Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register
This site may earn commission on affiliate links.
Dit is toch verontrustend. Zou dat betekenen dat nieuwe v3 enkel met CCS zullen komen (zoals in Londen bv) & dus SuC met Type2 zullen langzamerhand verdwijnen :confused:
Ik heb ook net die mail gehad, ik wist niet eens dat mijn 2016 90D compatibel was met die upgrade. Lijkt me ook dat future superchargers alleen CCS zullen hebben.
 
Denk er ook aan dat er met die upgrade alle nieuwe CCS2-netwerken beschikbaar worden, en je bij nieuwe V3 superchargers dus ook geen gedeeld vermogen meer zal zien.

Ik ben er vrij zeker van dat met de uitbreiding van V3 superchargers je niet veel meer V2 stalls zal zien bijkomen. Misschien 4 of zo in een hoekje waar S en X eigenaren zonder upgrade kunnen gaan parkeren.
 
Ik heb een S 90D van 2015 en ben gelimiteerd tijdens het laden tot een max van 95 kW
De laadsnelheid wordt niet hoger, het aantal mogelijke snelladers wel.
Volgens de mail zou er geen ‘pairing’ impact meer zijn. Dus toch sneller laden. Zelfs als je getopt bent is er dan nog een geringe verbetering. Als je een paar deelt, kan je tot 35kW beperkt worden.
ik ben erg benieuwd welke vermogen je kan laden op de oudere 90(D) accu bij een ionity of andere 'fast' charger.
De auto bepaalt hoeveel je krijgt. Als meer dan 95kW laden slecht is voor je batterij, dan is dat met een andere stekker nog steeds zo.
 
volgens mij, is 'pairing' impact altiid nog van toepassing op de huidge superchargers V2.

deze pairing impact zal je niet hebben op nieuwe generatie SuC V3

@Phil V kan je de inhoud even copy/pasten hier? ben gewoon benieuwd (edit; nevermind... ik zie net hierboven een post met inhoud van mail)

het is goede ontwikkeling dat de CCS dus ook op een 90 accu gaat ( die tot/met 2016 geleverd zijn)
 
Ik kreeg deze mail ook voor mijn 2014 Model S. Die pairing is het probleem niet, want na 185.000 km ik op een Suc zelfde hoger dan 60kWh uit..... Als ze nou ook gelijk de automatisch sluitende laadpoort er bijzetten, dan heb ik er wel oren naar....
 
Hij is goed beschouwd ook niet compatibel: bij de upgrade worden zowel de hardware als de software aangepast. Bij mij kwam onder de achterbank een nieuw kastje.
“Onder de achterbank”: betekent dat dat je geen bruikbare plaats kwijt bent?
Ik vraag me af of die upgrade nuttig is voor mij. Ik heb al een Chademo adapter (3x gebruikt) en kan dus al op de meeste alternatieve plaatsen snelladen. Als ik het goed begrijp zou ik met die upgrade dan aan 100kW op niet Tesla laders kunnen laden. Zolang nieuwe supercharger sites (waar ik gratis kan laden) nog steeds enkele old-style supercharger kabels hebben zie ik er niet veel voordeel in.
 
  • Like
Reactions: simonsmidt
ik hoop dat alle SuC v3 betaald is en nog hogere idle fee, dus echt als een quick charge te gebruiken.

het gratis superchargen klinkt natuurlijk wonderlijk, totdat er (en dat gebeurt dus te veel) er veel te lang geladen wordt waardoor er kans betsaat op wacht rijen. ik zeg niet dat iedereen dat doet - maar het gebeurt.

ik gok op gedeelde setups bij de superchargers voor SuC v3 CCS wie betaald en snel door wil, SuC v2 voor wie tijd heeft en niet uitmaakt als langer duurt.
 
Ik ben er vrij zeker van dat met de uitbreiding van V3 superchargers je niet veel meer V2 stalls zal zien bijkomen. Misschien 4 of zo in een hoekje waar S en X eigenaren zonder upgrade kunnen gaan parkeren.
Zou wel heel fijn zijn als de nieuwe V3 lokaties ook nog een beperkt aantal V2 stalls hebben voor de oudere S en X modellen.
Is het technisch heel ingewikkeld voor Tesla om met bestaande V2 lokaties wat stalls (en bijbehorende charger/trafo/eh?) uit te wisselen?
 
CCS-laadpoort Upgrade is beschikbaar voor uw Model S.
Deze upgrade geeft u toegang tot de nieuwste generatie V3 Superchargers. De V3 technologie biedt een verbeterde vermogensverdeling, uw wagen deelt dan niet meer het vermogen met de wagen naast u. Naast ons Superchargernetwerk is uw Model S, na deze upgrade, compatibel met openbare CCS laadpunten in heel Europa.
Een CCS-upgrade kost €500,- en bestaat uit een aanpassing aan uw laadpoort en een CCS Combo 2 adapter. Plan een serviceafspraak via uw Tesla App om de upgrade te laten uitvoeren.
 
“Onder de achterbank”: betekent dat dat je geen bruikbare plaats kwijt bent?
Ik vraag me af of die upgrade nuttig is voor mij. Ik heb al een Chademo adapter (3x gebruikt) en kan dus al op de meeste alternatieve plaatsen snelladen. Als ik het goed begrijp zou ik met die upgrade dan aan 100kW op niet Tesla laders kunnen laden. Zolang nieuwe supercharger sites (waar ik gratis kan laden) nog steeds enkele old-style supercharger kabels hebben zie ik er niet veel voordeel in.
Ik heb ook een CHAdeMO adapter, en sinds de CCS upgrade heb ik die niet meer gebruikt.

Het voordeel van de CCS upgrade is dat je bij FastNed en IONITY en andere netwerken aan dezelfde snelheden als superchargers kan laden, en niet meer beperkt bent tot de snelladers met CCS2/CHAdeMO/22kW Type2 die maximum 50kW geven.
 
  • Informative
Reactions: NicoV
Vandaag ook het mailtje van Tesla ontvangen voor onze MX (2017).
Alleen als ik op de knop “meer info” druk, dan kom ik op een error pagina :confused:

Wellicht iemand hier het antwoord op de volgende vraag heeft (het is me nog niet helemaal helder of m’n huidige laadkabel nog bruikbaar blijft)
Wordt de oude laadpoort vervangen voor een CCS laadpoort, of wordt de interne lader aangepast en krijg je er een adapter bij voor als je aan een CCS lader gaat laden.

Thanks!
 
Vandaag ook het mailtje van Tesla ontvangen voor onze MX (2017).
Alleen als ik op de knop “meer info” druk, dan kom ik op een error pagina :confused:

Wellicht iemand hier het antwoord op de volgende vraag heeft (het is me nog niet helemaal helder of m’n huidige laadkabel nog bruikbaar blijft)
Wordt de oude laadpoort vervangen voor een CCS laadpoort, of wordt de interne lader aangepast en krijg je er een adapter bij voor als je aan een CCS lader gaat laden.

Thanks!
Je oude aansluiting blijft bestaan, het is wat interne hardware en een adapter.
 
  • Like
Reactions: Faiz71
Vroeg mij laatst af; ik laad mijn Tesla X meestal op bij een supercharger via de "normale" Tesla stekker. Volgens mij is dat nu max 120 of 150 kWh. (Toekomstig 250? Klopt dit)
1) is het laden bij een supercharger met een CCS adapter sneller? Dus de kabel voor model 3 en dan mijn CCS adapter er tussen?
2) ik begreep dat er CCS laadstations zijn die nog hoger max hebben (160 of zo of zelfs 350). Als ik mijn model x daar laat laden, haal ik dan het maximum eruit?
3) heeft de Tesla x een maximum aan laadsnelheid (snelladen) ongeacht de wijze van laden? Supercharger; CCS adapter of Chademo adapter?