Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register
This site may earn commission on affiliate links.
Weet iemand of er een probleem is met de richtingaanwijzer van recent afgeleverde Tesla’s? Ik kom tegenwoordig veel nieuwe Tesla’s op de weg tegen waarvan de richtingaanwijzer niet werkt. Mocht er geen probleem mee zijn, dan is het wellicht een hightech feature die de berijder niet snapt (vermoedelijk hiervoor een Audi of Skoda gehad). Misschien een aandachtspuntje bij de uitleg zodra de auto wordt afgeleverd. ;)
 
Weet iemand of er een probleem is met de richtingaanwijzer van recent afgeleverde Tesla’s? Ik kom tegenwoordig veel nieuwe Tesla’s op de weg tegen waarvan de richtingaanwijzer niet werkt. Mocht er geen probleem mee zijn, dan is het wellicht een hightech feature die de berijder niet snapt (vermoedelijk hiervoor een Audi of Skoda gehad). Misschien een aandachtspuntje bij de uitleg zodra de auto wordt afgeleverd. ;)

Ik denk dat het probleem bij de bestuurder ligt.
 
Mijn MX is een tijdje geleden teruggekomen van de 2de keer puntjes opleveren.
Het Trillen tijdens acceleren is gewoon altijd gebleven. (eigenlijk erger geworden na de laatste keer)
Ik moet hem nu echt in de laagste stand zetten om minimale trillingen te voelen.
Dit was eerst enkel in de hogere stand.
Maar hij kraakt nu niet meer bij een rondje kort draaien! Dus Chapooo voor Tesla
Owja en het laadklepje gaat niet meer open als ik de stekker ervoor houd en het knopje indruk. Mis setting?

Range gaan we het niet over hebben. Het is iig iets beter door de lekkere temperatuur nu..

Dus vandaag nog maar een mailtje gestuurd naar Service........
Had er ff de energie niet meer voor. Zit weer tijd in etc, thuis verbouwen enz bla bla,
Maar goed, wellicht komen ze hem deze keer thuis omruilen?:)
Zal wel niet aangezien ze de vorige keer dit ook beloofd hadden en niet nakwamen. Dus kon weer 2 uur op en neer.:confused:
Maar thuis brengen door een externbedrijf doen ze wel met als gevolg je niet ff kan testen want die kunnen niks betekenen voor je.
Doet Tesla slim!! Moet ik nageven!! Dat dan weer wel...
En ik mocht in een P90D rondrijden van Tesla. (ook wel leuk)

Mis deze keer een MX P100D? Lezen jullie mee bij Tesla? Laat me dan ook ff genieten in de P100D aub.:):):):)

Is nu toch een stuk goedkoper geworden!! Ook een fantastische zet van Tesla.
Je zou als garagehouder zoiets ingeruild hebben zeg.... Helpt je winst goed omlaag te brengen dus minder inkomstenbelasting betalen haha. Je moet toch altijd iets positiefs uit iets negatiefs zien te halen of niet mensen?!

Weet iemand hoe je dat automatisch verhogen op basis van locatie uit kan zetten?
Nogal onhandig.o_O
 
De auto staat nu voor de 3de week bij het SeC.
Wat is er tot nu toe gedaan:
- MCU
- LTE unit
- Kalibreren camera's en radar
- Uitlijnen onderstel
- Stabiliteit onderstel
- Vervangen achtercamera
- Aandrijfassen voor (wanneer en upgrade assen zijn nog eens.)
- Motoren uitgelijnd.
- schokdempers luchtvering voor vervangen
- Hemelbekleding opnieuw vastgezet
- Nieuwe voorruit ivm windgeruis. Blijkt alleen te laag geplaatst.
- Summon softwarematig toegang geven tot de aandrijving :confused:
- Schokkend rijden verholpen

Overigens is het bovenstaande al minimaal één keer eerder gedaan...

Nog te doen:
- Nieuwe voorruit
- Bonken achterwiel ophanging
 
Last edited:
De auto staat nu voor de 3de week bij het SeC.
Wat is er tot nu toe gedaan:
- MCU
- LTE unit
- Kalibreren camera's en radar
- Uitlijnen onderstel
- Stabiliteit onderstel
- Vervangen achtercamera
- Aandrijfassen voor (wanneer en upgrade assen zijn nog eens.)
- Motoren uitgelijnd.
- schokdempers luchtvering voor vervangen
- Hemelbekleding opnieuw vastgezet
- Nieuwe voorruit ivm windgeruis. Blijkt alleen te laag geplaatst.
- Summon softwarematig toegang geven tot de aandrijving :confused:
- Schokkend rijden verholpen

Overigens is het bovenstaande al minimaal één keer eerder gedaan...

Nog te doen:
- Nieuwe voorruit
- Bonken achterwiel ophanging

Een goede bezigheid zou ik zomaar zeggen.
Gaan al weer flink wat uurtjes als betalende klant inzitten.
Frustratie en tijd. (wegbrengen etc)
 
Deze morgen een een mailtje gedaan aan Sales.

Betreft inruil van mijn MX75D 9-2018 met 11.130km op een gebruikte MS P100D van 2017 met 52.000 km.

Nieuwprijs van mijn hoop ellende was 114.000 euries. Krijg maar liefst 72.800 euro terug:eek::confused:
Kleine 41.000 euro afschrijving op 7 maanden.en dan dus 3,68 euro per km kosten.(ex stroom uiteraard)

Vind het nog reuze meevallen :cool::cool::cool::cool::cool::mad:

Heb al veel meegemaakt qua afschrijvingen maar dit slaat alles.
 
Deze morgen een een mailtje gedaan aan Sales.

Betreft inruil van mijn MX75D 9-2018 met 11.130km op een gebruikte MS P100D van 2017 met 52.000 km.

Nieuwprijs van mijn hoop ellende was 114.000 euries. Krijg maar liefst 72.800 euro terug:eek::confused:
Kleine 41.000 euro afschrijving op 7 maanden.en dan dus 3,68 euro per km kosten.(ex stroom uiteraard)

Vind het nog reuze meevallen :cool::cool::cool::cool::cool::mad:

Heb al veel meegemaakt qua afschrijvingen maar dit slaat alles.
Kun je niet aan de slag met het conformiteitsvereiste?

Klachten na aankoop - ANWB
 
  • Like
Reactions: Superendo
Deze morgen een een mailtje gedaan aan Sales.
Betreft inruil van mijn MX75D 9-2018 met 11.130km op een gebruikte MS P100D van 2017 met 52.000 km.
Nieuwprijs van mijn hoop ellende was 114.000 euries. Krijg maar liefst 72.800 euro terug:eek::confused:
Kleine 41.000 euro afschrijving op 7 maanden.en dan dus 3,68 euro per km kosten.(ex stroom uiteraard)
Vind het nog reuze meevallen :cool::cool::cool::cool::cool::mad:
Heb al veel meegemaakt qua afschrijvingen maar dit slaat alles.

Kan toch niet verrassend zijn? Die auto waar jij 114k voor hebt betaald is nu 90k ofzo? Die 24.000 eurotjes (meer dan de helft) is al simpelweg doordat de prijs verlaagd is. Haal je dat even weg hou je nog maar 17k afschrijving over.

Jij verkoopt je auto op hetzelfde moment als ik in 2015 mijn huis :) Vlak na een stevige prijsdaling.
 
Een oplossing voor het scherm met gele randen komt in de zomer, er zijn heel veel Tesla’s met dit probleem. Ze hebben meerdere vervangen, maar de gele gloed kwam weer terug, ze zoeken nu nog een permanente oplossing.
In Amerika zijn er al mensen met het nieuwe scherm, ik wacht ook al sinds Aug. 2018 maar ik hoop dat ze alle klachten verzamelen en dan in één keer alles goed doen, scherm en nieuwe comp. voor de auto pilot en vragen of wij interesse hebben in een MCU 2.

Heel dashboard gaat toch open dus mijn hoop is gebaseerd op een up sell vanuit Tesla, scherm, auto pilot en wilt u misschien een MCU 2 aanschaffen t.w.v. 2500,-, ik zeg meteen JA!
 
In Amerika zijn er al mensen met het nieuwe scherm, ik wacht ook al sinds Aug. 2018 maar ik hoop dat ze alle klachten verzamelen en dan in één keer alles goed doen, scherm en nieuwe comp. voor de auto pilot en vragen of wij interesse hebben in een MCU 2.

Heel dashboard gaat toch open dus mijn hoop is gebaseerd op een up sell vanuit Tesla, scherm, auto pilot en wilt u misschien een MCU 2 aanschaffen t.w.v. 2500,-, ik zeg meteen JA!
Zelfde verhaal gekregen ivm die gele lijntjes. En de melding "Als u ons tegen september nog niet hebt gehoord, bel maar even terug"... dat wordt een telefoontje plegen begin juli dus, en eentje in augustus :cool:
 
Heel dashboard gaat toch open dus mijn hoop is gebaseerd op een up sell vanuit Tesla, scherm, auto pilot en wilt u misschien een MCU 2 aanschaffen t.w.v. 2500,-, ik zeg meteen JA!

Ik heb MCU2 maar ook een paar keer in MCU1 loaners gereden.. Ik merk eigenlijk geen verschil tenzij je als een gek gaat scrollen over de maps. Het schijnt dat MCU1 auto's geen Chromium browser update hebben, dat zou dan nog een reden kunnen zijn. Maar puur qua snelheid is het naar mijn idee niet nodig om daar duizenden euro's aan uit te geven.
 
Serieus: New screens now available

Wij krijgen geen nieuw scherm maar ze gaan de gele randen uit onze scherm zuigen, missen wij dan geen lijmlaag, hier iemand die hetzelfde afvraagt; Exactly... this "repair" is cosmetic and will likely weaken the glue causing some other issue like bubbling or the top layer pulling away around the edges or who knows what.. That's assuming they can get all the yellowing removed with this process.. big assume. The proper route is to KEEP YOUR PROMISE to all your customers and REPLACE the DEFECTIVE part

edit: de upgrade tegen betaling van MCU1 naar 2 is ook geannuleerd, legacy teslas met AP1 zijn al afgeschreven en mensen met AP2.5 voor Mei 2018 worden op dezelfde hoop gegooid, wil je upgraden dan moet je maar een nieuwe kopen. Ik heb dus enkel recht op AP3 en niks meer of minder, ook al wil ik mijn centen stuk smijten op upgrades. Jammer, ze hadden net zo goed de upgrades kostbaar kunnen maken om de rest te demotiveren en enkel de gekken ervoor laten betalen zoals ik, bijvoorbeeld MCU2 voor 5000,- euro en later 30K vragen voor een 120KW batterij, noem me gek maar ik hecht waarde aan mijn spullen, liever upgraden dan wegdoen.
 
Last edited:
legacy teslas met AP1 zijn al afgeschreven

Niet vreemd want die zijn ook niet als FSD capable verkocht.

upgrade tegen betaling van MCU1 naar 2 is ook geannuleerd

Ik heb MCU2, maar zeker ontzettend jammer. Zeker voor een bedrijf dat claimt duurzaamheid in het vaandel te hebben. Upgraden via een nieuwe auto is een beetje Big Auto gedrag

Duurzaamheid kost geld dus ik zou een flinke rekening ook prima vinden voor zo'n upgrade maar kennelijk is het niet een simpele swap van het scherm.

Ik heb nog geen gele rand... maar man dat zou me echt ontzettend dwars zitten als ik daar naar moet staren en het niet opgelost zou worden.
 
Wij krijgen geen nieuw scherm maar ze gaan de gele randen uit onze scherm zuigen

Onzin. Ze vervangen het scherm. Het euvel is blijkbaar dat de LED-backlights te warm worden waardoor die lijmlaag verkleurd. Hoe ze dat precies opgelost hebben weet ik niet, maar ze gele randen er uit zuigen lijkt me complete lariekoek. Een ander type lijm of LEDs die minder warm worden lijkt mij aannemelijker.

Die lijm zit er immers niet voor niets.
 
  • Like
Reactions: Hbrink
Zucht. Sta al 3 kwartier in de wacht bij support, superchargen wil niet starten. Al 4 verschillende stalls hier in 040 geprobeerd, maar geven allemaal “check power source” in de app, auto alleen “ready to charge”. Al eens gereboot, maar helaas.

/rant