Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Software 2020.24.*

This site may earn commission on affiliate links.
AC maakt heel veel verschil ja, maar los daarvan is het hele systeem een stuk efficiënter bij 20 graden dan bij 5, dus dit is hoe dan ook de zuinigste tijd van het jaar. Bij 30 gaat de airco weer te hard ;)
Wat off-topic, maar: weet je dat zeker?
Met mijn S is voor zover ik mij kan herinneren het positieve effect van warmte op bereik altijd hoger dan het negatieve effect van de airco. En het wordt alleen maar hoger naar mate de temperatuur toeneemt (in de praktijk getest in Italië en Spanje).
Met als resultaat: des te hoger de temperatuur, des te lager het verbruik.
Maar misschien ligt dat anders bij een 3.
 
En ik kan eindelijk de juiste velgen instellen :D

image.png
Ik kan maar niet uitvogelen hoe dit werkt, waar stel je dit in?
Groet,
Pieter
 
Ik heb vandaag in 24.6.9 de nieuwe repeater view geprobeerd. Erg wennen als je daarop wilt inparkeren. Het blijft 2d en geeft niet veel zekerheid over 'hoeveel je nog hebt'. Vast even wennen, mar toch gaaf dat hij het nu kan.

De event indicatie in de bewakingsbeelden heb ik nog niet zien werken. Een auto die naast mij parkeerde en van voren kwam aanrijden zag hij zelfs helemaal niet als event. Vreemd.
 
Ik heb vandaag in 24.6.9 de nieuwe repeater view geprobeerd. Erg wennen als je daarop wilt inparkeren. Het blijft 2d en geeft niet veel zekerheid over 'hoeveel je nog hebt'. Vast even wennen, mar toch gaaf dat hij het nu kan.

De event indicatie in de bewakingsbeelden heb ik nog niet zien werken. Een auto die naast mij parkeerde en van voren kwam aanrijden zag hij zelfs helemaal niet als event. Vreemd.


Vervolg update staat al weer klaar .10
 
Net de eerste 150 km met 2020.28.5 en dat gaat weer stukken beter !! Geen rare een acties meer en heeft alleen wat moeite met inhalen van Bijvoorbeeld vrachtwagens... blijft er heel lang achter hangen op ap en als je al op linkerbaan zit gaat hij net zo snel rijden ....
 
  • Informative
Reactions: Hbrink
sinds een van de laatste versies is tune-in op de schop gegaan. Daardoor kon ik niet meer tussen mijn favoriete stations schakelen met opzij drukken van het scrollwieltje. Nu kwam ik er gister achter dat het wel werkt als je het scrollwieltje opzij drukt en even vasthoudt..
Ik denk dat ik een memo heb gemist ergens.. maar het werkt nu weer top!
 
Vrijdag een stuk in de file gereden op AP. Het stuk waar ik in de file reed zat in een heel flauwe bocht. Wat mij opviel was dat de auto in de file op dit stuk erg zoekende was en erg slingerde. Snelheid was iets meer dan stapvoets, maar ik herken dit niet van vorige versies.
 
Vrijdag een stuk in de file gereden op AP. Het stuk waar ik in de file reed zat in een heel flauwe bocht. Wat mij opviel was dat de auto in de file op dit stuk erg zoekende was en erg slingerde. Snelheid was iets meer dan stapvoets, maar ik herken dit niet van vorige versies.

Bij onderbroken strepen en redelijk dicht op je voorganger heb ik dit vaker gehad. Zeker bij file rijden dicht op je voorganger. De camera's kunnen dan wat minder goed het verloop van de weg inschatten, zeker als de streep onderbroken is. Op rechte stukken file rijden speelt dit minder (lees: "niet") dan bij bochten.
 
Bij onderbroken strepen en redelijk dicht op je voorganger heb ik dit vaker gehad. Zeker bij file rijden dicht op je voorganger. De camera's kunnen dan wat minder goed het verloop van de weg inschatten, zeker als de streep onderbroken is. Op rechte stukken file rijden speelt dit minder (lees: "niet") dan bij bochten.
Als ik wordt afgesneden dan gebeurt dit inderdaad ook, vanwege het feit dat de frontcamera(‘s) de belijning niet meer kunnen zien/volgen.
 
Mijn ervaring met 2020.28.5 is eigenlijk niet best.

Ik reed voorheen lange ritten (485km) nu not so much maar gisteren op de A4 een flinke phantom brake in een tunnel op de A4 richting Amsterdam die extremer was dan dat ik mij kan herinneren.

Kort daarna gaf de auto op NOA een invoegende vrachtwagen geen kans dus heb ik (na een stevige aanmoediging van mijn vrouw) NOA en TACC uitgezet.

Kortom ik was nogal teleurgesteld, ik had de hoop na een behoorlijk aantal software updates sinds maart meer vooruitgang te zien.
 
  • Informative
  • Helpful
Reactions: KL0809 and Hbrink