Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Software 2023.44.*

This site may earn commission on affiliate links.
Het verschil is dat je niet verplicht bent om een auto met AP te kopen, je bent niet verplicht het te gebruiken.

Op het moment dat je bepaalde dingen wilt kunnen en de leverancier wil dat beperken met behulp van 'hulpmiddelen' dan staat m dat vrij. Het staat jouw dan vrij om het niet te kopen.
Hier ga ik toch even advocaat van de duivel spelen, we kochten het met de hoop dat het zou werken.….als je dus en cours de route allerlei beperkingen inbouwt, (terecht of niet) zou ik ook graag een kans krijgen om m’n 7,5K terug te krijgen.

Nu goed, ik hoop dan enkel dat dit een voorbode is van de uitrol van FSD in de EU, dan praten we over iets anders.
 
Vandaag voor het eerst wat verder gereden met deze versie. Ook redelijk wat autoweg.
Nags vallen eigenlijk best mee. Ik vermoed dat het enkel een probleem is als je naar beneden kijkt. Door het zijraam kijken gaf geen probleem. Op het scherm of naar de gsm op de oplaadplek kijken gaf heel snel een alarm. Mocht je eerst nog een blauw scherm krijgen vooraleer er geluid bij komt zodat je wat marge hebt om te reageren, zou het perfect zijn (je bent toch al richting scherm aan het kijken).

Verder iets in deze update dat nog niet gemeld is, tenzij ik het gemist zou hebben. Alternatieve routes worden nu continu getoond (en ook herberekend) ipv enkel een paar seconden, bij de start van de navigatie.
 
Hmmm bijzonder, ik ben onderweg meerdere stoplichten voorbijgereden maar deze waren niet zichtbaar op het scherm. Zal eens een reset doen en kijken of ze daarna wel zichtbaar zijn.
Het is toch ook afhankelijk van de hardware? Ik had eerst een M3SR+ van eind 2019 en die zag geen verkeerslichten. Daarna kreeg ik een M3LR van enkele maanden jonger en daar zie ik al jaren(?) verkeerslichten plus een gong bij groen ( of die van de rijstrook ernaast 😒). Het verschil was volgens mij de hw (computer).
 
Het is toch ook afhankelijk van de hardware? Ik had eerst een M3SR+ van eind 2019 en die zag geen verkeerslichten. Daarna kreeg ik een M3LR van enkele maanden jonger en daar zie ik al jaren(?) verkeerslichten plus een gong bij groen ( of die van de rijstrook ernaast 😒). Het verschil was volgens mij de hw (computer).
Het gaat hier om iconen op de kaart, niet in de visualisatie :)
 
Het is toch ook afhankelijk van de hardware? Ik had eerst een M3SR+ van eind 2019 en die zag geen verkeerslichten. Daarna kreeg ik een M3LR van enkele maanden jonger en daar zie ik al jaren(?) verkeerslichten plus een gong bij groen ( of die van de rijstrook ernaast 😒). Het verschil was volgens mij de hw (computer).
Ik heb zo te zien dezelfde uitvoering als @Enzo63 en zit ook op HW3, dus dat zou volgens mij het punt niet zijn…..
 
Voor mijn M3P net 2023.44.30.5.1 gekregen. Hoop dat dit wat oplost. Gister bij rijden met AP en bij het uitzetten van de ruitenwissers, meteen een melding met rode handjes dat AP wegens veiligheidsredenen is uitgeschakeld..
 
Voor mijn M3P net 2023.44.30.5.1 gekregen. Hoop dat dit wat oplost. Gister bij rijden met AP en bij het uitzetten van de ruitenwissers, meteen een melding met rode handjes dat AP wegens veiligheidsredenen is uitgeschakeld..
Bij mij vanmorgen ook geïnstalleerd nadat de vorige update twee dagen geleden verwijderd was voor ik hem kon instaleren.

Net 200 km van Limburg naar Huizen gereden via Amsterdam. En ik moet zeggen dat ik erg tevreden ben met hoe NoA nu rijdt. Soepele baan verplaatsingen en versnelling op het moment dat een inhaal manoeuvre wordt gestart.

De 'geef druk op het stuur' melding komt naar mijn gevoel vaker op. De 'kijk naar de weg' melding heb ik best moeite voor moeten doen. Maar toen hij eenmaal een keer te voorschijn was gekomen, leek hij daarna ook eerder terug te komen.

Dus ik vermoed dat zolang je overwegend naar de weg kijkt; je best even opzij / naar het scherm kan kijken of een andere bestemming in kunt tikken. Maar nadat ik drie keer in korten tijd het energiescherm had bekeken, kreeg ik wel snel de melding daarna toen ik even wat langer naar mijn passagier keek.

Of dat ook de beruchte strafmelding is; of meer een voorwaarschuwing kon ik niet beoordelen; maar indien het laatste dan merken we dat snel genoeg; want heb er 4 keer één gehad. Wat ik wel vreemd vind is dat de straf niet persoonlijk is; maar voor de hele auto geldt. Je zou denken dat de AI gezichtsherkenning zou kunnen toepassen.

Nu was het natuurlijk rot weer, en de wisser deden goed hun werk. Soms net iets te lang niet wissen naar mijn zin; maar nooit onveilig. En de 'slecht weer gedetecteerd' was op enig moment onze muziekbron. Pling plong NoA Uit, plong pling NoA aan, pling plong NoA uit, plong pling NoA aan. Dat mag beter!

Maar verder reed het erg prettig en soepeler (ook door bochten).
 
  • Like
Reactions: Mars2020
Bij mij vanmorgen ook geïnstalleerd nadat de vorige update twee dagen geleden verwijderd was voor ik hem kon instaleren.

Net 200 km van Limburg naar Huizen gereden via Amsterdam. En ik moet zeggen dat ik erg tevreden ben met hoe NoA nu rijdt. Soepele baan verplaatsingen en versnelling op het moment dat een inhaal manoeuvre wordt gestart.

De 'geef druk op het stuur' melding komt naar mijn gevoel vaker op. De 'kijk naar de weg' melding heb ik best moeite voor moeten doen. Maar toen hij eenmaal een keer te voorschijn was gekomen, leek hij daarna ook eerder terug te komen.

Dus ik vermoed dat zolang je overwegend naar de weg kijkt; je best even opzij / naar het scherm kan kijken of een andere bestemming in kunt tikken. Maar nadat ik drie keer in korten tijd het energiescherm had bekeken, kreeg ik wel snel de melding daarna toen ik even wat langer naar mijn passagier keek.

Of dat ook de beruchte strafmelding is; of meer een voorwaarschuwing kon ik niet beoordelen; maar indien het laatste dan merken we dat snel genoeg; want heb er 4 keer één gehad. Wat ik wel vreemd vind is dat de straf niet persoonlijk is; maar voor de hele auto geldt. Je zou denken dat de AI gezichtsherkenning zou kunnen toepassen.

Nu was het natuurlijk rot weer, en de wisser deden goed hun werk. Soms net iets te lang niet wissen naar mijn zin; maar nooit onveilig. En de 'slecht weer gedetecteerd' was op enig moment onze muziekbron. Pling plong NoA Uit, plong pling NoA aan, pling plong NoA uit, plong pling NoA aan. Dat mag beter!

Maar verder reed het erg prettig en soepeler (ook door bochten).
De beruchte strafmelding is dat je AP wordt uitgeschakeld.
Ik heb de camera binnen afgeplakt, rijdt toch lekkerder nu.
Vraag me alleen nog af wie er naast jou zat haha.