Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register
This site may earn commission on affiliate links.
What the F*** rijd ik even iets te hard (snel inhalen), krijg ik de melding Autosteer is uitgeschakeld voor de rest van de rit.
Waar slaat dat nu weer op. Is dit nieuw?
(Was dus kort even boven de 150)
Nee, dit was mij eerder al opgevallen. Erg jammer. Wat me ook op is gevallen is dat de maximum snelheid waarbij je de Cruise Control kunt gebruiken ook verlaagd lijkt naar 150km/u. Dit was vroeger zeker hoger en ja daar heb je veel aan op lange rustige autobahn stukken, als er een keer geen wegwerkzaamheden zijn.
 
Volgens mij hebben alle Classics maximum snelheid op cruise control 177 km/u (nog steeds... :D) en hebben Tesla's met AP maximum snelheid op cruise control 150 km/u. En sinds update x.xx.xx inderdaad als je boven 150 km/u komt met cruise control of AP ingeschakeld, dan word je gestraft en wil AP de rest van de rit niet meer inschakelen. Zal wel in de deal gezeten hebben met RDW / ministeries om AP vrij te geven in Nederland.
O, misschien ook wel een beetje OT.
 
Als topic starter ben ik het eens met het hernoemen. Het gaat inderdaad niet meer alleen over dat soort dingen bij aflevering, dat was nog mijn 'oude denken' van toen. Inmiddels weten we dat er daarna weer nieuwe, jankwaardige issues gesignaleerd worden.
De in de titel genoemde voorbeelden zijn niet meer actueel, dus ja 'Janken over tekortkomingen' lijkt mij ook beter passend.
(Ik breng dit ook nog even onder de aandacht van @widodh en de andere moderators met de 'Report' functie.)
 
Last edited:
Als topic starter ben ik het eens met het hernoemen. Het gaat inderdaad niet meer alleen over dat soort dingen bij aflevering, dat was nog mijn 'oude denken' van toen. Inmiddels weten we dat er daarna weer nieuwe, jankwaardige issues gesignaleerd worden.
De in de titel genoemde voorbeelden zijn niet meer actueel, dus ja 'Janken over tekortkomingen' lijkt mij ook beter passend.
(Ik breng dit ook nog even onder de aandacht van @widodh en de andere moderators met de 'Report' functie.)
Bedankt voor de snelle reactie, Wido.
 
  • Like
Reactions: HWS
Ik heb pas een maand mijn nieuwe Tesla (erg blij mee tot nu toe) maar kan het niet laten hier even te reageren... ik heb 3 jaar een zogenaamd degelijke Duitser, nl. een BMW i3 gehad en dat was veruit mijn slechtste auto ooit! De techniek lijkt goed, prima afwerking, goed concept, slechte range trouwens, maar zelfs mijn Renault Laguna van lang geleden was nog betrouwbaarder! Nog nooit zo veel stil gestaan, slechts 2 jaar garantie en daarna ruzie maken over de kosten van reparaties en slechte service, vooral van de importeur. Alles ging kapot, sloten, schokbrekers, laadsysteem, klepjes, vergrendeling, airco, verwarming etc. maar ongetwijfeld zijn er hier leden die juist goede ervaringen hebben met BMW. Wat ik wil zeggen is dat de degelijke Duitsers elektrisch nog heel veel te leren hebben en dat ze dus nauwelijks verder ontwikkelingen in elektrisch rijden is omdat ze de techniek en betrouwbaarheid nog niet onder controle hebben en trouwens welke auto heeft wel een perfecte navigatie?

Kijk, het is goed dat dit geluid ook eens een keertje geventileerd wordt.
En welkom op het forum, @MyCar76!
 
ja alles werd rood. ik ga het morgen weer testen.. misschien is er 1x vergevingsgezindheid?

Volgens mij zit er geen 1x coulance in (iig niet op mijn AP1), bij een spurt toen ik eindelijk vrij baan kreeg, en daarbij even boven de 150 kwam kreeg het display een rode rand en idd voor de rest van de rit geen lane assist meer.

Wel een beetje erg 'big brother' op een stuk snelweg waar 130 is toegelaten...