Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register
This site may earn commission on affiliate links.
Volgens mij staat er dat de model s en model x van na mei 2016 een 16.5 kw lader hebben (65-85km/u)
Yep. Eerst had je de keuze om een enkele 11kW-lader of 2 11kW-laders te hebben (=22kW). Vanaf mei 2016 kwam de keuze voor een 11kW-lader of een 16,5kW-lader (was hetzelfde toestel maar met software unlock). Vanaf rond mei 2017 kwam die keuze te vervallen en kreeg je altijd de 16,5kW unlocked.
 
Yep. Eerst had je de keuze om een enkele 11kW-lader of 2 11kW-laders te hebben (=22kW). Vanaf mei 2016 kwam de keuze voor een 11kW-lader of een 16,5kW-lader (was hetzelfde toestel maar met software unlock). Vanaf rond mei 2017 kwam die keuze te vervallen en kreeg je altijd de 16,5kW unlocked.
Mijn voorraadmodel X is eind september geleverd en heeft (helaas) alleen de 11 kW -lader. Normaal gesproken geen enkel probleem maar afgelopen zomer in Oostenrijk heb ik voor het eerst die extra laadsnelheid toch wel gemist.
 
Mijn Tesla model S is eind augustus 2017 geleverd. Ook een voorraadmodel.
En ook met een 11kW lader.
Er is mij voor de verkoop verteld dat dit een door software begrensde lader zou zijn.

Paar maanden geleden eens geinformeerd en (ik dacht) voor 2100 euro kan je 'm upgraden naar een 16,5kW.
De lader zou dan vervangen worden. Dit is toch wel iets meer dan alleen een software unlock.
 
  • Informative
Reactions: Mars1
Rondom de winter komen er helaas altijd wat gebreken naar voren in mijn Tesla. Vorig jaar de MCU en dit jaar de deurhendels en terugkerend lekkend zonnedak. Ben oprecht blij dat een partij als T-Service Hoofddorp snel en betaalbaar Tesla's repareert.
 
Hé, ze hebben het verbeterd! Nu kan de model S weer sneller, zoals het hoort. Heeft iemand op dit forum dit geregeld?

*edit: Dan heb jij hem trouwens waarschijnlijk van voor mei 2016, toen konden ze nog de volle 22kW inderdaad.
Klopt, 2013. 22kW is ook het maximum aan AC laden met een duo lader. De nieuwe S en X kunnen max 17kW hebben aan AC stroom.
 
  • Like
Reactions: job-lek
Even een vraag voor de experts hier op het forum.
Sinds enige tijd geeft de carkit de volgende storing:
1ste telefoongesprek wel bellen, opnemen etc.. Maar geen geluid.
Gevolg: ophangen.
2de en overige gesprekken: geen issues.

Auto moet wel een aantal uur stil hebben gestaan voordat het wederom gebeurd (bij mij dus iedere ochtend naar het werk en aan het eind van de dag, aangezien ik overdag niet weg hoef)

Technical support Tilburg zegt bekend probleem, verwijst naar Rotterdam. Daar meerdere malen geweest, updates gehad. Parrot geflashed. Pin to drive uitgezet (schijnt soms te helpen), etc...
Allemaal zonder resultaat.

Nu is het denk ik wachten op genoeg klachten van overige eigenaren zodat er een update fix gaat komen. Blijkt software matig te zijn.

Iemand verder nog tips/ideeën?

Verder ondanks alle gebreken nu meer dan 1 jaar dik tevreden. Alleen het verbruik in de winter is net zo beroerd als de I-pace (korte afstanden). Snap ik ook, batterij moet opwarmen...
groeten Friso
MS 75D
 
Ik heb precies hetzelfde met een iPhone X.
Het lijkt een relatie te hebben met het uitschakelen van ‘always connected’ om de auto sneller te laten slapen om energie te bespraren.


Even een vraag voor de experts hier op het forum.
Sinds enige tijd geeft de carkit de volgende storing:
1ste telefoongesprek wel bellen, opnemen etc.. Maar geen geluid.
Gevolg: ophangen.
2de en overige gesprekken: geen issues.

Auto moet wel een aantal uur stil hebben gestaan voordat het wederom gebeurd (bij mij dus iedere ochtend naar het werk en aan het eind van de dag, aangezien ik overdag niet weg hoef)

Technical support Tilburg zegt bekend probleem, verwijst naar Rotterdam. Daar meerdere malen geweest, updates gehad. Parrot geflashed. Pin to drive uitgezet (schijnt soms te helpen), etc...
Allemaal zonder resultaat.

Nu is het denk ik wachten op genoeg klachten van overige eigenaren zodat er een update fix gaat komen. Blijkt software matig te zijn.

Iemand verder nog tips/ideeën?

Verder ondanks alle gebreken nu meer dan 1 jaar dik tevreden. Alleen het verbruik in de winter is net zo beroerd als de I-pace (korte afstanden). Snap ik ook, batterij moet opwarmen...
groeten Fris
Even een vraag voor de experts hier op het forum.
Sinds enige tijd geeft de carkit de volgende storing:
1ste telefoongesprek wel bellen, opnemen etc.. Maar geen geluid.
Gevolg: ophangen.
2de en overige gesprekken: geen issues.

Auto moet wel een aantal uur stil hebben gestaan voordat het wederom gebeurd (bij mij dus iedere ochtend naar het werk en aan het eind van de dag, aangezien ik overdag niet weg hoef)

Technical support Tilburg zegt bekend probleem, verwijst naar Rotterdam. Daar meerdere malen geweest, updates gehad. Parrot geflashed. Pin to drive uitgezet (schijnt soms te helpen), etc...
Allemaal zonder resultaat.

Nu is het denk ik wachten op genoeg klachten van overige eigenaren zodat er een update fix gaat komen. Blijkt software matig te zijn.

Iemand verder nog tips/ideeën?

Verder ondanks alle gebreken nu meer dan 1 jaar dik tevreden. Alleen het verbruik in de winter is net zo beroerd als de I-pace (korte afstanden). Snap ik ook, batterij moet opwarmen...
groeten Friso
MS 75D
 
Even een vraag voor de experts hier op het forum.
Sinds enige tijd geeft de carkit de volgende storing:
1ste telefoongesprek wel bellen, opnemen etc.. Maar geen geluid.
Gevolg: ophangen.
2de en overige gesprekken: geen issues.

Auto moet wel een aantal uur stil hebben gestaan voordat het wederom gebeurd (bij mij dus iedere ochtend naar het werk en aan het eind van de dag, aangezien ik overdag niet weg hoef)

Technical support Tilburg zegt bekend probleem, verwijst naar Rotterdam. Daar meerdere malen geweest, updates gehad. Parrot geflashed. Pin to drive uitgezet (schijnt soms te helpen), etc...
Allemaal zonder resultaat.

Nu is het denk ik wachten op genoeg klachten van overige eigenaren zodat er een update fix gaat komen. Blijkt software matig te zijn.

Iemand verder nog tips/ideeën?

Verder ondanks alle gebreken nu meer dan 1 jaar dik tevreden. Alleen het verbruik in de winter is net zo beroerd als de I-pace (korte afstanden). Snap ik ook, batterij moet opwarmen...
groeten Friso
MS 75D

Laatste update lijkt te werken, beduidend minder vaak problemen, maar toch een enkele keer geen geluid.
 
4453A9D4-772B-4D5A-8252-E72C3B90F8E4.jpeg
Vraag aan andere Model X bezitters met een 6 zits config waarbij de middenrij regelmatig gebruikt wordt: is het bij jullie ook dat de gordels van de stoelen op de middenrij niet goed terug gaan?
Bij mij is dat sinds een klein jaar (eerste maanden ging prima) en ben er al twee keer voor teruggegaan naar Tesla. Tesla geeft tot twee keer toe aan dat dit normaal is. Vind ik niet trouwens. Dan zou het dus bij iedereen zo moeten zijn...
 
Vraag aan andere Model X bezitters met een 6 zits config waarbij de middenrij regelmatig gebruikt wordt: is het bij jullie ook dat de gordels van de stoelen op de middenrij niet goed terug gaan?
Bij mij is dat sinds een klein jaar (eerste maanden ging prima) en ben er al twee keer voor teruggegaan naar Tesla. Tesla geeft tot twee keer toe aan dat dit normaal is. Vind ik niet trouwens. Dan zou het dus bij iedereen zo moeten zijn...

Hier bij 7 seater exact hetzelfde. Buitenste stoelen worden regelmatig gebruikt - met dezelfde rommelig hangende gordels tot gevolg.
 
  • Like
Reactions: EelkoV