Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Software 2023.44.*

This site may earn commission on affiliate links.
artiest / album intypen = waarschuwing. Van playlist switchen = waarschuwing. Ff snel een andere track aantikken in de huidige playlist kan wel prima, zolang 'ie niet 20 tracks naar beneden staat.

Aanvulling: ik ben het er overigens niet mee oneens dat je sneller gewaarschuwd wordt.
Maar vindt je dan werkelijk dat het veilig is om een artiest/album in te typen terwijl je rijdt? En appen? Of een adres in je nav?
 
Je denk dat tesla daar niet aan gedacht heeft? Zal me verbazen als je met een afgeplakte cam autopilot/TACC überhaupt kan gebruiken.
Dit ging in het verleden alleszins prima in combinatie met autopilot voor zover ik gelezen heb. Heb hem zelf (nog) niet afgeplakt, maar denk er nu wel over na, zeker als het die irritante meldingen zou stoppen. Vindt het sowieso geen prettig gevoel dat je elke seconde dat je in je auto zit gefilmd wordt.
 
  • Like
Reactions: OttoR
Ik kreeg deze morgen een waarschuwing omdat ik een track koos terwijl ik in stapvoets verkeer stond.

Nee, niet wandelend. Ik bedoel “ik schuif aan aan de kassa” stapvoets.

Ik kreeg op de snelweg ook een melding omdat ik een tikkeltje te lang naar het dashboard keek…

Nee ik vind het maar niks.
Binnencamera afplakken helpt idd (heb zelf al langer zo’n privacy-schuifje). Heb sinds gisteren de nieuwste versie en afplakken/afschermen heeft prima geholpen, er zijn geen consequenties. Zou ook raar zijn.
 
  • Informative
Reactions: DuurzameHenk
De binnen camera wordt nu dus gebruikt om constant te checken of je de stuur met 2 handen (?) vast hebt en of je naar voren kijkt.

Ze hopen hiermee gevallen zoals deze te voorkomen maar naar mijn mening you cant fix stupid, mensen die dronken achter het stuur kruipen.

Zelf heb ik de update nog niet maar als ik het zo lees dan ga ik me er aan irriteren en uiteindelijk geen autopilot meer gebruiken...
Wie rijdt er nu op de snelweg constant met twee handen aan het stuur!
Kan mij niet voorstellen dat ze dit zo gaan toepassen.
 
Wie rijdt er nu op de snelweg constant met twee handen aan het stuur!
Kan mij niet voorstellen dat ze dit zo gaan toepassen.
Volgens mij wordt de camera enkel gebruikt om te kijken of je wel voor je op de weg kijkt. Handen aan het stuur detectie ging en gaat nog gewoon door torq, en die kun je rustig met één hand veroorzaken.

Ze zijn niet gek bij Tesla hoor :rolleyes:.
 
  • Like
Reactions: Hayden
Sinds de laatste update(s) zijn de autopilot waarschuwing extreem geworden. Alleen handen aan het stuur is niet meer voldoende, als ik iets te lang naar het hoofdscherm kijk dan komt er een waarschuwing. Inmiddels heeft dat ook geleid tot de eerste 'officiele' waarschuwing. Bij nog 4 wordt autopilot definitief uitgeschakeld.
Ik heb die in 6 jaar tesla/autopilot nog nooit gehad. Merken jullie ook een verandering en is er iets aan te doen?
 
Dat met wegkijken is vrij simpel op te lossen door de binnencamera af te plakken, of, in mijn geval, met een“Privacy-schuifje” te bedekken. Bij mij zijn die extreme waarschuwingen dan weg.
Overigens wordt autopilot (als ik het goed gelezen heb), niet definitief uitgeschakeld, maar een week lang. Ook best wel een zware sanctie, vind ik. Vraag me af of dit juridisch kan omdat je hier immers wel voor hebt betaald…
 
Het is toch lach wekkend wat Tesla met Visiuals nu aanbiedt. Veel andere merken hebben heel mooie 360 graden beeld om de auto en bij sommige (BMW) kan je zelf vanaf buiten de auto bekijken.
360 graden beeld hebben we toch in de Tesla ook.
De render is ‘getekend’ ipv uit camerabeelden samengesteld. Resultaat is hetzelfde. Nauwkeurigheid ook.
Bij BMW word je bedot om je te laten geloven dat dit een echt beeld zou zijn. Er vliegt echt geen drone boven elke BMW.
 
Maar vindt je dan werkelijk dat het veilig is om een artiest/album in te typen terwijl je rijdt? En appen? Of een adres in je nav?

Zeer zeker niet, maar ik vind het wel veilig als ik ook weet wat er rondom mij gebeurt. Als ik bijvoorbeeld rechts moet afslaan, en is er een fietser dan blijf ik deze in het oog houden tot hij weg is voor ik afsla. Naar wat ik uit bovenstaande begrijp kan dit niet meer zonder weer toeters en bellen te moeten horen en zelfs na enkele keren "gestraft" te worden (alsof die toeters en bellen al geen straf genoeg zijn).
 
Hier eindelijk ook iets gedownload..

IMG_6420.jpeg
 
Zeer zeker niet, maar ik vind het wel veilig als ik ook weet wat er rondom mij gebeurt. Als ik bijvoorbeeld rechts moet afslaan, en is er een fietser dan blijf ik deze in het oog houden tot hij weg is voor ik afsla. Naar wat ik uit bovenstaande begrijp kan dit niet meer zonder weer toeters en bellen te moeten horen en zelfs na enkele keren "gestraft" te worden (alsof die toeters en bellen al geen straf genoeg zijn).
Maar op zo'n moment rijdt je toch niet meer op AP? Het nieuwe strafbankje geldt alleen voor AP disengagements.
 
  • Informative
Reactions: Krisja
Nu ook net binnen 2023.44.30.4... maar als ik de release notes lees is ongeveer 90 tot 95% "Available in the United States".... Maar je kan er nooit slechter van worden denk ik dan maar. Hopelijk dat er snel ook naar de andere landen gekeken wordt. Nou weet ik dat dat met alle regeltjes en wetten overal wat anders wel moeilijk gaat maar toch.
 
  • Like
Reactions: job-lek