Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Software 2020.24.*

This site may earn commission on affiliate links.
Hier apart gedrag. De .4 release van 180MB is gedownload maar veel bijzonderder is dat m'n Tesla nog steeds iets aan het uploaden is. Inmiddels 395MB en deze upload is gelijktijdig gestart met het beschikbaar komen van de update.
 
Zal waarschijnlijk de data zijn voor machine learning.

Ik zie wel vaker data uploads maar dat is normaliter vrijwel meteen na een rit. Nu het bijzondere dat het dus getriggerd wordt vanuit een software update. Dat houd in dat de auto veel meer logged want normaal gesproken worden enkel beperkte 'matches' door gestuurd op basis van vooraf bepaalde regels.
 
kun je uitleggen hoe dat werkt?
Ik ben geen Tesla engineer, dus kan het alleen globaal verwoorden: de beeldherkennings-software match continue de beelden met bekende objecten. Is er een onbekend object, wordt dat stukje data bewaard en op enig moment naar de servers van Tesla gestuurd, waar het wordt geanaliseerd mbv een machine learning cluster. Vindt die ook geen match of veel dezelfde niet gecategoriseerde beelden, wordt daar een match van gemaakt (vaak handmatig) en dit bij een update weer naar de fleet gestuurd.
 
  • Like
Reactions: BMW740iL
Ik ben geen Tesla engineer, dus kan het alleen globaal verwoorden: de beeldherkennings-software match continue de beelden met bekende objecten. Is er een onbekend object, wordt dat stukje data bewaard en op enig moment naar de servers van Tesla gestuurd, waar het wordt geanaliseerd mbv een machine learning cluster. Vindt die ook geen match of veel dezelfde niet gecategoriseerde beelden, wordt daar een match van gemaakt (vaak handmatig) en dit bij een update weer naar de fleet gestuurd.

Objecten is één ding. Onze borden zien er anders uit dan de Amerikaanse borden en die moeten geleerd (gelabeld) worden. Net zo belangrijk: iedere keer dat jij ingrijpt op autopilot wordt de situatie (beelden, sensoren en jouw acties) opgeslagen. Al die ingrepen wereldwijd corrigeren in een volgende release de autopilot. Het kan maanden of jaren duren voordat jouw ingreep ineens niet meer nodig is omdat AP ermee om kan gaan. Voorbeeld: als iedereen in Nederland bij een 180 graden afrit de AP overneemt omdat dat het anders te traag gaat, dan komen die ingrepen bij Tesla terecht. Ze zien ook hoe wijzelf dan die afrit wel nemen en leren daarvan (zodra eu regels dat toestaan).
 
Waarom blijven die Software updates altijd een Processie van Echternach wat autopilot betreft? Met 2020.24.6.1 remde de auto keurig af om een lichte knik in de weg met verkeerseiland af te handelen. 2020.24.6.4: Had ik niet ingegrepen had ik minstens 2 nieuwe velgen kunnen kopen. Auto vertraagde niet meer. Hij zoekt ook terug nadrukkelijk de lijnen op, merk je met name wanneer de rijstrook van 2 naar 1 gaat en de belijning stopt. Auto gaat eerst met een ruk naar links het nieuwe midden van de weg opzoeken. Dit was in de vorige update - bij mij althans- quasi volledig weg. Dat leerproces gaat precies toch gepaard met dingen terug vergeten ook...
 
  • Informative
Reactions: DuurzameHenk
is het probleem met de t5 ssd al opgelost?
Ik heb mijn T5 geformatteerd met 2020.20 en hij doet het prima. Leuke filmpjes van bijv een motorrijder die het nodig vond om op de E411 over de rechterbaan te rijden waar ze bezig zijn met het uitzagen en opvullen van weer wat stukken.
En natuurlijk Franse jochies die vol bewondering naar de auto staan te kijken.