoud nodig.
Klonk echter absoluut niet zo.
Weet niet wat ze gedaan hebben om het op te lossen.
 
  • Informative
Reactions: Janwillem
Bij mijn X heb ik hier nauwelijks last van. Soms een korte tijd als we net wegrijden. Remedie is dubbelklikken op "voorruitverwarming" zodat de ventilator op high gaat. Meestal is een seconde of 30 genoeg, dan kan de climate control weer op auto.

Op langere ritten kwam het altijd terug, zeker als je niet alleen in de auto zat. En dan blijf je heen weer gaan tussen koude voeten en de voorruit dampvrij houden...
teslabjorn die isoleert het bovenste deel van zijn voorruit, er zal wel een goede reden voor zijn.
In een tesla kost het drogen van de lucht veel energie dus zal het beperkt worden. Eerst koelen om dan weer elektrisch te verwarmen is pijnlijk indien er geen warmtepomp is...
 
Gewoon zelf even de verwarming handmatig op zowel je voeten als de voorruit zetten.

Ja, de climate controle doet het niet altijd even handig. Zoals recirculeren aan zetten als het koud en vochtig is....
Dit heeft echter niets met een gebrek aan capaciteit te maken.

De buitenlucht is als het koud is veel droger dan wanneer het warm is. Immers warme lucht kan veel meer vocht bevatten dan koude lucht. Dit is immers de oorzaak van vocht op je ruit. Vocht in de warme lucht condenseert op de koude ruit.

Dus gewoon even handmatig instellen. Lucht naar voorruit, lucht naar voeten en lucht in het midden.
Ventilator op standje 4-5, temperatuur op 19-20C, airco uit en je ruiten blijven schoon en je hebt ook geen koude voeten.

Ja, het is jammer dat je even handmatig moet doen maar zoals voor zoveel zal er nog wel een update voor komen;)


PS een (lucht)warmtepomp werkt ook nauwelijks als het koud is en kan niet drogen en verwarmen tegelijk.
Immers voor het drogen moet deze op koelen staan...
 
Tesla wederom gemaild met foto's omdat de water lekkage erger wordt . Vanmorgen uit me nachtdienst stoel nat en plek groter bij mijn binnen bekleding zie foto .

De vorige Keer kreeg ik reactie dat ik de rails moest schoonmaken. Of ik uit ei kom? , ik maak regelmatig rail / randen schoon en loop de rubbers na .

Ik blijf er bij dat met zo dure auto en geen achter af inbouw schuif raam niet mag voorkomen . Ik ben benieuw naar hun reactie .
 

Attachments

  • 20181221_070328.jpg
    20181221_070328.jpg
    355.8 KB · Views: 65
  • Informative
Reactions: ramonneke
Ik ben er achter waar bij mij de koude luchtstroom vandaan komt. Heb een sjaal van mijn dochter tussen de linker voordeur gedaan, van links onder tot aan het kleine driehoekige ruitje bij de spiegel, en het was weg. Rubbers zien er op het oog goed uit. Wellicht komt het dus door slechte afstelling van de deur. Ik kan in ieder geval het Sec iets specifieker melden waar het probleem ligt... to be continued dus.
 
  • Informative
  • Like
Reactions: Maarten and woes
Tesla wederom gemaild met foto's omdat de water lekkage erger wordt . Vanmorgen uit me nachtdienst stoel nat en plek groter bij mijn binnen bekleding zie foto .

De vorige Keer kreeg ik reactie dat ik de rails moest schoonmaken. Of ik uit ei kom? , ik maak regelmatig rail / randen schoon en loop de rubbers na .

Ik blijf er bij dat met zo dure auto en geen achter af inbouw schuif raam niet mag voorkomen . Ik ben benieuw naar hun reactie .

Ik heb nog geen Tesla dus ik kan je niet echt helpen maar bij veel auto's zitten er afvoer pijpjes die het water dat rond het dak komt naar beneden afvoert. Die kunnen verstopt raken en daar door blijft er dan water rond de rubbers staan waardoor ze gaan lekken. Ik denk dat ze aan beide kanten vooraan zitten want dit lijken mij de laagste punten.
 
Tesla wederom gemaild met foto's omdat de water lekkage erger wordt . Vanmorgen uit me nachtdienst stoel nat en plek groter bij mijn binnen bekleding zie foto .

De vorige Keer kreeg ik reactie dat ik de rails moest schoonmaken. Of ik uit ei kom? , ik maak regelmatig rail / randen schoon en loop de rubbers na .

Ik blijf er bij dat met zo dure auto en geen achter af inbouw schuif raam niet mag voorkomen . Ik ben benieuw naar hun reactie .
Raar verhaal. In 5 jaar tijd nog nooit de rails schoon gemaakt en nooit een lekkage gehad.