Hoe doe je dit toch? Heb je hiervoor een speciale ontken-alles-macro op jouw toetsenbord geprogrammeerd?
Om Wooter een beetje bij te vallen, hij reageerde op het feit hoe AP zich gedraagt bij wegwerkzaamheden. Persoonlijk heb ik enkel maar positieve ervaringen bij wegwerkzaamheden. Zelfs het volgen van de gele lijnen op de Duitse snelwegen werkt al tijden behoorlijk goed.
Geef me een weekje de tijd bij Tesla en het wordt een auto die niet alleen fantastisch rijdt, want dat doet ‘ie al, maar ook fantastisch bedienbaar is.
Hahaha, tuurlijk
Behalve de Spotify features is de UI super strak en duidelijk voor alle leeftijden. Ja, geef mij de V8 UI zonder "windows" maar terug maar de Tesla UI is echt mijlen voor op VW, BMW, Volvo en Mercedes. Niet zo fraai met mooie animaties zoals de andere merken maar gewoon duidelijk en simpel.
Dus geen Tesla implementatie van een TACC maar een echt werkende die gewoon rekening houdt met de afstand tussen auto’s en dus wat geleidelijker optrekt of afremt.
Dat vind ik juist één van de betere zaken van TACC dat deze zich positioneerd. Ik rijd altijd met volgafstand 7 en AP doet het meestal goed. Er is echt geen ander cruisecontrol systeem dat beter werkt. Het kan zeker beter maar het is het beste wat er nu is.
Geen AP die continu de in TACC ingestelde snelheid overruled
AP volgt hier de mijn ingestelde snelheid tenzij het segment een lagere max snelheid heeft. Op veel N wegen gaat hij vaak netjes terug naar de juiste max snelheid of mijn eerder ingestelde snelheid.
Het enige is dat AP zich momenteel niet houd (althans met .44 nog niet getest, misschien is het gefixed) aan de instelde absolute speed limit.
bij iedere stuurbeweging uitvalt
Dit is een zeer bewuste keuze. Het systeem is aan of uit en niet hybride zoals de andere merken. Love it or hate it. Stiekem wellicht ook een geforceerde upsell naar FSD want inderdaad rijbaanverplaatsingen zonder lane change assist zijn nogal irritant. Ik heb FSD en op snelwegen werkt lane change assist buiten de spits 9 van de 10 keer. Daarnaast, ik kies er met AP vaker voor gewoon in m'n baantje te blijven met 90 dan dat ik ga inhalen. Lekker chill!
En geen Tesla navi die niet weet wat een tussenstop is of hoe een file eruit ziet, maar gewoon een goede TomTom implementatie.
True, navigatie kan stukken beter. E.M. is ook eindelijk gezwicht voor multi point navigatie. Ik vind het geen ramp trouwens want met het grote scherm rij je zo naar iets anders en 9 van de 10 keer wil ik iets toevoegen naar m'n huis of werk adres welke je met 1 swipe kunt herstellen.
En TomTom goed?? Ik vind Tom Tom echt verschrikkelijk! Geef dan aan dat je Waze wilt gebruiken. Dat is wellicht meer persoonlijke smaak.
De zelf door de baby van Elon op de regenachtige zondagmiddag in elkaar gefröbelde Spotify interface eraf en gewoon de UX van Spotify zelf.
True, ik vind de spotify UI ook verschrikkelijk maar het is wel 1 unified interface voor alle audio. Moet wel zeggen, met .44 nu eindelijk gapless playback en ook personal generated playlists. Die speel ik namelijk met meeste af.
Het probleem hier is dat Tesla dan voor Android moet kiezen wil het standaard apps willen draaien en dat gaat gewoon nog niet gebeuren. Je bent vrij om een Pole Star 2 te kopen met Android maar dan heb je wel een Pole Star zonder AP….. mij niet gezien.
De vreselijke contacten en telefoon app eraf en gewoon die van een willekeurige autofabrikant die wel snapt dat je wil kunnen zoeken of direct het mobiele ipv het vaste nummer wil kunnen selecteren met je stem. En zo kan ik nog een uurtje doorgaan.
Hier ook je hebt gelijk maar waarom doe je die in godsnaam met de auto? Daar gebruik je toch je mobiel assistent voor? Dan hoef je niet eens een knopje in te drukken: "Hey Google, bel m'n schoonmoeder op haar mobiel".