Phil V
Well-Known Member
Dit is ondertussen door de feiten tegengesproken in een ander draadje. Moet dit dus rechtzetten. De mail zou wel werken.Als je mailt, krijg je misschien nog net voor 26/8 antwoord.
You can install our site as a web app on your iOS device by utilizing the Add to Home Screen feature in Safari. Please see this thread for more details on this.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Dit is ondertussen door de feiten tegengesproken in een ander draadje. Moet dit dus rechtzetten. De mail zou wel werken.Als je mailt, krijg je misschien nog net voor 26/8 antwoord.
Mijn ervaring is heel wisselend met email. Soms binnen een dag en soms wel bijna een week.Dit is ondertussen door de feiten tegengesproken in een ander draadje. Moet dit dus rechtzetten. De mail zou wel werken.
Je moet vooral niet alles in één keer zelf willen doen. Waarom niet (tijdelijk) de gangbare Bosch sensoren voor regendetectie, snelheidsbordenherkenning, ... Dan kun je dat mooi schaduwdraaien met je eigen AI en zodoende leren. Daarmee zou AP veel beter werken en je kunt zelf ook sneller leren. Als het dan goed genoeg is, dan haal je die modules er uit. Als Tesla rijder ben je vaak beta-tester (en soms alfa-tester) en daar heb ik niet altijd zin in.De keuze van Tesla voor "verticale integratie" (=veel zelf fabriceren) kan een goede keuze zijn, maar dan moet je wel verstandig kiezen.
Ik vermoed dat het iets complexer ligt met de zelffabricage van onderdelen: ze krijgen heel erg veel weerstand vanuit de traditionele auto industrie, en je kunt zo maar vermoeden dat er druk wordt gezet op toeleveranciers om leveringen te vertragen of erger. Dat zal nooit worden toegegeven. De enige manier om daar mee om te gaan is het zelf doen.
Dat is wel heel erg ver gezocht.Ik vermoed dat het iets complexer ligt met de zelffabricage van onderdelen: ze krijgen heel erg veel weerstand vanuit de traditionele auto industrie, en je kunt zo maar vermoeden dat er druk wordt gezet op toeleveranciers om leveringen te vertragen of erger. Dat zal nooit worden toegegeven. De enige manier om daar mee om te gaan is het zelf doen.
Dat is wel heel erg ver gezocht.
Jij mag dat geloven, maar ik geloof er niks van.
Er zijn veel effectievere manieren om Tesla tegen te werken. Bijvoorbeeld door een Tesla moeilijk verzekerbaar te maken (dit zien we daadwerkelijk gebeuren) of door druk op leasemaatschappijen en banken om geen Tesla meer te doen.
Dat ligt meer voor de hand dan leveranciers van grote touchscreens, die juist niet uit de automotive wereld komen, en dat product ook niet aan andere automerken leveren, onder druk te zetten.
Laten er nu net geen 17” schermen te leveren zijn binnen de automotive sector. Dus dan zal je creatief moeten zijn en er op een andere manier aan zien te komen. Volgens mij is het van 2012 tot 2015 gelukt goede schermen te leveren en is het daarna, mogelijk door bezuinigingen, mis gegaan.Zowel lease maatschappijen als banken zijn autonoom en zeker niet gelieerd aan de traditionele automobiel industrie. Ongeloofwaardig verhaal van je. Zowel banken als verzekeraars zijn bij uitstek risico gedreven, en linksom of rechtsom is Tesla enorm risicovol. Kijk naar de extreem varierende beurskoers voor een voorbeeld.
Verzekeraars spelen op safe, en het gedrag van een Tesla is nog steeds niet goed genoeg voorspelbaar. Pas met de model 3 komen er genoeg op de markt voor een betere risico inschatting, tevens zijn reparaties aan Tesla's extreem duur (want monopolist). Dat is de reden voor hoge premies.
De vraag was juist waarom Tesla geen ready made producten uit de standaard automobiel industrie gebruikt. Dan is het helemaal niet zo gek, want juist die toeleveranciers laten zich wel onder druk zetten.
maar met de regensensoren zijn ze er nog niet.
Talk to you next week... dan zie je ze zonder goed te kijken ;-)Tesla is natuurlijk niet groot geworden door onderdelen uit een catalogus te bestellen. Accu, motor, etc. en dat scherm is een key feature van elke Tesla. Overigens heb ik - doordat jullie er zo over zeuren - ook 's goed naar mijn 13mnd oude MCU2 scherm gekeken: gele randen.
Vanmorgen vielen ze me niet op Ik ga dit draadje maar even negeren en het uit mijn systeem halen. Wel gelist als item bij mijn service afspraak volgende week.Talk to you next week... dan zie je ze zonder goed te kijken ;-)
Ik ben zojuist door Tesla gebeld, omdat ze de afspraak hebben geannuleerd. De afspraak is ook uit de app verdwenen. Het standaardverhaal dat er een oplossing is, maar dat de benodigde apparatuur daarvoor nog niet beschikbaar. Er is een notitie gemaakt, zodat bij een volgende beurt dit meegenomen wordt.Hier ook een geel scherm. In de app aangemeld voor service. Kan 26-8 terecht.
Lees de mail ook: als ze het probleem kunnen reproduceren dan vervalt het. Verder garantie natuurlijk.Nu krijg ik een proforma in de mail die ik goed moet keuren: onderzoekskosten 65,- ex btw.
Beetje vreemd. Is garantie. Iemand anders dit ook al eens bijneemt hand gehad? Proforma gewoon niet accepteren of wordt dan de afspraak gecanceld? Bellen heeft geen zin, is niet doorheen te komen.
Om de tere zieltjes van de lezers niet te zwaar te belasten is dit draadje hernoemd naar Service-ervaringen, ook om het te kunnen samenvoegen met een ander draadje met louter positieve service-ervaringen.Even een vraag, wellicht heb ik iets gemist hier. Maar waar is dit draadje gebleven? > Janken over afnemend service niveau
https://teslamotorsclub.com/tmc/threads/janken-over-afnemend-serviceniveau.110763/page-8
Dank voor de tip; helaas de mail zegt hier niks over, is geen begeleidende tekst in de mail. Zijn ze vast vergeten.Lees de mail ook: als ze het probleem kunnen reproduceren dan vervalt het. Verder garantie natuurlijk.
Ik ben zojuist door Tesla gebeld, omdat ze de afspraak hebben geannuleerd. De afspraak is ook uit de app verdwenen. Het standaardverhaal dat er een oplossing is, maar dat de benodigde apparatuur daarvoor nog niet beschikbaar. Er is een notitie gemaakt, zodat bij een volgende beurt dit meegenomen wordt.
Ik verwacht de eerste beurt pas over bijna 1.5 jaar, dus heb aangegeven dat ik het niet zo'n goed idee vond om 1.5 jaar met een geel scherm rond te gaan rijden. "Het is niet anders" was de reactie. Ik denk dat ik maar weer een nieuwe afspraak ga inschieten als de apparatuur een tijdje beschikbaar is.
Positief is wel dat de afspraak in ieder geval geannuleerd is en je niet voor nop daar komt...