Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register
This site may earn commission on affiliate links.
Ik heb mijn S nog maar 4000 km. En kan wellicht mijn ervaringen nog niet in een juist perspectief zetten. Maar toch:
Afgelopen zaterdag op de rit terug van een weekje Denemarken en de stevige wind op de kop, voelde ik kou uit het vooronder. De verwarming aan en dedicated daarbij ook de benen warm, maakte eigenlijk geen behaaglijk verschil.
Herkent iemand dat? Is dat normaal omdat er geen motorblok zit dat de boel verwarmt?
Ik moet helaas bekennen dat ik dat wel herken. Vooral op langere winterse ritten. De klimaatbeheersing in de Tesla is niet optimaal. Toen ik voor de 1e keer met mijn 2 zoons naar Stockholm reed, de dag voor kerst, legde ik ook een fleece deken over mijn benen en voeten. Dat was een stuk aangenamer dan de hele cabine proberen op te stoken. En ik denk dat dit idd komt door het afwezig zijn van de warmte van een brandstofmotor.
 
  • Informative
Reactions: shthpnz
Ik kan niet meer inloggen in mijn eigen Spotify account na de laatste update (gepushed bij SeC). Iemand een idee hoe ik dat kan oplossen? Blijf telkens inlogscherm tonen, maar wil niet inloggen.
Waarschijnlijk na de 42 update. Alles even resetten met scrol wieltjes hielp weer in te loggen.
Na elke update is dat toch even verstandig om te doen. Tip van @S-19910
 
Afgelopen weekend kwam ik er 's ochtends achter dat er vocht (condens) in de achterlichtunits zichtbaar is. Dit heb ik nog niet eerder gezien, en daarna ook niet meer. Dus sporadisch zichtbaar.
Maar mag dit überhaupt kunnen gebeuren? Ik kan me niet herinneren dat ik dat bij mijn vorige (niet Tesla) auto's ooit heb gezien, maar die hadden ook niet van die vol-transparante covers.
Kan dit kwaad? (op de lange termijn roest problemen?)

Achterlicht1.jpg


Achterlicht2.jpg


N.B.: Condens zit dus aan de binnenkant.
 
Afgelopen weekend kwam ik er 's ochtends achter dat er vocht (condens) in de achterlichtunits zichtbaar is. Dit heb ik nog niet eerder gezien, en daarna ook niet meer. Dus sporadisch zichtbaar.
Maar mag dit überhaupt kunnen gebeuren? Ik kan me niet herinneren dat ik dat bij mijn vorige (niet Tesla) auto's ooit heb gezien, maar die hadden ook niet van die vol-transparante covers.
Kan dit kwaad? (op de lange termijn roest problemen?)

View attachment 258651

View attachment 258652

N.B.: Condens zit dus aan de binnenkant.
Bij mijn S-en na fikse wasbeurt. Bij de X nog niet gezien.
 
Afgelopen weekend kwam ik er 's ochtends achter dat er vocht (condens) in de achterlichtunits zichtbaar is. Dit heb ik nog niet eerder gezien, en daarna ook niet meer. Dus sporadisch zichtbaar.
Maar mag dit überhaupt kunnen gebeuren? Ik kan me niet herinneren dat ik dat bij mijn vorige (niet Tesla) auto's ooit heb gezien, maar die hadden ook niet van die vol-transparante covers.
Kan dit kwaad? (op de lange termijn roest problemen?)

View attachment 258651

View attachment 258652

N.B.: Condens zit dus aan de binnenkant.
Units bij mijn S uit 2015 al na paar maanden vervangen wegens condens. Niet meer teruggekomen.
Even melden bij sec dus.
 
Dit zou een 'feature' zijn... omdat er luchtgaten zitten in de units om de lampen af te koelen. Geen andere constructeurs doen dit, I wonder why, maar SeC Aartselaar zei dat dit opzettelijk is.

Mijn auto is buiten garantie en heeft wel wat vocht, groen en insecten in de lampen. Ik had dit eens nagevraagd om te vervangen. Ze wilden dit niet onder coulance herstellen, maar wel voor 1100€, met de garantie dat dit zeker nog eens ging gebeuren door het design :rolleyes:

Onder garantie wordt dit normaal gezien wel in orde gebracht.
 
Vandaag een aparte ervaring. Na een rit in de regen kwam ik erachter dat de veiligheidsgordel rechts achter nat was...... De gordel was niet gebruikt tijdens de rit en alleen het gedeelte dat in de gordelgeleider achter de bank zat (en dus dicht bij het achterwiel?) was nat. Niet vochtig maar echt door en door nat. Iemand ervaringen mee misschien?
Mijn 90D had dit ook, is opgelost door een carroseriebedrijf (De Buck) nadat SeC het niet opgelost kreeg.
 
Vanmorgen ontdekt dat als ik de voorruit ontwaseming aanzet de airco word uit geschakeld. Dat schiet lekker op met deze vochtige dagen.:(
Ah vandaar dat ik deze week ‘s morgens na 200m moet stoppen omdat ik niets meer zie. Nochtans met perfect zicht vertrokken.
Was vorig jaar niet. Ik heb al de range mode uit gezet.
Zal maandag eens manueel de klima op de ruiten zetten, aanjager op maximum en airco aan.
 
Ik heb het idee dat mijn model S veel meer condens heeft dan andere auto's die ik gehad heb. Lijkt wel dat er meer vocht in de auto terecht komt waardoor condens ontstaat. Meer mensen last van?
Had juist meer last in mijn vorige autos met condens. Daar had ik een oud hoeslaken gevuld met kattenbak korrels. Die legde ik achterin en nam vocht op.
 
  • Helpful
  • Informative
Reactions: Jelger and basvk
Ah vandaar dat ik deze week ‘s morgens na 200m moet stoppen omdat ik niets meer zie. Nochtans met perfect zicht vertrokken.
Was vorig jaar niet. Ik heb al de range mode uit gezet.
Zal maandag eens manueel de klima op de ruiten zetten, aanjager op maximum en airco aan.

Ditto hier. Geen range mode aan.

Ik denk dat het een bug is na een recente update en ga het doorgeven aan tesla, kunnen ze het herstellen bij de volgende fix.

Ps handmatig kan je het forceren: ventilator op 11 en dan gaat het als een dolle. Verbruik bij wegrijden een record aangetikt: 1.300 wh p/km
 
Last edited: