Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register
This site may earn commission on affiliate links.
Ik heb inmiddels contact gehad met Tesla Mobile service. Ze hebben het gecorrigeerd naar 299, want de upgrade is op dezelfde dag uitgevoerd als waarop de prijsverlaging is ingegaan. Netjes.
blij voor je, jammer dat Tesla wederom bestaande klanten die 2 weken geleden 500euro betaalden niet tegemoet komt. Bij veel bedrijven kennen ze de 2 weken, je kan dan niet iedereen tevreden maken, maar ik zou positief verrast zijn als Tesla uit eigen beweging dit zou regelen. *droomt verder* - het blijft onzin hoe ze rommelen met die prijzen soms.
 
Vandaag de CSS upgrade door Mobile Service uitgevoerd. 20 minuutjes. Alleen een extra unit onder de achterbank geplaatst. Iets gedaan in de A-stijl bestuurderszijde en de software geupdate. Rijswijk is zichtbaar. Morgen even proberen in Rijswijk... 299 all-in.
 
  • Like
Reactions: petervr
Ik ga het niet doen, ik lease en zit bijna op de ton, maar heel eerlijk gezegd vind ik dat een premium merk deze upgrade gratis had moeten aanbieden. Het mes snijdt immers ook aan de kant van Tesla.
Stel dat je een auto had die geen E10 benzine kan slikken, vind je dat de constructeur je dan gratis nieuwe benzineleidingen moet monteren om toch op E10 te kunnen rijden?

Nee. Je kan met je S op een ton nog altijd aan de gewone superchargers laden, en voor €299 kan je een accessoire kopen die je auto ook compatibel maakt met de nieuwe superchargers én andere snelladers. Lijkt me niet te gek.
 
  • Like
Reactions: job-lek
Stel dat je een auto had die geen E10 benzine kan slikken, vind je dat de constructeur je dan gratis nieuwe benzineleidingen moet monteren om toch op E10 te kunnen rijden?

Nee. Je kan met je S op een ton nog altijd aan de gewone superchargers laden, en voor €299 kan je een accessoire kopen die je auto ook compatibel maakt met de nieuwe superchargers én andere snelladers. Lijkt me niet te gek.
Ik had het ook over een premium automerk wooter!:p
Serieus, met CCS kun je ook elders snelladen. Het ontlast de infrastructuur. Voor mijn part maak je een glijdende schaal, hoe jonger je auto hoe goedkoper het wordt. Toch ook hier niet verdedigbaar dat je auto van eind 2018 geen CCS heeft en die van de maand erop wel.
Van 500 naar 299, er zit dus nog meer rek in. Kost dus niet veel en je creëert heel veel goodwill. Ik weet het, dream on.
 
[QUOTE="Limbo2121, post: 4893501, member: 68784"....Toch ook hier niet verdedigbaar dat je auto van eind 2018 geen CCS heeft en die van de maand erop wel.[/QUOTE]
Uiteindelijk brengt elk merk ooit een upgrade/facelift op de markt. Bij mijn vorige auto miste ik ook net enkele leuke functies die wel in de upgrade zaten, maar net niet in het model wat wij destijds geleverd kregen.
Wat dat betreft is het bijvoorbeeld bij een iPhone veel beter In te schatten wanneer er een upgrade komt. Koop je echter net nog het oude model dan zal Apple deze ook niet upgraden.
 

Attachments

  • 5EE49A95-7A0E-40A8-90E6-26AC57A95B93.jpeg
    5EE49A95-7A0E-40A8-90E6-26AC57A95B93.jpeg
    149.5 KB · Views: 105
  • 718CD301-611C-4E44-B626-0E7E7AFBBAF0.jpeg
    718CD301-611C-4E44-B626-0E7E7AFBBAF0.jpeg
    182.1 KB · Views: 86
Ik neem aan van wel, dit staat overigens in de quote die ze me voorafgaand aan de afspraak hebben toegestuurd via de app.

Het grappige is dat ik telefonisch enkel navraag gedaan had over die CCS upgrade, maar had ook aangegeven dat ik dat "volgend jaar wel een keer zou doen", naja ik ben de beroerste ook niet als dat gedaan wordt met mijn afspraak over een week (indien het inderdaad een fout betreft) :)
 
Toch ook maar eens bestellen voor de X.

Klop het dat ik de upgrade niet automatisch kan aanvinken, via app of mytesla?

Wil het graag een keer via de mobiele service..
Het is een service request, dus service inplannen via de app en dan is het aan Tesla om de afspraak te wijzigingen. Je kiest Service -> Andere en geeft aan dat je de CCS upgrade wenst.

Ik maakte mijn afspraak bij de meest nabije service center, en zij zelf herplanden in overleg naar een mobile service. En op de afgesproken dag kwam een mannetje in een bestelwagen sleutelen aan mijn auto op de oprit.
 
Ik heb vandaag de CCS upgrade laten uitvoeren zonder problemen.
Ik heb echter een vraagje. Bij de meeste autos, zelfs bij mijn Mitsubishi PHEV, wordt eerst het laden onderbroken en daarna trek je de stekker uit de auto.
De Tesla is hetzelfde, je moet eerst de laadport unlocken, echter....met de CCS adapter kan je tijdens het laden gewoon de CCS stekker uit de CCS adapter trekken. Lijkt mij niet goed ivm piekspanningen enz. Tesla Geneve zegt dat dit geen probleem is "de monteur deed dit gewoon bij het testen".
Wat denken jullie hiervan?
 
Ik heb vandaag de CCS upgrade laten uitvoeren zonder problemen.
Ik heb echter een vraagje. Bij de meeste autos, zelfs bij mijn Mitsubishi PHEV, wordt eerst het laden onderbroken en daarna trek je de stekker uit de auto.
De Tesla is hetzelfde, je moet eerst de laadport unlocken, echter....met de CCS adapter kan je tijdens het laden gewoon de CCS stekker uit de CCS adapter trekken. Lijkt mij niet goed ivm piekspanningen enz. Tesla Geneve zegt dat dit geen probleem is "de monteur deed dit gewoon bij het testen".
Wat denken jullie hiervan?

De CP (control pilot) pin ligt ietsje dieper, deze zal het eerste onderbroken worden waardoor het laden direct stopt en je geen vonken kan trekken.

20200813_173356.jpg
 
  • Like
Reactions: job-lek