Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register
This site may earn commission on affiliate links.
Klopt. Maar die parelmoer is wel sterker. Ik hoor velen spreken over de noodzaak van mudflaps of ppf op de flanken, maar ik heb na 45000km nog niets van schade aan de flanken.
Op de voorbumper wel 2-3 puntjes van steenslag.
Wel ambetant, een vorige wagen die donker was, had witte primer en nu ik een witte heb, is de grondlak donker. In beide gevallen wordt de steenslagschade dus extra geaccentueerd.
Inderdaad, aan de zijkanten geen problemen. Wel veel steenslag al in de voorbumper en op de motorkap. De koffer heeft eens tegen het dak van een ondergrondse garage getikt en er is weinig sprake van een witte grondlak. Het lijkt direct op het grijze metaal te zitten...
 
Misschien ben ik kritischer, maar op mijn Y zijn toch echt lichte puntjes te zien (als je met je neus op de lak zit) in de onder hoeken van de achterportieren. Dit ondanks de elegante (niet die van Tesla dus) mudflaps. Na het minuscule bijtippen heb ik hier ppf laten plaatsen.

Tip: neem niet de ppf kit van Tesla, als je een witte auto hebt. De folie is namelijk lichtgeel en dus goed te zien. Ik was, uit frustratie, vergeten om er een foto van te maken, voordat ik het er af trok...
 
Denk het wel, maar als je toch een Y wil kopen, wil je het risico dan nemen?
Of je wacht op de nieuwe Y.
och, als loonslaaf met een leasert is mijn werkgever echt niet onder de indruk van eem prijsstijging. Leasebudget is leasebudget. En huidige contract tot einde jaar is contract tot einde jaar....
Je laatste opmerking is wel spot on...ik vind het nog wel een dingetje dat het zustermodel wel vernieuwd is.
 
Totdat de auto niet meer in je leasebedrag past en dan moet je of zelf meer gaan bijbetalen, of de auto staat niet meer op de lijst…..
Maurice en Mars, natuurlijk snap ik wel hoe dat werkt met leasebudget en eigen bijdrages.
Mijn enige punt was aan jet begin van deze 'discussie ' is dat ik niets kan met advies om maar snel de Y te kiezen voor een prijsverhoging. Ik moet m'n leasecontract afmaken (ofwel totdat de afgesproken maanden voorbij zijn, of het aantal kilometers, al wat eerder komt). Mijn pleidooi bij de werkgever 'ja maar hij wordt duurder' zal geen indruk maken. De werkgever heeft een leasenorm, en daar mag ik tegen eigen bijdrage tot een bepaalde max overheen. Als een auto duurder wordt, dan moet ik of meer eigen bijdrage betalen, en in het uiterste geval wordt die auto te duur en moet ik een andere uitkiezen. Precies zoals Mars ook zegt. Maar nogmaals: het zal de werkgever een rotzorg zijn.
 
Deze verhoging geeft mij wel degelijk stress. Ik heb op 23feb besteld zodat ik voor 26mrt geleverd zou krijgen. Ga namelijk een maand naar het buitenland. Komt Tesla vervolgens met een niet verplaatsbare leverdatum van 29mrt. Na veel te vaak contact via telefoon en mail is uiteindelijk de auto ontkoppeld en wordt er binnenkort een nieuwe gekoppeld die na 18apr uitgeleverd zal worden. Maar wat betekent een prijsverhoging vanaf 1apr dan voor mij? Heb Tesla gebeld, die geven aan dat de prijsverhoging niet voor NL geldt. Maar bij Tesla weet je het maar nooit… En geeft eenmaal besteld en aanbetaald (€500) garantie dat het bedrag dan niet meer verandert?