Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register
This site may earn commission on affiliate links.
Gefeliciteerd allemaal met een volledig ontspoord draadje door een volkomen onzinnige discussie over generatoren in een Tesla.

Of gaat dit draadje over janken over persoonlijke tekortkomingen?
Ja maar in dit geval discussieert een moderator mee, dus dan mogen dit soort uitstapjes zonder problemen. In tegenstelling tot negatieve berichten over Tesla, die worden dan zonder problemen gekild.
 
Zoals gezegd, het sommetje verschilt per persoon. Stel, ik kocht geen S (2013) maar een Dodge Caliber (2013):
aanschaf: 25.000 euro
7 jaar mrb = 12.000 euro
450.000 km 1:12 = 37.500 liter = 50.000 euro
marktwaarde: 2.000 euro

Totaal: 75.000 euro

Model S:
aanschaf: 90.000 euro
7 jaar mrb: nihil
450.000 km = 22.000 kWh = 5.000 euro
marktwaarde: 25.000 euro
Totaal: 70.000 euro

Onderhoud maakt het verschil nog groter.

Verschil op verjaardagen: in het ene geval een gesprek over sjoemeldiesels (Caliber motor stamt van VW), in het andere geval, enfin, dat is bekend.

Levert een S uit 2013 met 450 kkm nog €25k op?
 
Vast wel...
Tesla Model S - RvM Automotive
Deze uit 2013 heeft in ieder geval bij 100K km nog een vraagprijs van € 41K.
Afschrijving per kilometer (uitgaande van zelfde aanschafwaarde van 90.000 km):

49.000 euro / 100.000 km = 49 cent (advertentie)
65.000 euro / 450.000 km = 14 cent (michelh)

Zo bekeken lijkt een rest waarde van 25.000 na 450.000 wel heel optimistisch ingeschat. 't Zou Michel wel spekkoper maken.
 
  • Like
Reactions: job-lek
Het blijft me toch verbazen dat de planner je doorstuurt naar een SuC die continu vol is (Monte Ceneri) terwijl 21 kilometer eerder (Melide) voldoende ruimte is en je in beide gevallen Egerkingen makkelijk kunt halen.
En als je op de heenreis Monte Ceneri overslaat om in Melida te gaan laden dan blijft de planner je terugsturen. Wel wat ruimte voor verbetering lijkt me.
 
Het blijft me toch verbazen dat de planner je doorstuurt naar een SuC die continu vol is (Monte Ceneri) terwijl 21 kilometer eerder (Melide) voldoende ruimte is en je in beide gevallen Egerkingen makkelijk kunt halen.
En als je op de heenreis Monte Ceneri overslaat om in Melida te gaan laden dan blijft de planner je terugsturen. Wel wat ruimte voor verbetering lijkt me.
Heb ik een topic voor jou!

Navigatie
 
  • Like
Reactions: job-lek and Exiteer
Ik werd er bij het parkeren gisteren op aangesproken dat mijn achteruitrijlicht niet werkte.
Vanmorgen eens voor een raam in achteruit gezet en het werkt wel.
Zou het kunnen dat het niet werkt bij autopark? De schakelhendel staat dan immers niet in achteruit.
Is wat lastig te testen als je alleen bent.
Bugje?
 
Ik werd er bij het parkeren gisteren op aangesproken dat mijn achteruitrijlicht niet werkte.
Vanmorgen eens voor een raam in achteruit gezet en het werkt wel.
Zou het kunnen dat het niet werkt bij autopark? De schakelhendel staat dan immers niet in achteruit.
Is wat lastig te testen als je alleen bent.
Bugje?
Smartphone op grond plaatsen tegen een bekertje koffie of zo? En record drukken en dan auto instappen en autopark :p
 
  • Funny
Reactions: Phil V
Ik werd er bij het parkeren gisteren op aangesproken dat mijn achteruitrijlicht niet werkte.
Vanmorgen eens voor een raam in achteruit gezet en het werkt wel.
Zou het kunnen dat het niet werkt bij autopark? De schakelhendel staat dan immers niet in achteruit.
Is wat lastig te testen als je alleen bent.
Bugje?
Misschien ging het over het tweede achteruitrij licht dat er niet opzit?
 
  • Funny
Reactions: job-lek and Lexikon
  • Like
Reactions: job-lek