Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register
This site may earn commission on affiliate links.
Je stelt dat de Model Y ook als 7 zitter beschikbaar gaat komen. Welke aanwijzing heb je daarvoor?

Zie bijvoorbeeld deze impressie van het unveil event. Rond 7:30 kun je een glimp opvangen van de derde zitrij.

 

Attachments

  • C77107ED-B56A-46BA-99F3-89F970AD4995.png
    C77107ED-B56A-46BA-99F3-89F970AD4995.png
    150.3 KB · Views: 56
  • Like
Reactions: Adm
Mijn voorspelling voor de Model Y in NL: Wordt een groot succes in NL vanwege onze babyboomgeneratie (mag ik dat zeggen?) die de overstap wil maken naar elektrisch rijden. Die willen nu eenmaal een hoge zit en besteden wat makkelijker 60K, maar vonden de X doorgaans te duur en te groot. Zal meer gekocht worden dan geleased, in vergelijking met de Model 3.
 
Mijn voorspelling voor de Model Y in NL: Wordt een groot succes in NL vanwege onze babyboomgeneratie (mag ik dat zeggen?) die de overstap wil maken naar elektrisch rijden. Die willen nu eenmaal een hoge zit en besteden wat makkelijker 60K, maar vonden de X doorgaans te duur en te groot. Zal meer gekocht worden dan geleased, in vergelijking met de Model 3.
deze babyboomer heeft de overstap naar elektrisch rijden al véél langer gemaakt (S), en intussen zijn eega ook al een klein jaartje. (3);)


maar dat neemt niet weg dat ik er ook van overtuigd ben dat de hogere zit véél nieuwe rijders zal aantrekken.
 
Ik heb nu de Model 3 maar ga graag zo gauw mogelijk over op de Model Y.
Maar het moet wel zo zijn dat het zitten achterin een stuk beter is. Erg beroerd nu. Knieën tegen de neus...
Maar nog nergens gezien of dit ook beter is.

Misschien exact als de Model 3 maar dan alles iets hoger en meer ruimte boven je.
 
Dat is wel een klapper om veel eerder te leveren. Dat gaat bij onze oosterburen een aantal CEO's nog een paar extra slapeloze nachten bezorgen. Elke model Y verkocht is de komende jaren een no-sale van een vergelijkbaar product; mensen kopen niet elk jaar een nieuwe auto. Ben benieuwd naar de auto in real life. Denk wel dat de model 3 verkopen iets zullen lijden onder de model Y omdat de laatste voor gezinnen aantrekkelijker is.
 
In februari de MYP (MY-P) leveren en paar maanden later de andere modellen.
75% is model 3 en dus gelijk hogere productieaantallen (ze kunnen het inmiddels).

Wellicht Q4 ook naar EU, kon wel eens de volgende lease-hit worden (de 8-12% gekte). Zelfs 2021 zal die nog goed gaan. De rest doet nog steeds geen aantallen in 2020 (ze hopen op 2021).

Overigens mooi is die niet echt (beetje uit proportie). Zal wel wennen zijn, maar wel weer een RWD !
 
In februari de MYP (MY-P) leveren en paar maanden later de andere modellen.
75% is model 3 en dus gelijk hogere productieaantallen (ze kunnen het inmiddels).

Wellicht Q4 ook naar EU, kon wel eens de volgende lease-hit worden (de 8-12% gekte). Zelfs 2021 zal die nog goed gaan. De rest doet nog steeds geen aantallen in 2020 (ze hopen op 2021).

Overigens mooi is die niet echt (beetje uit proportie). Zal wel wennen zijn, maar wel weer een RWD !

Wat raar, de suv achtige kun je wel met RWD krijgen en de sedan is (bij de LR althans) standaard 4wd?
 
Wat raar, de suv achtige kun je wel met RWD krijgen en de sedan is (bij de LR althans) standaard 4wd?

Zal ook wel "tijdelijk" zijn als soort instap, als ik een Y zou kopen, gelijk de RWD. Hebben ook een M3 RDW: rijdt lekkerder, stuurt lekkerder, stuk betere range en je moet echt gek doen wil je die laten uitbreken, ja de AWD's hebben meer grip maar helemaal niet nodig. Had ik overigens helemaal niet verwacht, maar echt mijn voorkeur.