Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Software 2023.26.*

This site may earn commission on affiliate links.
Op mijn Model X van 2020 deze update geïnstalleerd. Het spel ‘Vampire Survivors’ is niet meegekomen hoewel mijn X wel MCU2 heeft en op de website van Notateslaapp staat dat deze game voor alle S’en en X’en beschikbaar zou zijn. Vreemd. :oops:
 
Ik had afgelopen week een vreemd probleem mbt tot updates.
Normaal gezien checkt de wagen maximum 1x per 24u of er een update beschikbaar is. Als je dan naar het “software” scherm gaat én het is al langer dan 24u geleden, dan checkt hij direct en wordt de datum daar aangepast naar now().

Een 5tal dagen geleden had ik mijn touchscreen taal eens aangepast naar Engels omdat ik dit toch leuker vind. Toevallig bleef de datum in het software scherm al dagenlang staan op het moment dat ik de taal gewijzigd had, ook als ik (net zoals ervoor) naar dit scherm navigeer.

Vandaag heb ik de taal eens teruggezet op Nederlands, en hup: onmiddellijk controleert hij voor een nieuw versie.

Het zou toch raar zijn als het controleren van versie updates afhankelijk is van de taal?
 
Ik had afgelopen week een vreemd probleem mbt tot updates.
Normaal gezien checkt de wagen maximum 1x per 24u of er een update beschikbaar is. Als je dan naar het “software” scherm gaat én het is al langer dan 24u geleden, dan checkt hij direct en wordt de datum daar aangepast naar now().

Een 5tal dagen geleden had ik mijn touchscreen taal eens aangepast naar Engels omdat ik dit toch leuker vind. Toevallig bleef de datum in het software scherm al dagenlang staan op het moment dat ik de taal gewijzigd had, ook als ik (net zoals ervoor) naar dit scherm navigeer.

Vandaag heb ik de taal eens teruggezet op Nederlands, en hup: onmiddellijk controleert hij voor een nieuw versie.

Het zou toch raar zijn als het controleren van versie updates afhankelijk is van de taal?
In de achtergrond doet hij een reboot van de MCU, je kunt het ook forceren door een soft reset met beide knoppen op het stuur.
 
  • Like
Reactions: Ben Hinssen
Ik had afgelopen week een vreemd probleem mbt tot updates.
Normaal gezien checkt de wagen maximum 1x per 24u of er een update beschikbaar is. Als je dan naar het “software” scherm gaat én het is al langer dan 24u geleden, dan checkt hij direct en wordt de datum daar aangepast naar now().

Een 5tal dagen geleden had ik mijn touchscreen taal eens aangepast naar Engels omdat ik dit toch leuker vind. Toevallig bleef de datum in het software scherm al dagenlang staan op het moment dat ik de taal gewijzigd had, ook als ik (net zoals ervoor) naar dit scherm navigeer.

Vandaag heb ik de taal eens teruggezet op Nederlands, en hup: onmiddellijk controleert hij voor een nieuw versie.

Het zou toch raar zijn als het controleren van versie updates afhankelijk is van de taal?
Dat is een bekend "probleem", waarschijnlijk toegevoegd om het aantal checks binnen de perken te houden. De enige manier om te forceren is idd een MCU reset na 24u.
 
  • Like
Reactions: Ben Hinssen
In plaats van 'Automatic headlights' zouden ze beter de automatic wipers tijdens gebruik van EAP aanpassen.
Een andere aanpassing die ze zouden mogen doen van me, is om automatisch de volledige verlichting (dimlichten + achterlichten) aan te doen zodra de ruitenwissers aan staan (of vanaf stand drie, dus bij harde regen). Nu bleef op mijn laatste lange rit met veel hevige regenval meestal alleen de dagrijverlichting aan, waarbij achterlichten niet inbegrepen zijn.

Overigens begrijp ik uit de owner's manual dat de gewenste functionaliteit al in de auto zou moeten zitten:

"Koplampen

Telkens wanneer u Model Y start, wordt de buitenverlichting (koplampen, achterlichten, stadslichten en kentekenplaatverlichting) ingesteld op Auto. Wanneer de buitenverlichting is ingesteld op Auto wordt deze automatisch ingeschakeld als u rijdt bij weinig licht en wanneer de ruitenwissers zijn ingeschakeld."
 
  • Like
Reactions: QSilverbullet
IMG_3050.jpeg


Hier is nu ook het advies om tot 80 procent te laden voor dagelijks gebruik.