job-lek
Active Member
Volgens mij staat er dat de model s en model x van na mei 2016 een 16.5 kw lader hebben (65-85km/u)een model X die schijnbaar sneller laad dan een model
You can install our site as a web app on your iOS device by utilizing the Add to Home Screen feature in Safari. Please see this thread for more details on this.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Volgens mij staat er dat de model s en model x van na mei 2016 een 16.5 kw lader hebben (65-85km/u)een model X die schijnbaar sneller laad dan een model
Yep. Eerst had je de keuze om een enkele 11kW-lader of 2 11kW-laders te hebben (=22kW). Vanaf mei 2016 kwam de keuze voor een 11kW-lader of een 16,5kW-lader (was hetzelfde toestel maar met software unlock). Vanaf rond mei 2017 kwam die keuze te vervallen en kreeg je altijd de 16,5kW unlocked.Volgens mij staat er dat de model s en model x van na mei 2016 een 16.5 kw lader hebben (65-85km/u)
Mijn voorraadmodel X is eind september geleverd en heeft (helaas) alleen de 11 kW -lader. Normaal gesproken geen enkel probleem maar afgelopen zomer in Oostenrijk heb ik voor het eerst die extra laadsnelheid toch wel gemist.Yep. Eerst had je de keuze om een enkele 11kW-lader of 2 11kW-laders te hebben (=22kW). Vanaf mei 2016 kwam de keuze voor een 11kW-lader of een 16,5kW-lader (was hetzelfde toestel maar met software unlock). Vanaf rond mei 2017 kwam die keuze te vervallen en kreeg je altijd de 16,5kW unlocked.
In het tabelletje staat dat een Model X bij 22kWh met 79km/h laad en een model S bij 22kWh met 66km/h.Volgens mij staat er dat de model s en model x van na mei 2016 een 16.5 kw lader hebben (65-85km/u)
Met 22kW (zonder h) kan ik met mn duo lader in de S 100km/u aan range laden.In het tabelletje staat dat een Model X bij 22kWh met 79km/h laad en een model S bij 22kWh met 66km/h.
Dat klopt natuurlijk niet, die twee zijn door elkaar gehaald.
Hé, ze hebben het verbeterd! Nu kan de model S weer sneller, zoals het hoort. Heeft iemand op dit forum dit geregeld?Met 22kW (zonder h) kan ik met mn duo lader in de S 100km/u aan range laden.
Klopt, 2013. 22kW is ook het maximum aan AC laden met een duo lader. De nieuwe S en X kunnen max 17kW hebben aan AC stroom.Hé, ze hebben het verbeterd! Nu kan de model S weer sneller, zoals het hoort. Heeft iemand op dit forum dit geregeld?
*edit: Dan heb jij hem trouwens waarschijnlijk van voor mei 2016, toen konden ze nog de volle 22kW inderdaad.
Even een vraag voor de experts hier op het forum.
Sinds enige tijd geeft de carkit de volgende storing:
1ste telefoongesprek wel bellen, opnemen etc.. Maar geen geluid.
Gevolg: ophangen.
2de en overige gesprekken: geen issues.
Auto moet wel een aantal uur stil hebben gestaan voordat het wederom gebeurd (bij mij dus iedere ochtend naar het werk en aan het eind van de dag, aangezien ik overdag niet weg hoef)
Technical support Tilburg zegt bekend probleem, verwijst naar Rotterdam. Daar meerdere malen geweest, updates gehad. Parrot geflashed. Pin to drive uitgezet (schijnt soms te helpen), etc...
Allemaal zonder resultaat.
Nu is het denk ik wachten op genoeg klachten van overige eigenaren zodat er een update fix gaat komen. Blijkt software matig te zijn.
Iemand verder nog tips/ideeën?
Verder ondanks alle gebreken nu meer dan 1 jaar dik tevreden. Alleen het verbruik in de winter is net zo beroerd als de I-pace (korte afstanden). Snap ik ook, batterij moet opwarmen...
groeten Fris
Even een vraag voor de experts hier op het forum.
Sinds enige tijd geeft de carkit de volgende storing:
1ste telefoongesprek wel bellen, opnemen etc.. Maar geen geluid.
Gevolg: ophangen.
2de en overige gesprekken: geen issues.
Auto moet wel een aantal uur stil hebben gestaan voordat het wederom gebeurd (bij mij dus iedere ochtend naar het werk en aan het eind van de dag, aangezien ik overdag niet weg hoef)
Technical support Tilburg zegt bekend probleem, verwijst naar Rotterdam. Daar meerdere malen geweest, updates gehad. Parrot geflashed. Pin to drive uitgezet (schijnt soms te helpen), etc...
Allemaal zonder resultaat.
Nu is het denk ik wachten op genoeg klachten van overige eigenaren zodat er een update fix gaat komen. Blijkt software matig te zijn.
Iemand verder nog tips/ideeën?
Verder ondanks alle gebreken nu meer dan 1 jaar dik tevreden. Alleen het verbruik in de winter is net zo beroerd als de I-pace (korte afstanden). Snap ik ook, batterij moet opwarmen...
groeten Friso
MS 75D
Even een vraag voor de experts hier op het forum.
Sinds enige tijd geeft de carkit de volgende storing:
1ste telefoongesprek wel bellen, opnemen etc.. Maar geen geluid.
Gevolg: ophangen.
2de en overige gesprekken: geen issues.
Auto moet wel een aantal uur stil hebben gestaan voordat het wederom gebeurd (bij mij dus iedere ochtend naar het werk en aan het eind van de dag, aangezien ik overdag niet weg hoef)
Technical support Tilburg zegt bekend probleem, verwijst naar Rotterdam. Daar meerdere malen geweest, updates gehad. Parrot geflashed. Pin to drive uitgezet (schijnt soms te helpen), etc...
Allemaal zonder resultaat.
Nu is het denk ik wachten op genoeg klachten van overige eigenaren zodat er een update fix gaat komen. Blijkt software matig te zijn.
Iemand verder nog tips/ideeën?
Verder ondanks alle gebreken nu meer dan 1 jaar dik tevreden. Alleen het verbruik in de winter is net zo beroerd als de I-pace (korte afstanden). Snap ik ook, batterij moet opwarmen...
groeten Friso
MS 75D
Laatste update lijkt te werken, beduidend minder vaak problemen, maar toch een enkele keer geen geluid.
Vraag aan andere Model X bezitters met een 6 zits config waarbij de middenrij regelmatig gebruikt wordt: is het bij jullie ook dat de gordels van de stoelen op de middenrij niet goed terug gaan?
Bij mij is dat sinds een klein jaar (eerste maanden ging prima) en ben er al twee keer voor teruggegaan naar Tesla. Tesla geeft tot twee keer toe aan dat dit normaal is. Vind ik niet trouwens. Dan zou het dus bij iedereen zo moeten zijn...