Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Software 2023.32.*

This site may earn commission on affiliate links.
Met de nieuwe software is hij gelukkig niet zo huiverig als je richting een doorgetrokken streep gaat. Wat was dat elke keer schrikken. Je rijdt gewoon, de weg heeft net een raar knikje in de lijn maar niets aan de hand en dat ding piepen janken en zeuren en ingrijpen. Met de nieuwe software reed ik laatst zelfs net op de lijn en gewoon lekker stil, nog geen gevaar prima voor elkaar.

Echter gisteren een busje die ietsjes slingerde en nog ruim in zijn baan zat echter wat naar links stuurde. Denk nog wel 20 a 30 cm van de lijn af. En de tesla helemaal overstuur, piepen als een malle, flink remmen..... dat met alleen cruise control. Dat mogen ze er van mij wel weer uit halen. Ik moet zeggen die auto brengt je niet altijd een lekkere kalme rit.


Wat ik nog wel zou willen in een nieuwe softwareupdate

- Bij 2 baans en file rijden, iets meer links of rechts aanhouden zodat de motoren er netjes tussendoor kunnen (dit is namelijk gewoon legaal).
- Niet altijd centreren. Als je links rijdt iets naar links en bij rechts iets naar rechts. Middelste baan gewoon in het midden
- De matrix borden niet weergeven als stoplichten. Ik ben echt bang dat als er een rood kruis komt of in de baan naast je is dat hij een noodstop maakt.
- Het op sommige stukken de bug eruit halen dat hij van 104 km/h op een 100 weg (ook na meerdere 100 Km/h borden te zijn gepasseerd) op een bepaald stuk altijd ineens gaat remmen en naar 100km/h gaat. (altijd op hetzelfde stuk, dus kaart probleem)
- Wifi aanzetten als knop maken. Nu is het een handeling van 5x drukken om de wifi aan te zetten voor mijn hotspot. (1: bel signaal knop, 2: tandwiel, 3: wifi aan, wachten, 4: kruisje, 5: swipe voor terug naar navi)
- Als ik weg rijdt van huis (op wifi) pakt hij hem niet over naar de hotspot maar zet hij de wifi uit. (Dus graag langer wifi aan en ook veranderen van wifi aan blijven)
- Ruitenwisser problemen graag oplossen. Nu nog te vaak aan wanneer het niet regent.
- De afstand tot obstakels klot echt geen ene reet van. Ene keer als ik 50cm over heb zegt hij stop. Andere keer als ik er dicht bij sta dan flipt hij van 30cm naar 80 cm en alles ertussen.
- Sneller optrekken als de weg voor me vrij is (geworden) nu vaak na 5 a 10 seconden.
- Als ik op een voertuig afrijdt en een baan opschuif niet vertragen omdat ik de handeling van opschuiven in heb gezet. (de afstand is toch al super groot en ik ga voor mijn gevoel al 200 meter van te voren een baan naar links bij inhalen. Maar rem dan niet als ik al naar links ga de afstand is al ruim zat.


Maar wel fijn dat ik zeker verbeteringen voel en deze over het algemeen positief zijn.
 
Ik had van de week voor het eerst een rijbaanoverschrijdingswaarschuwing (met rode strepen) voor het middeneiland van een rotonde. En dat middeneiland was semi-overrijdbaar (stoeprandje van 2 cm en zo'n kopstenen bestrating).
Dat vond ik ook wat overbodig.
 
- Wifi aanzetten als knop maken. Nu is het een handeling van 5x drukken om de wifi aan te zetten voor mijn hotspot. (1: bel signaal knop, 2: tandwiel, 3: wifi aan, wachten, 4: kruisje, 5: swipe voor terug naar navi)
- Als ik weg rijdt van huis (op wifi) pakt hij hem niet over naar de hotspot maar zet hij de wifi uit. (Dus graag langer wifi aan en ook veranderen van wifi aan blijven)

In het wifi menu is een optie om je hotspot aan te laten bij Drive. Scheelt wel iets.

Maar het blijft een ruk implementatie als het niet werkt. Wat mij vooral opvalt is dat als je premium connectivity hebt; de software heel seamles op de wifi blijft zitten zonder problemen. Heb je geen premium connectivity dan verbind hij vaker niet dan wel en moet ik eerst de hotspot resetten voordat ik weer verbinding kan maken. (Terwijl telefoons wel gewoon verbinding maken met de hotspot)

Verdenk Tesla van sjoemelsoftware zodat je premium connectivity afsluit; maar dat ze data willen besparen als je een hotspot hebt.

Het zou Tesla sieren om bij Premium Connectivity 20 GB hotspot te leveren.
 
  • Like
Reactions: Beire and LaurensH
In het wifi menu is een optie om je hotspot aan te laten bij Drive. Scheelt wel iets.

Maar het blijft een ruk implementatie als het niet werkt. Wat mij vooral opvalt is dat als je premium connectivity hebt; de software heel seamles op de wifi blijft zitten zonder problemen. Heb je geen premium connectivity dan verbind hij vaker niet dan wel en moet ik eerst de hotspot resetten voordat ik weer verbinding kan maken. (Terwijl telefoons wel gewoon verbinding maken met de hotspot)

Verdenk Tesla van sjoemelsoftware zodat je premium connectivity afsluit; maar dat ze data willen besparen als je een hotspot hebt.

Het zou Tesla sieren om bij Premium Connectivity 20 GB hotspot te leveren.

Denk dat ik het te onduidelijk heb geschreven. Ik bedoel meer de wifi van de auto aan om connectie te maken met de hotspot van mijn telefoon. Ik vind het onzin om 10,- pm te betalen terwijl ik zelf genoeg data heb op mijn telefoon. Jammer dat het zoveel handelingen kost.
 
Weet niet of dit software versie (2023.32.7) afhankelijk is, maar heb sinds een paar dagen last dat de GPS minder nauwkeurig de positie van de auto bepaalt.
Het vervelende effect is dat de auto bij veel afslagen denkt dat ik de afslag neem en dan opeens vol in de remmen gaat omdat ze denkt dat ik op de rotonde van de afslag afstuif, terwijl ik gewoon de weg vervolg. Dat gebeurt me nu bij ongeveer de helft van de afslagen en parkeerplaatsen. Heb nog geen noord/zuid/oost/west afwijking kunnen ontdekken, maar is wel irritant. Is na een vakantiestilstand van een kleine 2 weken, maar dat zou toch geen reden mogen zijn.
Vreemd, nooit eerder gehad. Ben ik de enige?
 
  • Like
Reactions: Gyrolion
Weet niet of dit software versie (2023.32.7) afhankelijk is, maar heb sinds een paar dagen last dat de GPS minder nauwkeurig de positie van de auto bepaalt.
Het vervelende effect is dat de auto bij veel afslagen denkt dat ik de afslag neem en dan opeens vol in de remmen gaat omdat ze denkt dat ik op de rotonde van de afslag afstuif, terwijl ik gewoon de weg vervolg. Dat gebeurt me nu bij ongeveer de helft van de afslagen en parkeerplaatsen. Heb nog geen noord/zuid/oost/west afwijking kunnen ontdekken, maar is wel irritant. Is na een vakantiestilstand van een kleine 2 weken, maar dat zou toch geen reden mogen zijn.
Vreemd, nooit eerder gehad. Ben ik de enige?
dat had ik vlak voor mijn computer van RedE.T. stuk ging (geen camera-input meer), hoop voor jou dat t tijdelijk is
 
Weet niet of dit software versie (2023.32.7) afhankelijk is, maar heb sinds een paar dagen last dat de GPS minder nauwkeurig de positie van de auto bepaalt.
...
Vreemd, nooit eerder gehad. Ben ik de enige?

Hier afgelopen week ook: terwijl ik over de A2 reed, bedacht de auto zich de hele tijd dat ik opeens op de tegengesteld rijstrook in tegengestelde richting reed. Paste dan vervolgens ook de navigatie aan om iets verder terug te keren. Om dan vervolgens een seconde later weer wel de juiste richting en rijstrook te nemen, dus weer navigatie aanpassing. Dat dan weer 5 seconden vasthouden, om vervolgens weer te wisselen.

Erg onrustig beeld, en ook heel vervelend bij daadwerkelijk navigeren, want elke afslag/rotonde werd opeens ook andere weghelft/richting gezien, waardoor bij snelle opeenvolgende acties ik niet kon zien hoe nu echt te rijden. Nog nooit eerder gehad.
Ga straks opnieuw een stuk met navigatie rijden, eens zien of het zich herhaalt, of dat slapen heeft geholpen.
 
Hier 2023.32.9 aan het downloaden. Als opmerking. Meest recente update voor uw voertuig en regio. Ben benieuwd
Zolang het weeknummer niet wijzigt (32) komt er niets echt nieuw. Zijn bug fixes op de 32 update.
Uitzonderlijk komt er wel eens iets bij dat net niet klaar geraakte voor de initiële 32 versie, maar ik zou met bug fix 9 niet veel meer merkbaars verwachten.
 
Hier afgelopen week ook: terwijl ik over de A2 reed, bedacht de auto zich de hele tijd dat ik opeens op de tegengesteld rijstrook in tegengestelde richting reed. Paste dan vervolgens ook de navigatie aan om iets verder terug te keren. Om dan vervolgens een seconde later weer wel de juiste richting en rijstrook te nemen, dus weer navigatie aanpassing. Dat dan weer 5 seconden vasthouden, om vervolgens weer te wisselen.

Erg onrustig beeld, en ook heel vervelend bij daadwerkelijk navigeren, want elke afslag/rotonde werd opeens ook andere weghelft/richting gezien, waardoor bij snelle opeenvolgende acties ik niet kon zien hoe nu echt te rijden. Nog nooit eerder gehad.
Ga straks opnieuw een stuk met navigatie rijden, eens zien of het zich herhaalt, of dat slapen heeft geholpen.
Hier hetzelfde probleem met de navigatie. Zit vaak op zijwegen te rijden en de afslagen op snelwegen te nemen. Best vervelend.
 
  • Like
Reactions: T-Rob
Gisteren weer veel file gereden (twee uur over 80km gedaan..). De dynamiek van de file (stilstaand met 5-10m verplaatsingen) was weer dusdanig dat ik misselijk werd van het te hard optrekken door de AP. Nieuw probleem (..) is overgevoeligheid voor ander verkeer dat richting -en niet perse over- de streep gaat. Auto's, vrachtwagens (en motorrijders die boven de 25km/u alsnog tussen de auto's doorrijden). Dus dan vertraagt de auto opeens terwijl het verkeersbeeld daar geen reden toe geeft, wat dit gedrag dus ook irritant en mogelijk gevaarlijk maakt.

Positief maar niet software gerelateerd: iedere keer weer verrast hoe stil de auto is van binnen, en hoe goed het audiosysteem is. Echt een premium ervaring en een groot verschil met mijn vorige muskmobiel, een Model 3SR+ uit 2019.
 
Voor alle duidelijkheid, ik heb het bv. over een rechte baan waar je constant 70 km/u mag rijden. De auto remt af voor een haakse straat waarvan de navigatie aangeeft dat ik die moet inslaan. Mocht de navigatie niet aanstaan, zou de auto gewoon rechtdoor blijven gaan aan constante snelheid.
Ondertussen inderdaad 100% zeker dat de auto dit doet. Zowel voor haakse straten waarvan de navigatie aangeeft om in te slaan als de aanloop naar rotondes een duidelijke vertraging (bv. 50 naar +/- 30 km/u) in AP vooraf. Gebeurt (uiteraard) niet als de navigatie niet op staat.
 
Nieuw probleem (..) is overgevoeligheid voor ander verkeer dat richting -en niet perse over- de streep gaat. Auto's, vrachtwagens (en motorrijders die boven de 25km/u alsnog tussen de auto's doorrijden).

I started noticing that if there is a 'file' and the lane left of me is slower than mine, autopilot slows down quite a lot. I guess its trying not to 'undertake' the vehicles in the left lane. It scares me every time this happens, not knowing how close the car behind me is and how fast their reflexes are.

I have my foot ready to push the juice pedal whenever the car phantom brakes.
 
  • Like
Reactions: NielsA
I started noticing that if there is a 'file' and the lane left of me is slower than mine, autopilot slows down quite a lot. I guess its trying not to 'undertake' the vehicles in the left lane. It scares me every time this happens, not knowing how close the car behind me is and how fast their reflexes are.

I have my foot ready to push the juice pedal whenever the car phantom brakes.
Als de auto merkt dat de snelheid in de naastliggende vakken merkelijk trager is, gaat hij inderdaad blijven inhalen, maar wel de snelheid verlagen en aanpassen. Je hebt immers vaak chauffeurs die toch van het trage vak in het snellere vak willen invoegen. Aan 120 km/u een vak passeren dat 70 km/u rijdt is gevaarlijk (zelfs als het wettelijk mag). Dit is geen phantom braking, maar een veiligheidsfeature. Wordt aangegeven met lichtgrijze pijlen op de weg.
 
  • Like
Reactions: NielsA
I started noticing that if there is a 'file' and the lane left of me is slower than mine, autopilot slows down quite a lot. I guess its trying not to 'undertake' the vehicles in the left lane. It scares me every time this happens, not knowing how close the car behind me is and how fast their reflexes are.

I have my foot ready to push the juice pedal whenever the car phantom brakes.
If the speed is above 70km/h, he doesn’t overtake via the right side. Below 70, he does. Feature that came via an update in 2017, because this is the law in Europe.
Addendum: you can overrule via the right pedal.
 
  • Like
  • Informative
Reactions: NielsA and SandeepT