Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Join the hobby-club! Welke ICE hebt jij nog?

This site may earn commission on affiliate links.
Ik heb het jongere broertje. Volgens de puristen helemaal verkeerd (motor voorin, turbo’s) maar ik heb erg veel “smiles per gallon”

8C96A40A-841A-4E1A-8D1C-B5AC8E9D48F4.jpeg
 
Na een dik jaar zoeken op autoscout, een 6-tal maanden op Ferrarichat mee te lezen heb ik op 20/12/2022 het koopcontract getekend van een 348 spider uit 1995.

Als eenvoudige loontrekkende had ik het me 20 jaar geleden nooit durven voorstellen dat ik een Ferrari ging kunnen kopen. Het is dus een jongensdroom die uitkomt en kan niet wachten tot hij geleverd wordt en de mooie lentedagen aanbreken!View attachment 894696
Proficiat!
Je stijgt een heel stuk op de manhood sparkplug count meter. (Amerikaanse gag die bepaalt dat je mannelijkheid recht evenredig is met het aantal sparkplug dat je hebt. Diesel of EV… no good. Boot, zitmaaier, kettingzaag en een dikke V8... you score)
 
  • Funny
  • Like
Reactions: Onno and FVO
Proficiat!
Je stijgt een heel stuk op de manhood sparkplug count meter. (Amerikaanse gag die bepaalt dat je mannelijkheid recht evenredig is met het aantal sparkplug dat je hebt. Diesel of EV… no good. Boot, zitmaaier, kettingzaag en een dikke V8... you score)
Oei, dan scoor ik wel erg laag. Robotmaaier, elektrische grasmaaier voor het stuk bij de weg, 2 x elektrische kettingzagen, een 5 cyl diesel speeltje. Oh ja eentje in mijn 1 cylinder waterpomp. (maar die doet het niet).
 
  • Like
Reactions: Blackbelt
Ik ontdek nu pas dit leuke topic; gelukkig ben ik niet de enige Electrified Petrolhead' hier, haha!
- AR Giulia Super Biscione
- AR Bertone 1750 2e serie
- AR Alfetta 1.8 1ste serie
- AR 75 Turbo Evoluzione (1 van 500)
- AR 75 Full Race
- AR SZ (ES30) (1 van 1000)
- AR GTV6 3.0 Homologation South-Africa (1 van 200)
- AR GTV Full Race in opbouw
- AR 147 GTA
- Maserati QP
- Ferrari F430 Scuderia

topview.jpg
 
Ik ontdek nu pas dit leuke topic; gelukkig ben ik niet de enige Electrified Petrolhead' hier, haha!
- AR Giulia Super Biscione
- AR Bertone 1750 2e serie
- AR Alfetta 1.8 1ste serie
- AR 75 Turbo Evoluzione (1 van 500)
- AR 75 Full Race
- AR SZ (ES30) (1 van 1000)
- AR GTV6 3.0 Homologation South-Africa (1 van 200)
- AR GTV Full Race in opbouw
- AR 147 GTA
- Maserati QP
- Ferrari F430 Scuderia

View attachment 896372
Daar staan dus 2 auto's klassiekers in waar ik helemaal gek van ben! Wat een prachtige collectie!
 
  • Like
Reactions: PeterSZ
Noem mij maar gek, ook al staat er een Ferrari bij, die Alfa's krijgen van mijn de absolute voorkeur! Die Bertone, SZ en GTV6 3.0, wat een topauto's.

Ik ontdek nu pas dit leuke topic; gelukkig ben ik niet de enige Electrified Petrolhead' hier, haha!
- AR Giulia Super Biscione
- AR Bertone 1750 2e serie
- AR Alfetta 1.8 1ste serie
- AR 75 Turbo Evoluzione (1 van 500)
- AR 75 Full Race
- AR SZ (ES30) (1 van 1000)
- AR GTV6 3.0 Homologation South-Africa (1 van 200)
- AR GTV Full Race in opbouw
- AR 147 GTA
- Maserati QP
- Ferrari F430 Scuderia
 
  • Like
Reactions: PeterSZ
Dit is mijn andere vervoersmiddel 5,7 ltr V8 ter compensatie. 😬
Wat een vreselijk voertuig. Wat mij betreft mogen dit soort wagens alleen ingezet worden als er een 11 meter lange boot achter hangt. In Amerika kan ik me voorstellen dat een pick-up handig is als je buitenuit je schapen wat hooi moet brengen, maar hier zijn dit soort voertuigen net wat te ver uit hun natuurlijke habitat. Vraag me af wat je precies moet compenseren ;)
 
Wat een vreselijk voertuig. Wat mij betreft mogen dit soort wagens alleen ingezet worden als er een 11 meter lange boot achter hangt. In Amerika kan ik me voorstellen dat een pick-up handig is als je buitenuit je schapen wat hooi moet brengen, maar hier zijn dit soort voertuigen net wat te ver uit hun natuurlijke habitat. Vraag me af wat je precies moet compenseren ;)
Ik geef geen disagree's maar hier had je er bijna eentje gehad. :) Ik vind zo'n pick-up wel mooi en er zou ook een camperunit achter-op kunnen. Dus waarom zou dit niet mogen en wel een speeltje als een Ferrari of een Porsche? Als je die op zijn staart trapt en dat wordt gemiddeld denk ik vaker gedaan zijn ze ook niet zuinig.
Ik heb in Azerbaijan een hele tijd een Ford F350 Dubbel cab met lange laadbak gereden met een 7,3 ltr Power Stroke turbo Diesel. Met 2 pallets met zandzakken achterin reed dat best goed tussen de Lada's. Dit was jammer genoeg ver voordat de F1 in Baku ging rijden want ik woonde achter de pitsstraat en moest tussen bocht 1 en 2 links-af om de parkeerplaats op te rijden.
 
  • Like
Reactions: Tom X and ERvee