Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register
This site may earn commission on affiliate links.
Waarom vergeet maar Michel?
Zolang het een scheur is van een verbinding in plaats van een scheur in de lengte van de draagconstructie. Ooit hadden mijn ouders een Volvo tweedehands gekocht voor de zomervakantie en vlak erna wat de apk keuring. Toen bleek dat de hoofdbalkconstructie in de lengte een scheur had met volle belading van 3cm. Dit was niet te repareren met totaal los verklaring.
 
Even janken. Ik rij vanaf maart 2018 een MS75D met MCU1, HW2.5 en FSD. Heb ondertussen al ruim 40 software updates gehad. Momenteel staat 2019.40.2.5 erop. Wat mij daarbij opvalt is dat de vooruitgang van EAP en de later erbij gekomen NOA zeer matig is. Waarschijnlijk had ik daarvan te hoge verwachtingen. Leuk al die "deep machine learning" technologien, maar ondertussen bounced de auto als een gek tussen de lijnen als je een vrachtwagen inhaalt en schakelt zichzelf soms uit als het spannend gaat worden. Lijkt wel of de auto na elke software update de boel opnieuw moet kalibreren. Heel erg frusterend. Ondertussen heeft Tesla een check uitgevoerd (radar, camera's-> geen bijzonderheden gevonden), blijf ik braaf de camera lenzen schoonmaken en "bugs" rapporteren aan Tesla via voice controle als de auto weer eens onacceptabel gedrag vertoond.
 
  • Like
Reactions: Superendo
Even janken. Ik rij vanaf maart 2018 een MS75D met MCU1, HW2.5 en FSD. Heb ondertussen al ruim 40 software updates gehad. Momenteel staat 2019.40.2.5 erop. Wat mij daarbij opvalt is dat de vooruitgang van EAP en de later erbij gekomen NOA zeer matig is. Waarschijnlijk had ik daarvan te hoge verwachtingen. Leuk al die "deep machine learning" technologien, maar ondertussen bounced de auto als een gek tussen de lijnen als je een vrachtwagen inhaalt en schakelt zichzelf soms uit als het spannend gaat worden. Lijkt wel of de auto na elke software update de boel opnieuw moet kalibreren. Heel erg frusterend. Ondertussen heeft Tesla een check uitgevoerd (radar, camera's-> geen bijzonderheden gevonden), blijf ik braaf de camera lenzen schoonmaken en "bugs" rapporteren aan Tesla via voice controle als de auto weer eens onacceptabel gedrag vertoond.

Nou dat moet ik even janken dat bij mij voice reports niet meer werken :)
 
Iets vergelijkbaars gehad aan de achterzijde: het aluminium subframe van de drive-unit bleek ingescheurd. Lassen kun je vergeten, want onderdeel van de draagconstructie (aldus het advies van de Tesla approved bodyshop).

Mocht t geen dragend deel zijn dan zou je ook nog kunnen overwegen naar n goede metaalbewerking te gaan. Die kunnen van staal heel veel namaken.
 
  • Like
Reactions: Superendo
Das helemaal waar.

Wellicht is t ook in aluminium na te maken. Weet niet zo goed hoe complex t onderdeel is.

De subframes en draagarmen zijn nogal specifieke dingen. Tesla vindt ze zelf kennelijk ook lastig te maken: het stuk aluminium dat voor mijn S was besteld, werd door SeC weer retour gestuurd omdat de monteurs de kwaliteit ervan ondermaats vonden.
 
Werd dat tijdens onderhoud ontdekt? Of merkte je daar bij het rijden ook iets van?

Dat merkte ik tijdens het rijden en werd door het SeC bevestigd tijdens onderhoud. Waarna ik daarmee nog ruim een half jaar heb doorgereden (40.000 km), totdat ik het echt irritant begon te vinden. Het was geen probleem bij gewoon cruisen, maar leidde telkens tot een ‘kloenk’ wanneer de richting van de elektromotor wisselde, dus bij regeneratie en bij het in de achteruit zetten tijdens parkeeracties, omdat het subframe dan een beetje stuiterde.
 
OK, ik heb namelijk ook een irritante kloenk bij elke lastwissel. Niet erg hard, maar wel net genoeg om me er aan te storen.
Buiten de auto klinkt het als een wat hogere 'klik' .. Toch maar even op de brug van de week om te kijken..
 
Het zwalken is minder. Helaas niet verholpen. Ook bij bochten lijkt hij iets na te ijlen waardoor hij iets uitloopt en aan het einde de buitenste lijn raakt.

Dat merk ik altijd met mijn Model 3 op een provinciale weg waar ik 80 km/u rij en wat bochten in voorkomen. De AP kan het hele stuk prima rijden, maar bij een paar bochten komt de auto net op de lijn op het midden van de weg, da's toch wat eng waardoor als er tegenliggers aankomen ik altijd ingrijp... Maar misschien komt dat omdat de AP maar een max. hoeveelheid kracht op het stuur mag zetten?
 
Dat merk ik altijd met mijn Model 3 op een provinciale weg waar ik 80 km/u rij en wat bochten in voorkomen. De AP kan het hele stuk prima rijden, maar bij een paar bochten komt de auto net op de lijn op het midden van de weg, da's toch wat eng waardoor als er tegenliggers aankomen ik altijd ingrijp... Maar misschien komt dat omdat de AP maar een max. hoeveelheid kracht op het stuur mag zetten?

Nee het ligt gewoon aan de software die nu anders reageert. Tot paar maanden geleden nam hij bv weg rond vluchtheuvels veel beter. Laatste tijd gok ik er niet meer op, zijn bij genoeg mensen banden/velgen door beschadigd.
Zal wel weer een keertje beter worden. In principe is AP ook (nog) niet bedoeld voor provinciale weg/binnen bebouwde kom.
 
Nee het ligt gewoon aan de software die nu anders reageert. Tot paar maanden geleden nam hij bv weg rond vluchtheuvels veel beter. Laatste tijd gok ik er niet meer op, zijn bij genoeg mensen banden/velgen door beschadigd.
Zal wel weer een keertje beter worden. In principe is AP ook (nog) niet bedoeld voor provinciale weg/binnen bebouwde kom.
Op de autosnelweg kom ik hetzelfde tegen als het een scherpe bocht is. Plakt dan helemaal tegen de buitenlijn en zoekt nadien angstvallig terug naar het midden van mijn baanvak. Op weg naar mijn werk moet ik in een bepaalde bocht telkens ingrijpen en zeker als ik in het derde vak rij want hij zou zo op de betonnen muur ernaast knallen. Voorheen deed hij dit nog prima.
 
Op de autosnelweg kom ik hetzelfde tegen als het een scherpe bocht is. Plakt dan helemaal tegen de buitenlijn en zoekt nadien angstvallig terug naar het midden van mijn baanvak. Op weg naar mijn werk moet ik in een bepaalde bocht telkens ingrijpen en zeker als ik in het derde vak rij want hij zou zo op de betonnen muur ernaast knallen. Voorheen deed hij dit nog prima.
Same here. Ik vind het een treurige verslechtering. Dat hij de lijnen raakt had ik nog niet meegemaakt, maar is nu standaard in bepaalde bochten. Jammer.
 
Same here. Ik vind het een treurige verslechtering. Dat hij de lijnen raakt had ik nog niet meegemaakt, maar is nu standaard in bepaalde bochten. Jammer.
Relax mannen, de trend van de updates is vooruit en omhoog. Er zit soms een stapje terug bij maar dat komt bij de volgende update wel weer goed. (Tenzij je een 85 of een 60 hebt, die schijnen alleen maar kapotter te worden bij elke updateo_O)