Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register
This site may earn commission on affiliate links.
Ik mag niet meer rijden omdat een onafhankelijke expert, die nationaal werkt met een tientallen experts (voordat je hen weer in twijfel trekt) effectief op het ondertekend expertiseverslag gemeld heeft dat de wagen NIET rijveilig is en dat er DRINGEND wordt aanbevolen NIET meer met de wagen te rijden.

Voor wie niet wil graven in een algemeen draadje met 315 pagina's en geen idee heeft wat je specifieke probleem is.

Hoeveel leden heeft teslaclaim nu? Wat er op de website staat qua 'problemen' vindt ik magertjes, meer dan 60% is via een app en service afspraak te verhelpen, dus mager. Maar graag laat ik me in details infomeren wat de problemen zijn.
 
  • Like
Reactions: JanG007
Voor wie niet wil graven in een algemeen draadje met 315 pagina's en geen idee heeft wat je specifieke probleem is.

Hoeveel leden heeft teslaclaim nu? Wat er op de website staat qua 'problemen' vindt ik magertjes, meer dan 60% is via een app en service afspraak te verhelpen, dus mager. Maar graag laat ik me in details infomeren wat de problemen zijn.

Hey Nico, er komt binnenkort een site aan met alle details, werkbonnen, briefwisseling, mailverkeer, conclusies en vonnis.
 
Ik mag niet meer rijden omdat een onafhankelijke expert, die nationaal werkt met tientallen experts (voordat je hen weer in twijfel trekt) effectief op het ondertekend expertiseverslag gemeld heeft dat de wagen NIET rijveilig is en dat er DRINGEND wordt aanbevolen NIET meer met de wagen te rijden.
Wat denk je nu dat er gebeurt als ik toch een accident krijg en de verzekering dat document onder ogen krijgt?
Inderdaad, discussies... Blijft natuurlijk dat die wagen dus geen meter meer mag rijden op de openbare weg.

Waarop heeft deze dat dan gebaseerd? Jouw getuigenis of heeft hij ook geconstateerd dat de auto zomaar van baan wisselt terwijl deze niet op de AP rijdt?

Hoe werkt dit? Dit is een serieuze vraag overigens.
 
Het is zeker niet de eerste en enige of een uitzondering hoor... gelijkaardige zaken zijn nog voorgekomen.
Heel het probleem in deze zaak is dat men het niet opgelost krijgt.
Wanneer je dan je geduld verliest en Tesla vraagt om afspraken na te komen, dan geven ze niet thuis.
Ga je dan dagvaarden, dan staan ze op hun achterste poten.
Komt erop neer dat die mannen de wagen in juni/juli in PERFECTE staat gingen afleveren, sindsdien zijn zowat alle problemen opnieuw naar boven gekomen.
Als dat cosmetisch is, dan wil ik daar nog het nodige geduld voor hebben (zie mijn vorige wagen), maar als het om veiligheid gaat, dan moet je een lijn trekken, hoe hard je ook in het merk of het idee erachter geloofd.
Filmpjes worden zeer binnenkort publiek beschikbaar gemaakt (we zijn bezig met de site).
 
Tot nu toe is de lijst op de site (nog) niet heel indrukwekkend.
Met deze lijst kun je elk merk wel voor de rechter dagen. Neemt niet weg dat er best ernstige gevallen tussen kunnen zitten.
Ik neem aan dat het bewijs naar jullie idee voldoende is.

Brengen jullie ook kosten in rekening bij mensen die zich bij jullie willen aansluiten?
 
Tot nu toe is de lijst op de site (nog) niet heel indrukwekkend.
Met deze lijst kun je elk merk wel voor de rechter dagen. Neemt niet weg dat er best ernstige gevallen tussen kunnen zitten.
Ik neem aan dat het bewijs naar jullie idee voldoende is.

Brengen jullie ook kosten in rekening bij mensen die zich bij jullie willen aansluiten?

Je bedoelt op de site van Tesla Claim in NL?

Neen, de bedoeling is om informatie/documenten/schriftelijke communicatie met elkaar te delen.
Ik veronderstel dat de meeste Tesla-rijders wel een degelijke rechtsbijstand hebben.
Mochten we toch beslissen om samen in een zaak te stappen dan lijkt het mij dat iedereen zijn idee mag aanbrengen hoe dit aan te pakken.
Het is niet mijn bedoeling om hier een cent aan te verdienen, wel om problemen opgelost te krijgen, en als dat niet lukt de nietigheid van verkoopovereenkomsten te bekomen.
Ik vond de verdediging van Tesla voor de rechtbank eerder lauw... met de bewijslast die we nu hebben zie ik niet in welke truc ze nog uit hun mouw gaan schudden (mochten de raadsheren meelezen, good luck :) ).
 
@Danny85 benieuwd naar de filmpjes, wil je deze ergens online zetten of hier delen? en vermeld even welke versie firmware.

Ik ben ook erg nieuwsgierig naar het filmpje dat het stuur uit de handen wordt gerukt terwijl je niet op AP/NOA/TACC reed als zowel enig ander filmpje. Zet het op Twitter want dat gaat wel aardig viral denk ik.
 
Ik begrijp de angst wel hoor, ik heb zelf ook meerdere keren iets soortgelijks meegemaakt.

1 keer op een smalle weg zonder middellijn, bij het passeren van van een tegenligger moest ik naar de rand van de weg en mijn M3 maakt een stuurcorrectie naar links. De melding was volgens mij iets van "stuurcorrectie uitgevoerd voor uw veiligheid".

2e keer was in een bocht met een vangrail aan de binnenkant. Mijn auto stuurde opeens richting vangrail. (deze heb ik op die plek meerdere keren meegemaakt)

Ik had in deze gevallen alle hulpsystemen uit staan, alleen de "rijstrook overschrijdingspreventie in noodgevallen" stond aan omdat je die niet permanent uit kunt zetten.

Dit is enkele firmware versies geleden, inmiddels komt het al een hele tijd niet meer voor.
 
1 keer op een smalle weg zonder middellijn, bij het passeren van van een tegenligger moest ik naar de rand van de weg en mijn M3 maakt een stuurcorrectie naar links. De melding was volgens mij iets van "stuurcorrectie uitgevoerd voor uw veiligheid".
Dit is niet iets wat specifiek Tesla is, er zijn meer autos die dat doen. Zelf vind ik de correctie minimaal en heb er geen last van.
 
  • Like
Reactions: job-lek and JanG007
Dit is niet iets wat specifiek Tesla is, er zijn meer autos die dat doen. Zelf vind ik de correctie minimaal en heb er geen last van.

Heb dit inderdaad ook in een Škoda Superb gehad, vooral als er zo'n zwarte streep over snelweg heen loopt of aan het einde van een spitsstrook/afrit combinatie.

Als je er niet bewust van bent; stuurt hij de wagen zo op de andere rijstrook; ondanks dat de parkeersensoren / blind spot collision warning aangeeft dat er een auto naast je rijdt.
 
De melding was volgens mij iets van "stuurcorrectie uitgevoerd voor uw veiligheid".

Die krijg ik *ALTIJD* hier: Google Maps

upload_2020-10-23_9-40-15.png


Ik rijd daar namelijk altijd over het witte vlak en AP heeft niet door dat het een rotonde is. Echter, ik heb het stuur dan al beet en voel deze 'correctie' niet eens maar de auto computer is dan helemaal van slag.

Inderdaad, half jaar geleden toen ze net die 'ping pong' satefy feature hadden toegevoegd gaven de typische 60 wegen die we hier veel hebben problemen door de fietsstroken zoals ook op de volgende weg

upload_2020-10-23_9-40-51.png


Google Maps


Overigens rijdt AP nog steeds niet goed op zulke wegen maar TACC wordt niet meer gek en dat ping pongen is ook al tijden weg.
 
  • Like
Reactions: job-lek and nico180